ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسمارت ریموت، کنترل همه لوازم خانگی هوشمند شما را بر عهده می گیرد

اگر تا بحال رویای خاموش کردن لامپ های منزل با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون خود را داشته اید باید بگوییم که رویای شما به زودی به حقیقت بدل می شود. این وعده ایست که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۶

اگر تا بحال رویای خاموش کردن لامپ های منزل با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون خود را داشته اید باید بگوییم که رویای شما به زودی به حقیقت بدل می شود.

این وعده ایست که یک شرکت فرانسوی به نام Sevenhugs داده و باور دارد با استفاده از وسیله ای به نام اسمارت ریموت قابل تحقق است و در نهایت می تواند کنترل هر کالای هوشمندی را در خانه شما به دست بگیرد.

بعد از انجام تنظیمات اولیه برای این دستگاه کافیست که آن را برای نمونه به سمت لامپ مورد نظرتان بگیرید تا نمایشگر روی ریموت کنترل تغییر وضعیت داده و لامپی را نشان دهد که می خواهید روشن یا خاموشش کنید.

در مثالی دیگر کافیست که دستگاه را به سمت پلیر سونوس بگیرید تا نمایشگر بار دیگر تغییر شکل یافته و امکان کنترل موسیقی را برای شما فراهم کند.

البته در حال حاضر، شرکت هایی نظیر Comcast و Logi ریموت کنترل هایی با قابلیت برنامه ریزی در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا کاربران بهتر بتوانند خانه های مملو از تجهیزات و وسایل خود را مدیریت نمایند.

تجهیزات هوشمند خانگی مرتبا با استقبال بهتری از سوی کاربران روبرو می شوند. اما ایرادی که این مساله دارد، کنترل و مدیریت بهینه چنین دستگاه هایی است.

ریموت کنترل طراحی شده توسط Sevenhugs شکلی شبیه به اسمارت فون دارد و نمایشگری روی آن تعبیه گردیده که بسته به نوع دستگاهی که گجت را به سمتش می دهید، تغییر شکل می دهد.

روند کاری دستگاه هم این است که از تعدادی لامپ، قطعات کامپیوتری هوشمند و حسگرهای موقعیتی بهره می گیرد تا نقشه ای حدودی از منزل شما را تهیه کند.

کافیست به دستگاه موقعیت کالاهای درون منزل خود را یاد دهید و بعد از آن، تنها ریموت را به سمت وسیله مورد نظرتان بگیرید و فرمان دلخواهتان را صادر کنید.

اما همه این قابلیت های دستگاه باعث می شود که مصرف باتری بالایی داشته باشند و درنتیجه لازم است که دست کم روزی یک مرتبه آن را شارژ نمایید.

Simon Tchedikian مدیر عامل شرکت Sevenhugs اظهار داشته که این ریموت حاصل تلاش دو ساله این شرکت است تا هر طور که شده، مشکلاتی که در رابطه با دستگاه های هوشمند وجود دارند و مرتبا هم بیشتر می شوند را از پیش پای کاربران بردارد.

امروزه، اپلیکیشن ها، وبسایت ها و هاب های زیادی برای مدیریت تمامی این دستگاه ها وجود دارند اما پیش بینی شده که این ریموت فرایند کنترل آنها را به میزان زیادی تسهیل کند.

Simon Tchedikian در ادامه گفت: تا به امروز، راهکارهای زیادی برای کنترل تمامی دستگاه های موجود در منزل وجود نداشت اما با ساده کردن فرایند کار با این دستگاه ها می توان مردم را به خریدشان مجاب کرد.

قیمت تعیین شده برای اسمارت ریموت برابر با 200 دلار است و همراه با سه لوازم جانبی مجزا ارائه می گردد که امکان کنترل لامپ و وسایل متصل را برای کاربر فراهم می کنند.

مدیر عامی شرکت سازنده این محصول اعلام داشته که در حال حاضر امکان استفاده از آن همراه با دستگاه های محبوبی نظیر اسپیکرهای سونوس و ترموستات نست فراهم است و حتی قرار است که اپلیکیشنی برای آن ارائه گردد که امکان کنترل دستگاه های بیشتری را فراهم می کند.

در مورد دستگاه های قدیمی تری نظیر تلویزیون ها که از بلوتوث پشتیبانی نمی کنند، این شرکت مشغول ساخت باکس جداگانه ایست که از سیگنال های مادون قرمز برای برقراری ارتباط با دستگاه استفاده خواهد کرد.

دریافت پیش سفارش برای این محصول از دو ماه دیگر آغاز می شود و عرضه آن از ماه سپتامبر شروع می گردد.

img1005

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    دنیای آشفته اینترنت اشیاء و خانه هوشمند!
    همین الان کلی نرم افزار برای موبایل هست که می تونه تمام این کارا رو بدون اینکه نیاز باشه عین کنترل مادون قرمز به سمت دستگاه نشونه بری انجام بده. واقعاً نیازی به این محصول وجود نداره!

  • reza
    reza | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    وسیله ی جالبیه ولی میتونستن به جای اینکه برای این کار یه وسیله سخت افزاری بسازن، کارهایی که اون می کنه رو در قالب یک اپلیکیشن به همه ی موبایل های هوشمند بدن.

مطالب پیشنهادی