ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با جلیقه ایربگ دار شرکت In&motion برای اسکی بازان آشنا شوید

نمایشگاه CES هر سال پر می شود از فناوری های پوشیدنی مختلف. امسال نیز یکی از این فناوری ها در قالب یک جلیقه ی نجات هوشمند برای اسکی بازان ظاهر شده است. اگر یک خطر بزرگ ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۰

نمایشگاه CES هر سال پر می شود از فناوری های پوشیدنی مختلف. امسال نیز یکی از این فناوری ها در قالب یک جلیقه ی نجات هوشمند برای اسکی بازان ظاهر شده است. اگر یک خطر بزرگ باشد که هر اسکی بازی از آن وحشت داشته باشد، احتمالاً خطر فرود نامناسب روی یخ سفت است. این مسئله ای است که شرکت فرانسوی In&motion قصد دارد با جلیقه ی ایربگ دار خود آن را حل کند. این وسیله اساساً یک ایربگ پوشیدنی است که اگر اوضاع خوب پیش نرود باد می کند تا آسیبی به اعضای داخلی بدن ورزشکار نرسد.

شرکت مذکور فناوری خود را برای اولین بار در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته است. اگر شما هم به اسکی علاقه دارید، این وسیله می تواند جان شما را نجات دهد.

احتمالاً می توانید نحوه ی عملکرد آن را حدس بزنید: یک پک قابل شارژ به همراه یک ژیروسکوپ در پوشش سخت ستون فقرات این وسیله در پشت آن تعبیه شده است. این سخت افزار به یک سیلندر کوچک گاز متصل است که می تواند در کسری از ثانیه عمل کند. وقتی الگوریتم های هوشمند این جلیقه تشخیص دهند ورزشکار در آستانه ی یک فرود نامناسب یا سقوط قرار دارد، کل جلیقه به منظور محافظت از قفسه ی سینه، شکم و ستون فقرات او باد خواهد کرد؛ به این امید که بتواند بخشی از ضربه ی وارده را دفع کند.

به علاوه، دو زائده ی L شکل نیز برای محافظت از لگن در برابر صدمات احتمالی بیرون می زنند. گفتنی است هر گونه آسیبی به این قسمت ها می تواند قابلیت حرکتی ورزشکار را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. تنها مسئله ای که وجود دارد اضافه وزن ۸۰۰ گرمی این جلیقه به نسبت فناوری های محافظ متداول است. این برای ورزشکاری که شدیداً درگیر کاهش وزن خود و تجهیزات مورد استفاده اش است خبر خوبی نیست.

لباس های محافظ باد شونده مخصوص ورزش های زمستانی در انواع گوناگون وجود داشته اند؛ البته در عالم تخیل. شاید در فیلم های مختلف چنین ایده ای را دیده باشید. با این وجود، شرکت North Face در سال ۲۰۱۱ از یک کوله پشتی بهره مند از فناوری مشابهی پرده برداشت که برای محافظت از کوهنوردان در برابر بهمن در نظر گرفته شده بود. فناوری مذکور همین سال پیش جان اسکی بازی به نام الیس ساگشتاد را نجات داد.

جلیقه ی نجات ایربگ دار شرکت In&motion در حال حاضر در مرحله ی تست توسط اسکی بازان حرفه ای به سر می برد. In&motion قول داده است جلیقه ی خود را تا جولای ۲۰۱۶ آماده کند. ابزار های ایمنی موجود تنها با قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری از شما محافظت می کنند اما انتظار می رود محصول تازه ی این شرکت قیمتی حدود ۱۲۰۰ دلار داشته باشد. خوشبختانه ابزار یادشده قابلیت استفاده ی مجدد را دارد و به نظر می رسد تعویض سیلندر های گاز مصرف شده ی آن کار سختی نباشد. با این حال اگر جلیقه ی شما به حدی آسیب ببیند که قابل تعمیر نباشد مجبور خواهید بود آن را کلاً عوض کنید. اما همین مقدار پول اضافه، با در نظر گرفتن خطراتی که ممکن است در کمین ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای باشد منطقی به نظر می رسد.

p1010276-1-w600 p1010277-1-w600 p1010280-1-w600 p1010282-1-w600 p1010283-1-w600 p1010286-1-w600 p1010288-1-w600 p1010289-1-w600 p1010290-1-w600 p1010291-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی