ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

با فورس بند آشنا شوید؛ پوشیدنی جدیدی که امکان کنترل ربات BB-8 را فراهم می کند

ربات BB-8 یکی از جالب ترین محصولاتی است که تا به امروز از روی جنگ ستارگان ساخته شده است و حالا شرکت ارائه دهنده آن یعنی Sphero نوعی پوشیدنی را معرفی کرده که امکان کنترل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۳

ربات BB-8 یکی از جالب ترین محصولاتی است که تا به امروز از روی جنگ ستارگان ساخته شده است و حالا شرکت ارائه دهنده آن یعنی Sphero نوعی پوشیدنی را معرفی کرده که امکان کنترل این ربات را برای دارندگانش فراهم می کند.

این مچبند که فورس بند نام گرفته تا اواخر امسال عرضه نخواهد شد اما نمونه اولیه ای از آن، در نمایشگاه CES در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نحوه عملکرد دستگاه هم به این صورت است: اگر دست هایتان را در اطراف بدن خود قرار دهید ربات وارد حالت رانندگی می شود و چنانچه کف دست خود را به سمت پایین بگیرید،  Sphero نگاهش را از شما دور نگه می دارد و اگر کف دستتان را به رو به بالا بگیرید، ربات به شما خیره می شود.

کافیست در جایتان بچرخید تا BB-8 هم همگام با شما بچرخد و نکته دیگر اینکه جهت گیری شما در حین حرکت مسیر رفت و آمد ربات را نیز تعریف می کند و برای تعیین سرعت حرکت ربات هم کافیست که دست خود را بالا ببرید.

هدایت BB-8 با استفاده از دست اندکی زمان بر خواهد بود و به تمرین نیاز دارد. اما هنوز تا ارائه فورس بند زمان زیادی باقی مانده است و آنطور که گفته شده، دستگاه در پاییز سال 2016 از راه می رسد و تاریخ دقیق عرضه اش مشخص نیست.

شرکت سازنده نیز تاکید داشته که این مچبند بیشتر یک نمونه اولیه است و احتمال دارد که در ادامه کارکردها و مشخصات آن تغییر کند. اما حتی در این صورت هم می توان فورس بند را گامی مهم برای بهبود عملکرد این ربات خواند که قطعا کار با آن نیز جالب تر از نمایشگرهای تاچ فعلی است.

شرکت Sphero اعلام کرده که در جریان نمایشگاه اسباب بازی ماه آینده، اطلاعات بیشتری را در مورد این مچبند منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی