ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گلدانی که کمپانی Parrot معرفی نموده گیاهان دیگر هرگز نمی میرند

جالب ترین محصولی که کمپانی Parrot تا الان در نمایشگاه CES 2016 معرفی نموده بود یک پهپاد کواد کوپتر بود اما این شرکت فرانسوی گجت جالب دیگری نیز با خود به لاس وگاس آورده که ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

جالب ترین محصولی که کمپانی Parrot تا الان در نمایشگاه CES 2016 معرفی نموده بود یک پهپاد کواد کوپتر بود اما این شرکت فرانسوی گجت جالب دیگری نیز با خود به لاس وگاس آورده که تا حدی غیرمعمول اما جالب به نظر می رسد و آن چیزی نیست جزء یک گلدان که به صورت خودکار و هوشمند آبیاری گیاهی که داخلش قرار دارد را انجام می دهد.

این محصول 2.2 لیتر آب درون خود دارد که به محض تشخیص خشک بودن خاک گلدان، به قدر کفایت آن را آبیاری می نماید. اما امکانات آن به همین مورد محدود نمی شود و حسگرهای تشخیص میزان اسیدی بودن خاک، دما و نور نیز در خود دارد و با استفاده از آنها به کاربر اعلام می کند که آیا خاک گلدان به کود شیمیایی، نور بیشتر یا کمتر و یا دمایی سردتر یا گرم تر نیاز دارد.

البته لازم به یادآوری است که بیشتر کسانی که در خانه گیاهی را نگهداری کرده و پرورش می دهند خودشان هم نیازهای گیاه را می شناسند اما برخی از افراد با این امور آشنایی چندانی ندارند و از این رو گلدان خانگی آنها پس از مدتی خشک شده و می میرد. بنابراین، استفاده از این گلدان و اپلیکیشن مربوطه ی آن می تواند عمر طولانی گیاه را برایشان را تضمین نماید.

شرکت فرانسوی سازنده این گجت آن را صرفا «گلدان» نامیده و اگر خاطرتان باشد نمونه اولیه آن را در CES سال گذشته به معرض نمایش گذاشت و امسال نیز آن را به مرحله تولید رسانده و قرار است از بهار سال آینده با قیمت 100 دلار فروخته شود.

در ادامه می توانید ویدئوی این گلدان را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی