ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار آموزشی جدید لگو اصول برنامه نویسی را به کودکان دبستانی می آموزد

پس از نقل مکان به بوستون در سال جاری، شرکت Lego Education در حال کار بر روی یک ابزار آموزشی است که هم دانش آموزان دبستانی با آن مبانی برنامه نویسی را بیاموزند و هم معلمانشان از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۳

پس از نقل مکان به بوستون در سال جاری، شرکت Lego Education در حال کار بر روی یک ابزار آموزشی است که هم دانش آموزان دبستانی با آن مبانی برنامه نویسی را بیاموزند و هم معلمانشان از آن برای برنامه ریزی درسی بهره بگیرند.

این کیت WeDo 2.0 نام دارد و در ادامه برنامه ای است که کمپانی لگو در سال 2009 به راه انداخت. بنابر گفته لگو در نمایشگاه CES امسال، کیت یادشده از همین امروز در بازار قابل خریداریست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

مثل نسخه اریجینال، WeDo 2.0 شامل یک ست از بلوک های لگو، یک موتور، یک حسگر تشخیص حرکت، یک حسگر شتاب سنج، و یک برنامه نرم افزاریست که تحت یک زبان برنامه نویسی گرافیکی اجرا می شود. برای اولین بار، این نرم افزار می تواند روی موبایل و تبلت هم اجرا شود و با ماشین کوچکی که دانش آموز می سازد به صورت بی سیم ارتباط برقرار کند.

همچنین معلمان برای نخستین بار می توانند یک سری ویدئوی آموزشی و علمی را از طریق این نرم افزار خریداری کنند. تیم Lego Education این مؤلفه را بر اساس "نسل جدید استانداردهای علمی" که هم اکنون 26 ایالت آمریکا ملزم به رعایت آنند، طراحی کرده است.

گفتنی است معلمینی که از این روش برای آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان بهره می گیرند، برای اثبات این فرضیه در تلاشند: یادگیری همراه با عمل بسیار موثرتر از یادگیری شنیداری ظاهر می شود.

در سال های اخیر، بکارگیری کیت های شامل ربات های کوچک رنگی که از طریق دستورات ابتدایی با رایانه قابل برنامه ریزی هستند، به یک جز ثابت در برنامه تحصیلی بعضی مدارس تبدیل شده اند.

مدیران مدارسی که از این شیوه برای آموزش دانش آموزان کم سن و سال بهره می گیرند، معتقدند که هر چه کودکان زودتر با چنین مفاهیمی آشنا شوند، در دانشگاه با اشتیاق بیشتری دوره های فنی را گذرانده و در نهایت شغل های پردرآمدتری را به خود اختصاص می دهند.

WeDo 2.0 فقط یکی از ابزاریست که لگو برای آموزش مبانی برنامه نویسی به کودکان طراحی کرده. این ابزار نسخه پیشرفته تری هم دارد به نام Mindstorms؛ نرم افزاری که برای دانش آموزان دوره متوسطه طراحی شده که هم بلوک های پیچیده تری دارد و هم از زبان برنامه نویسی منحصر به خودش استفاده می کند.

پاملا شیفرز، یکی از مدیران بازاریابی لگو ادعا می کند که استقبال از پلتفرم WeDo در میان معلمان آمریکایی فوق العاده بوده و در حال حاضر پرفروش ترین محصول آموزشی لگو برای کودکان دبستانی به شمار می آید. هر ست WeDo 2.0 برای استفاده دو دانش آموز طراحی شده و 159.99 دلار قیمت دارد. البته اگر به همراه آن ابزارهای تمرینی را هم بخرید، قیمت بسته کامل به 289.95 دلار خواهد رسید.

لگو همچنین اذعان داشته که از نسخه اولیه این نرم افزار آموزشی برای کدنویسی تا سال 2017 پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sanamrezaee
    sanamrezaee | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    بهترین اسباب بازی هایی که تا حالا دیدم ماله لگوست واقعا هوشمندانه طراحی می کنن

  • Osame
    Osame | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    کی الان 600 هزارتومن داره تا به این کیت بده آخه؟
    حیف که تحریم هستیم و حالاهم با اعراب

مطالب پیشنهادی