ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو تکنولوژی جدید BMW در CES 2016؛ یکپارچگی هرچه بیشتر انسان و ماشین

ب ام و به عنوان یکی از خودروسازان پیشگام و مطرح در فناوری و تکنولوژی، با دست پُر به نمایشگاه CES امسال قدم گذاشته است و دو تکنولوژی ارتباطی برای خودروها و موتوسیکلت های جدید ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۲

ب ام و به عنوان یکی از خودروسازان پیشگام و مطرح در فناوری و تکنولوژی، با دست پُر به نمایشگاه CES امسال قدم گذاشته است و دو تکنولوژی ارتباطی برای خودروها و موتوسیکلت های جدید خود را به شکل مفهومی معرفی کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بی شک برای نمایش فناوری در یک نمایشگاه با محوریت فناوری، هیچ محصولی از ب ام و جذابیت i8 رودستر را ندارد، به همین دلیل هم این کمپانی آلمانی تصمیم گرفته تا نمونه بهبود یافته از تکنولوژی ارتباط کاربری خود را بر روی این خودرو نصب کند.

BMW TECH-7

حالا یک نمایشگر بزرگ 21 اینچی در مقابل سرنشین کناری قرار گرفته که مجهز به فناوری موسوم به "AIR TOUCH" است. بنابراین کاربر می تواند بدون لمس صفحه نمایشگر و تنها با اشارات دست عملکرد این مجموعه را تغییر دهد.

BMW TECH-4

برای راننده نیز ب ام و یک فرمان جدید با قابلیت کنترلی کامل (رانندگی خودکار) را تدارک دیده است که در قدم اول می تواند در رانندگی اتوبانی به کنترل خودرو بپردازد.

BMW TECH-11

هرچند مدیران ارشد فنی ب ام و چند روز قبل اعلام کرده بودند که تولید انبوه خودروهای توانمند در رانندگی کامل خودکار، چندین سال زمان خواهد برد، اما به نظر می رسد که اجرای مرحله به مرحله این تکنولوژی را در دستور کار خود قرار داده اند.

BMW TECH-8

جالب تر آنکه در زمان انتخاب رانندگی خودکار، رنگ حاشیه فرمان تغییر کرده و با کمی تغییرات فیزیکی و حرکت به سمت عقب ، فضای بیشتری را برای راننده فراهم می آورد.

BMW TECH-10

در این حالت راننده نیز می تواند به راحتی از صفحه نمایشگر مجهز به AIR TOUCH استفاده کند و از امکانات ارتباطی خودرو پیشرفته خود لذت ببرد.

BMW TECH-5

البته مشخص است که ب ام و ایده ای برای تولید انبوه این خودرو ندارد، اما همانطور که در نمایشگاه CES سال گذشته دیدیم، معرفی این تکنولوژی ها به معنای امکان استفاده از آن ها برای مدل های جدید خواهد بود.

آنچنان که سامانه تشخیص حرکات دست سال گذشته در CES معرفی شد و چند ماه بعد نیز بر روی نسل جدید ب ام و سری هفت به تولید انبوه رسید.

BMW TECH-12

برای موتور سواران نیز ب ام و یک کاسکت جدید را بر اساس تکنولوژی های واقعیت افزوده تدارک دیده است.

به لطف این کاسکت موتور سواران می توانند اطلاعات حیاتی و مهم را بر روی شیشه جلوی کاسکت خود مشاهده کنند و حتی برای لحظه ای نیز نیاز به چشم برداشتن از جاده نداشته باشند.

اطلاعاتی نظیر سرعت، میزان سوخت موجود در باک، نقشه و مسیر راه و تابلوهای حاشیه جاده بر روی نمایشگر تعبیه شده در کاسکت به تصویر کشیده می شوند.

BMW TECH-13

بی شک این فناوری تازه و جالب برای افزایش ایمنی موتورسواران بسیار مفید خواهد بود اما خوب است بدانید که این تکنولوژی اختراع و ابداع ب ام و نیست و هم اکنون نیز می توان کاسکت های مجهز به نمایشگر را با قیمت حدود 1500 دلار خریداری کرد.

با این حال مشخص است که کاسکت ویژه ب ام و ، از قابلیت های بیشتری در مقایسه با نمونه های موجود در بازار برخوردار است و اطلاعات موتور سیکلت های ب ام و را بی کم و کاست مقابل چشم موتور سوار قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی