ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد در نمایشگاه CES از پیشرفته ترین رادار نوری خودروهای بدون راننده پرده برداشت

شرکت فورد امروز از جدیدترین فناوری خود در زمینه حمل و نقل بدون راننده پرده برداشت که یک LiDAR یا رادار نوری استوانه ای به شمار می رود و توسط شرکت ساکن سیلیکون ولی، به نام Velodyne ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۹

شرکت فورد امروز از جدیدترین فناوری خود در زمینه حمل و نقل بدون راننده پرده برداشت که یک LiDAR یا رادار نوری استوانه ای به شمار می رود و توسط شرکت ساکن سیلیکون ولی، به نام Velodyne توسعه یافته است.

 

این سومین نسل از رادار مورد بحث به شمار می رود که بُرد آن تا ۲۰۰ افزایش یافته و در عین حال اندازه آن به حدی کوچک شده، که می تواند دورن آینه خودرو جای گیرد.

رییس فورد اعتقاد دارد طراحی کوچک و هوشمندانه تنها مزیت رادار تازه که Ultra Puck نام دارد نیست و این قطعه در آینده، تحول بزرگی در صنعت خودروهای بدون راننده ایجاد خواهد نمود.

دیگر خودروهای بدون راننده، از جمله نمونه توسعه یافته توسط گوگل، از رادارهای نوری بزرگ برخوردار هستند که روی سقف وسیله نقلیه نصب شده و البته برخی دیگر نیز مثل Tesla از این فناوری استفاده نکرده و اعتقاد دارند که رادار نوری گزینه مناسبی برای خودروهای بدون راننده به شمار نمی رود.

شرکت فورد اعلام کرده در ماه های آینده با نصب رادار جدید در خودروهای هیبریدی مدل فیوژن، تعداد اتومبیل های بدون راننده خود که در خیابان های ۳ ایالت آمریکا مشغول آزمایش هستند را به ۳۰ عدد خواهد رساند، رقمی که ۳ برابر تعداد فعلی به حساب می آید.

در پایان لازم است بدانید که بر خلاف پیشبینی ها، رییس فورد در نمایشگاه CES از آغاز همکاری این شرکت با گوگل در زمینه خودروهای بدون راننده پرده برنداشت و هرچند اعلام کرد که اخبار جذابی در پیش است، اما از ارائه جزئیات بیشتر در مورد آن خودداری نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی