ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پروژکتور روباتیک شرکت Cerevo به نام Tipron آشنا شوید

روبات Tipron که توسط شرکت ژاپنی Cerevo توسعه یافته است، در ظاهر به یک چشم سفید شبیه است که روی یک بازوی روباتیک و پایه ای چرخ دار سوار شده باشد؛ ظاهری که بیشتر شبیه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۲۳

روبات Tipron که توسط شرکت ژاپنی Cerevo توسعه یافته است، در ظاهر به یک چشم سفید شبیه است که روی یک بازوی روباتیک و پایه ای چرخ دار سوار شده باشد؛ ظاهری که بیشتر شبیه روبات های فیلم های علمی تخیلی دهه ی ۷۰ میلادی است. هدف آن نیز تنها یک چیز است: اینکه در منزل شما به حرکت در بیاید و مثل یک پروژکتور تصاویر را روی دیوار ها به نمایش در بیاورد. این نوع پروژکتور متحرک روباتی شاید چیزی نباشد که اکثر ما در خانه هایمان آرزویش را داشته باشیم اما جالب است بدانید ۲ سال پیش نیز یک نمونه ی دیگر از این نوع ربات معرفی شد. باقی ما می توانیم همانطور که هست از آن لذت ببریم: یک نمونه ی اولیه از یک گجت عجیب و غریب در نمایشگاه CES.

به راحتی نمی توان گفت تیپرون تا چه حد قادر است در سالن مملو از جمعیت نمایشگاه هدف مورد ادعایش را تحقق ببخشد، به ویژه با توجه به وجود نور زیاد و عدم وجود دیوار مناسبی برای به نمایش در آوردن تصاویر و دیدن کیفیت آن. مدیریت آن از طریق اپلیکیشنی روی موبایل های هوشمند انجام می شود که هم برای سر پروژکتوری و هم پایه ی روباتیک آن مثل یک کنترل از راه دور عمل می کند. تیپرون هنگام حرکت به سمت بالا باز می شود و با استفاده از چرخ های خود به هر سمتی که لازم باشد حرکت می کند. با فشار یک دکمه می توان آن را به وضعیت پروژکتور تغییر حالت داد. کاربر نیز می تواند کنترل زاویه و سایر تنظیمات را در دست بگیرد.

پروژکتور آن قادر است فایل های ویدیویی را به نمایش در آورد اما آنگونه که پیداست یکی از اهداف آن پخش ویدیوهای یوتیوب، فهرست های توئیتر و هر چیز دیگری است که به صورت خودکار آپدیت می شود. در کنار ظاهر بامزه، این قابلیت دریافت خودکار محتوا و نمایش آنها چیزی است که تیپرون را از یک پروژکتور قابل حمل معمولی متمایز و با ارزش تر می کند. شما می توانید با قرار دادن آن در یک موقعیت به خصوص از منزل خود، آن مکان خاص را در حافظه ی دستگاه ثبت کنید تا بعداً بتواند به صورت خودکار دوباره در همان محل مستقر شود و برای این کار از چند قابلیت ساده و اولیه ی شناسایی مسیر با استفاده از دوربین بالای خود استفاده کند. شما می توانید محتوای مورد نظر خود را از بین فهرستی که روی اپلیکیشن آن در اختیار دارید انتخاب کنید.

اما اساساً چرا باید چنین روباتی داشته باشید؟ سازندگان تیپرون می گویند تیپرون می تواند پیش از بیدار شدن شما از پایه ی شارژ خود جدا شود و به سمت تخت شما بیاید و زاویه ی پخش تصویر خود را روی سقف تنظیم کند و وقتی بیدار می شوید، به صورت خودکار اخبار، وضعیت ترافیک خیابان ها، تقویم روزانه، و یا هر اطلاعات مفید دیگری را در اختیارتان قرار دهد. در باقی ساعات روز نیز می تواند جایگزین تلویزیون شما شود.

شاید شما هم در این لحظه به امکانات و قابلیت های مختلف چنین روباتی فکر می کنید. اگر همینطور است می توانید یکی از این روبات ها را در همین بهار پیش رو تهیه کنید؛ احتمالاً دور و بر آپریل و یا مِی. تیپرون در اروپا، آمریکا و ژاپن عرضه می شود و قیمت آن نیز چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. به نظر می رسد هنوز بر سر قیمت دقیق آن تصمیم گیری نشده باشد.

IMG_9305.0-w600 IMG_9315.0-w600 IMG_9319.0-w600 IMG_9320.0-w600 IMG_9326.0-w600 IMG_9327.0-w600 IMG_9335.0-w600 IMG_9341.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی