ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Royole-X آشنا شوید؛ هدستی برای تماشای فیلم در حین حرکت

در داخل سالن نمایشگاه CES امسال، تریلری از فیلم Fast and Furious در حال پخش شدن بود، البته با استفاده از دستگاهی به نام Royole-X؛ نوعی هدست سینمای خانگی که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۲۱

در داخل سالن نمایشگاه CES امسال، تریلری از فیلم Fast and Furious در حال پخش شدن بود، البته با استفاده از دستگاهی به نام Royole-X؛ نوعی هدست سینمای خانگی که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده بود.

این محصول در نگاه نخست بسیار شبیه به هدست مشابه دیگری به نام Avegant Glyph به نظر می آمد اما با این تفاوت که به جای استفاده از سیستم بازتاب آینه ای، از نوعی صفحه AMOLED در قسمت لبه برگردان آن استفاده شده بود.

این نمایشگر قطری برابر با 0.01 میلیمتر دارد و به همین خاطر می توان آن را در زمره باریک ترین ها به شمار آورد و نتیجه اش می شود چیزی که شرکت سازنده تحت عنوان نخستین هدست صوتی و تصویری تاشوی جهان از آن یاد کرده است.

تجربه استتفاده از این هدست برای آنها که در داخل نمایشگاه امتحانش کرده اند بسیار شبیه به تماشای فیلم در سالن سینما بود. اما برخلاف هدست های واقعیت مجازی، میدان دید این دستگاه بسیار محدود است و می توان گفت که تقریبا شبیه به تماشای فیلم روی یک نمایشگر 60 اینچی به نظر می آید اما در هر صورت تجربه ای فراگیر و ایمرسیو را پیش روی کاربران خود قرار می دهد.

یکی از سخنگویان این شرکت اعلام داشته که رزلوشن تصاویر این هدست برابر با 3,300 PPI و  نرخ کنتراستش برابر با 1000 به یک است و از مد رنگی 24 بیتی RGB پشتیبانی می کند.

نمایشگر این هدست واقعا شفاف و شارپ است و فومی که در قسمت اطراف چشم ها تعبیه شده حس راحتی را در زمان استفاده از هدست به کاربران می دهد.

اما ایراد این دستگاه آن استفاده که نمی توان با استفاده از عینک از آن استفاده کرد، با این همه، امکان کنترل فوکوس  آن با استفاده از دکمه هایی که درست در زیر هدست تعبیه شده اند فراهم است.

هدفون های این هدست نیز صدای واقعا خوبی را تولید می کنند و نویز اضافه محیط را هم با نرخ 22 دسیبل حذف می کند.

در قسمت کناره های این هدست هم نوعی سطح دایره ای شکل تاچ وجود دارد که می توان از آن برای کنترل رسانه و نور محیط بهره گرفت. این هدست نوعی کنترل باکس جداگانه دارد که می توانید از آن برای ذخیره سازی داده تا 64 گیگابایت استفاده نمایید.

گجت مورد بحث همچنین دارای قابلیت اشتراک گذاری ویدئو، پورت های USB و HDMI و استریم وایرلس است و این یعنی می توانید از Royole-X به همراه کامپیوتر، اسمارت فون، ستاپ باکس و حتی کنسول های بازی استفاده نمایید.

دستگاه دو ایراد کلی دارد: نخست اینکه بسیار حجیم و جاگیر است و دیگر اینکه برای داشتن شارژ لازم است که کنترلر اکسترنال آن را همواره به همراه داشته باشید (عمر باتری این هدست برابر با 5 ساعت اعلام شده  است).

قیمت این محصول هم برابر با 699 دلار اعلام شده که در نوع خود بسیار بالاست. اما اگر ترسی از ظاهر عجیب و غریب خود در زمان به سر داشتن این هدست ندارید، توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی