ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه ریزی فیسبوک برای مواجهه احتمالی با گوگل

وبسایت Information گزارش داده است فیسبوک ظرف سال های گذشته اپلیکیشن اندرویدی موبایل خود را بارها و بارها با اشکالاتی مواجه کرده است که این اشکال های عمدی عملکرد آن را برای ساعت ها متوقف ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

وبسایت Information گزارش داده است فیسبوک ظرف سال های گذشته اپلیکیشن اندرویدی موبایل خود را بارها و بارها با اشکالاتی مواجه کرده است که این اشکال های عمدی عملکرد آن را برای ساعت ها متوقف کرده اند. هدف فیسبوک از این کار آزمودن میزان وفاداری کاربران اندرویدی خود بوده است. به گزارش اینفورمیشن، این آزمایشات بخشی از تلاش گسترده تر فیسبوک در جهت کسب آمادگی برای رویارویی احتمالی با گوگل در آینده بوده اند.

فیسبوک با وجود اینکه بزرگ ترین توسعه دهنده ی اپلیکیشن روی اندروید است، روز به روز به تهدید بزرگ تری برای گوگل بدل می شود. اینفورمیشن نوشته است فیسبوک مدتی است برای روز مبادا روی چند طرح کار می کند که به این شرکت اجازه می دهند حتی در صورت حذف اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک از گوگل پلی و در نتیجه قطع خدمات مهمی مثل به روز رسانی و پرداخت های داخل نرم افزار، به عملکرد خود روی این سیستم عامل ادامه دهد. گفته می شود فیسبوک خدمات خود را برای اجرایی نگه داشتن این فعالیت ها آماده می کند. از طرف دیگر نیز گزارش شده است این شرکت راه هایی را برای ترغیب کاربران به دانلود اپلیکیشن خود از جایی غیر از گوگل پلی امتحان کرده است. فیسبوک تا این لحظه از هر گونه اظهار نظری در این باره خودداری کرده است.

با اینکه ممکن است کمی بدگمانانه به نظر برسد اما حضور فیسبوک روی اندروید می تواند با اقدامات گوگل به شدت محدود شود. طبق گزارش یاد شده، فیسبوک انتظار ندارد به این زودی ها چنین اتفاقی رخ دهد. اما به نظر می رسد دو شرکت یاد شده بر سر برخی از آزمایشان فیسبوک مثل نصب خودکار اپلیکیشن های جدید ساخت فیسبوک برای کاربران، با یکدیگر به مشکل برخورده اند؛ مشکلاتی که گفته می شود با تهدید گوگل به حذف فیسبوک از خدماتش همراه بوده است. از طرف دیگر، فیسبوک نیز می تواند در نهایت به گزینه ی عقب نشینی داوطلبانه از پلی استور و ایستادن روی پای خود فکر کند.

نگرانی فیسبوک می تواند این باشد که گوگل بخواهد در آینده بابت خدماتی مثل نوتیفیکیشن ها از این شرکت هزینه دریافت کند. این کار در حال حاضر انجام نمی شود، اما دریافت هزینه ای اندک از توسعه دهندگان بابت هر بار استفاده از خدماتی مثل نقشه، برای شرکتی مثل گوگل غیرعادی محسوب نمی شود. این موضوع با توجه به میلیارد ها کاربری که فیسبوک دارد می تواند برای این شرکت هزینه های بزرگی در پی داشته باشد.

_85233711_gettyimages-165537344-w600

اگر فیسبوک زمانی دیگر روی پلی استور نباشد، بزرگ ترین مشکلش این خواهد بود که چگونه کاربران خود را به دانلود نسخه ی تازه ی اپلیکیشنش ترغیب کند. اینفورمیشن گزارش می دهد فیسبوک به مدت حدود یک هفته در یک کشور کوچک دست به آزمایشی زده است. ظاهراً آزمایش مذکور کاربران را به استفاده از یک لینک برای دریافت اپلیکیشن فیسبوک از جایی غیر از پلی استور ترغیب می کرده است که نتایج آن نیز مثبت ارزیابی شده است و کاربران این کار را انجام داده اند.

اینفورمیشن این نکته را نیز یادآور می شود که فیسبوک می تواند از اپ استور واقعیت مجازی Oculus نیز برای نصب و به روز رسانی اپلیکیشن خود بهره بگیرد؛ این فروشگاه اینترنتی روی برخی موبایل های هوشمند سامسونگ نصب است.

یک راه جایگزین دیگر نیز می تواند تعامل مستقیم با تولیدکنندگان موبایل برای نصب این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی موبایل های تولیدی شان باشد. گزارش دیگری از سوی اینفورمیشن نیز اشاره می کند فیسبوک در حال فکر کردن به ارائه ی خدمات در دست توسعه ی خود روی موبایل هایی است که از خدمات پلی استور و یا گوگل استفاده نمی کنند. این گونه تلفن های هوشمند اغلب در چین، روسیه و بازارهای دیگری عرضه می شوند که گوگل و خدماتش در آنها محبوبیت کمتری دارند. اینکه آیا فیسبوک در این مسیر پیش خواهد رفت یا نه مشخص نیست. طبق گزارش یادشده، راه اندازی اپ استور جداگانه ای برای این خدمات از سوی فیسبوک نیز نامحتمل است.

فیسبوک بارها و در موقعیت های مختلف سعی کرده است بیشتر در اندروید ریشه بدواند، از جمله تلاش برای جایگزین کردن عملکرد های اصلی اندروید و حتی ساخت تلفن اندرویدی. هیچ یک از این آزمایش ها موفق نبوده اند. شاید به همین دلیل باشد که فیسبوک علاقه ای به تعطیل کردن آنها برای همیشه از خود نشان نمی دهد؛ مگر آنکه مجبور باشد. اگر این آزمایش ها موفق می شدند، فیسبوک کنترل بیشتری روی اپلیکیشن خود و تجربه ی اندروید می داشت؛ شرکت مذکور علاقه ی زیادی به این موضوع دارد. اما همان گونه که آزمایشات قبلی فیسبوک نشان داده اند، موفقیت هیچ یک از آنها قطعی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rk.reza
    Rk.reza | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    این فیسبوک هم داره با دم شیر بازی میکنه

    • فرید فروتن
      فرید فروتن | ۱۵ دی ۱۳۹۴

      لول
      لایک

مطالب پیشنهادی