ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاهی شبیه به ساعت های هوشمند برای اندازه گیری فشار خون

اندازه گیری فشار خون از جمله اصلی ترین بخش های هر معاینه ای است که پزشکان برای تشخیص بیماری های مختلف و پایش وضعیت سلامت بیماران انجام می دهند. اما شرکتی به نام Omron Healthcare قصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۹

اندازه گیری فشار خون از جمله اصلی ترین بخش های هر معاینه ای است که پزشکان برای تشخیص بیماری های مختلف و پایش وضعیت سلامت بیماران انجام می دهند.

اما شرکتی به نام Omron Healthcare قصد دارد این فرایند را آنقدر ساده کند، تا دیگری نیازی به مراجعه به پزشک برای این منظور نداشته باشید. این کمپانی که بیشتر به خاطر پایشگرهای فشار خونش شناخته می شود دو دستگاه جدید را در روز نخست CES به نمایش گذاشت که به مراتب در قیاس با محصولات مشابه ظاهر جذاب تری دارند.

این دو دستگاه جدید که تحت عنوان پروژه زیرو از آنها یاد شه می توانند بدون نظارت پزشک فشار خون شما را اندازه بگیرند. یکی از این دو گجت همان وسیله ایست که بالای بازو نصب می شود و نتایج را روی نمایشگر کوچکی نشان می دهد.

اما جالب ترین محصول، نوعی پایشگر مچی است. البته این دستگاه ها در نوع خود تازگی ندارند اما پوشیدنی کوچک و مشکی رنگ Omron بیشتر شبیه به یک اسمارت واچ است تا دستگاه اندازه گیری فشار خون.

معمولا اندازه گیری فشار خون از روی مچ دست کار دشواری است؛ در واقع بازوی شما باید در موقعیت صحیح قرار داشته باشد تا داده های دریافتی دستگاه درست از آب در بیایند.

به همین خاطر، اغلب پزشکان توصیه می کنند که فشار خون را از بالای بازو اندازه بگیرید اما Omron مدعی است که راهکار ویژه ای را برای حل این مشکل ارائه کرده است.

حسگرهایی که در گجت مچی این شرکت تعبیه شده اند، تشخیص می دهند که شما بازویتان را در چه موقعیتی نگه داشته اید و در صورتی که موقعیت آن مناسب نباشد هشدار می دهند که آن را حرکت دهید.

بعد از آنکه بازوی شما هم سطح با قلبتان قرار گرفت (یعنی موقعیت مناسب برای انداز گیری فشار خون) آنگاه دستگاه شروع به تحلیل داده می کند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که دستگاه های ارائه شده از سوی این شرکت همگی تاییده سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده اند. البته هنوز هم مجوز های نهایی برای فروش را دریافت نکرده اند اما شرکت سازنده مدعی است که آنها بالاترین دقت را در اندازه گیری فشار خون دارند.

این محصولات می توانند ابزارهای سودمندی برای استفاده در خانه باشند تا چنانچه فرد استرس و تنش زیادی را تجربه می کند، تدابیر پیشگیرانه لازم را اتخاذ نماید. لازم است خاطر نشان کنیم که طبق گزارشات از هر سه آمریکایی یک نفر دچار تنش های فکری است.

دستگاه های پروژه زیرو احتمالا برای اواخر سال 2016 آماده خواهند شد و با قیمتی در حدود 200 دلار به فروش می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی