ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرمان هوشمند
تکنولوژی

روکش فرمان هوشمندی که مانع رانندگان برای کار با تلفن همراه در حین رانندگی می شود

همه ساله در نمایشگاه CES شاهد معرفی محصولاتی خلاقانه و نو هستیم که قصد دارند بخشی از مشکلات روزمره ما را مرتفع سازند. یکی از ایده های جالب ارائه شده در نمایشگاه امسال یک روکش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۲

همه ساله در نمایشگاه CES شاهد معرفی محصولاتی خلاقانه و نو هستیم که قصد دارند بخشی از مشکلات روزمره ما را مرتفع سازند. یکی از ایده های جالب ارائه شده در نمایشگاه امسال یک روکش فرمان هوشمند است که تلاش دارد مانع پرت شدن حواس رانندگان به تلفن همراهشان در حین رانندگی شود.

بی توجهی رانندگان به جلو همه ساله باعث وقوع تصادفات فراوانی در سرتاسر دنیا می شود. بر طبق آمار در سال 2013 حدود 3154 نفر در کشور آمریکا به علت "حواس پرتی راننده" جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند. طی سالیان اخیر مشغول بودن با تلفن همراه یکی از مهمترین عوامل چنین حواس پرتی هایی بوده است. بنابراین هر تکنولوژی و ابداعی که بتواند به رفع این معضل کمک کند، می تواند جان انسان های بسیاری را نجات دهد.

روکش فرمان هوشمند دقیقاً با این هدف طراحی شده و قرار است همواره مراقب باشد دو دست راننده در حین رانندگی روی فرمان باقی می ماند. این بزار در سه حالت به کاربر خود به کمک نور و صدا هشدار خواهد داد. اول این که یکی از دستان به مدت طولانی از روی فرمان برداشته شود. این که هر دو دست هرچند برای چند لحظه روی فرمان نباشند، یا این که دستان راننده برای مدتی طولانی در کنار هم قرار بگیرند (که این یعنی احتمالاً راننده می خواهد هم با تلفن همراه کار کند و هم هدایت خودرو را در اختیار داشته باشد.)

علاوه بر این ها این روکش فرمان به بلوتوث مجهز شده تا بتواند اخطارهای لازم را از طریق تلفن همراه کاربر به والدین یا مدیر یا هر فرد دیگری ارسال نماید. به علاوه این که قرار است در آینده از موادی در ساخت این روکش استفاده شود که بتواند از ژست های حرکتی نیز پشتیبانی کند. در آن صورت راننده می تواند بدون برداشتن دست از روی فرمان به کنترل موبایل خود بپردازد.

این روکش هوشمند که از جنس چرم باکیفیت ساخته شده قرار است تا نیمه های سال 2016 و با قیمت 199 دلار به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    دوست من، نوشته برداشتن یک دست به مدت طولانی! دو دست برای چند لحظه!
    شما که احیاناً دودستی دندهعوض نمی کنی؟

  • علی
    علی | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    الان کسایی که گیرباکس ماشیناشون دستیه مث 90 درصد ما!! باید چیکار کنن دقیقا هی باید دستشون بردارن از روی فرمون؟!

    • محمد
      محمد | ۱۵ دی ۱۳۹۴

      دوست من، نوشته برداشتن یک دست به مدت طولانی! دو دست برای چند لحظه!
      شما که احیاناً دودستی دندهعوض نمی کنی؟

مطالب پیشنهادی