ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی از سیستم واقعیت مجازی Vive Pre پرده برداشت

امروز در جریان نمایشگاه CES نسخه دوم هدست واقعیت مجازی اچ تی سی ویژه توسعه دهندگان رونمایی شد. طراحی این هدست که Vive Pre خوانده می شود ظاهرا دستخوش تغییراتی شده است تا علاوه بر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۲

امروز در جریان نمایشگاه CES نسخه دوم هدست واقعیت مجازی اچ تی سی ویژه توسعه دهندگان رونمایی شد.

طراحی این هدست که Vive Pre خوانده می شود ظاهرا دستخوش تغییراتی شده است تا علاوه بر راحتی کاربر در حین استفاده به لحاظ عملکرد و اصول ارگونومیکی نیز در جایگاه بهتری قرار گیرد.

اندازه کلی وایو پری نیز گویی کوچک تر از قبل شده است و نواری که به دور سر پیچیده می شود هم برای آنکه ثبات بیشتری داشته و در زمان استفاده حرکت نکند بهبود یافته است.

فوم داخلی این هدست که اطراف چشم ها قرار می گیرند نیز حالا قابلیت تعویض دارند و واشری هم به بدنه آن اضافه گردیده تا بهتر روی بینی قرار گیرد و این قطعه به ویژه برای آنهایی سودمند واقع می شود که عینک طبی به چشم می زنند.

نمایشگر وایو پری اندکی روشن تر شده است و در قیاس با نسخه اولیه کیت توسعه دهندگان وضوح و شفافیت بیشتری دارد. این نسخه همچنین به یک دوربین جلویی مجهز گردیده که طبق ادعای شرکت سازنده اش می توان از آن برای ترکیب کردن المان های فیزیکی با محیط مجازی بهره گرفت.

برای نمونه کاربران می توانند به لطف آن و بدون آنکه نیازی به برداشتن هدست داشته باشند با جهان پیرامون خود تعامل کنند.

در مورد کنترلرهای دستگاه هم باید بگوییم که در نسخه جدید این کیت، تغییر چندانی نکرده اند و صرفا به صورت وایرلس درآمده اند تا یکپارچه سازی بهتری با باتری های لیتیومی یونی داشته باشند و امکان شارژ آنها از طریق پورت میکرو یو اس بی نیز فراهم گشته است.

طراحی کلی این کنترلرها نیز تغییر یافته است و تعدادی دکمه بافت دار و پد برای به دست گرفتن راحت تر به آنها اضافه گردیده است. نوعی ماشه دو مرحله ای هم برای این هدست در نظر گرفته شده تا تعاملات با آن راحت تر شود و علاوه بر این بازخوردهای لرزشی نیز به آن اضافه شده تا گیمرها تجربه ای واقعی تر را با آن پشت سر بگذارند.

HTC-Vive-DK2-2-

محفظه Lighthouse نیز (که نورهای لیزری از خود پراکنده می کند) از نو طراحی شده است و شرکت اچ تی سی در این باره گفته که ابعادی کوچک پیدا کرده، صدای کمتری تولید می کند و بهتر می تواند سوژه ها را دنبال کند.

شر ونگ مدیر عامل این کمپانی تایوانی اعلام کرد: وقتی ما نخستین بار در حدود ده ماه پیش وایو را معرفی کردیم اهدافی جاه طلبانه را برای تغییر نحوه ارتباط مردم و تعاملشان با دنیا در سر داشتیم. از آن زمان تاکنون وایو با استقبال مثبت از سوی رسانه ها، صاحب نظران صنعت، مصرف کنندگان و صدها برند و شریک تجاری ما مواجه شده است.

وی در ادامه گفت: برای مدت های طولانی، واقعیت مجازی چیزی بیشتر از یک وعده نبود اما امروز، در آستانه دوران جدیدی هستیم. وایو در حال ایجاد دنیایی است که در آن تنها محدودیت تخیل انسان است.

تاریخ عرضه اچ تی سی وایو آوریل سال 2016 اعلام شده و در حال حاضر بیش از 7000 دستگاه از آن در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد.

اچ تی سی همچنین خبر داد که بیش از 15 شریک تجاری وایو قرار است اپلیکیشن های خود برای واقعیت مجازی را در CES  امسال به نمایش بگذارند که از آن جمله می توان به آئودی اشاره نمود.

HTC-Vive-DK2-3-

HTC-Vive-DK2 HTC-Vive-DK2-1-

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی