ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روتر «پورتال» محصولی از «Ignition Labs» با فناوری منحصر به فرد که شبکه های وای-فای را پایدارتر و سریع تر می سازد

وای-فای را می توان یکی از رایج ترین شیوه های ارتباط بی سیم امروزی دانست. تقریباً همه ی وسایل هوشمند از لپ تاپ شما گرفته تا اسمارت فون، گجت های پوشیدنی، تبلت و یا حتی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۴۳

وای-فای را می توان یکی از رایج ترین شیوه های ارتباط بی سیم امروزی دانست. تقریباً همه ی وسایل هوشمند از لپ تاپ شما گرفته تا اسمارت فون، گجت های پوشیدنی، تبلت و یا حتی برخی از لوازم خانگی تان برای دسترسی به اینترنت به شبکه های وای-فای وصل می شوند.

این به آن معناست که در بسیاری از موارد شبکه های وای فای و کانال های مربوطه با ازدحام ترافیک رو به رو شده و کند می گردند، که این امر در نهایت به زیان کاربر تمام می شود و تجربه ای ناخوشایند را برای او رقم می زند. در این بین استارتاپی نوپا مدعیست با بهینه سازی به مراتب بیشتر از آنچه ما در زمان حال روی طیف ۵ گیگاهرتز انجام می دهیم قادر است تا از کندی شبکه های مورد بحث جلوگیری کند.

استارتاپ مذکور که Ignition Labs نام گرفته مدعیست به راهکاری دست یافته که با آن می تواند طیف پیش تر اشاره شده را ۲۵۰ بار بیشتر از آنچه مودم های امروزی برای پیش گیری از اختلال بهینه می نمایند بهینه کرده و به شکلی به مراتب بهتر آن را مورد بهره برداری قرار دهد.

کلید این راهکار در اسکن و مانیتور مداوم اختلالات طیف جدید ارتباطی و سوئیچ سریع به کانال های کم ترافیک تر خلاصه می شود. در این شیوه امکان شبیه سازی همزمان شش کانال وای-فای 802.11ac وجود دارد در حالیکه بسیاری از روتر های زمان حاضر تنها دو کانال را شبیه سازی می نمایند. ناگفته نماند تا پیش از این چنین سطحی از فناوری فقط در اختیار روترهای پیشرفته بسیار گران بود اما Ignition می گوید تکنولوژی اش را به گونه ای توسعه داده که با قیمتی بسیار نازل تر از گذشته در دسترس عموم قرار گیرد.

شرکت مورد بحث راه حلش را در قالب روتری با نام «پورتال» معرفی می نماید، دیوایسی ۱۵۰ دلاری که از فوریه روی کیک استارتر قرار خواهد داشت. اما هدف اصلی آنها این است که رفته رفته ویژگی جدید در بالا آمده را بدل به قابلیتی عمومی و رایج در اکثر محصولات بازار کنند تا مودم «دی-لینک» و یا Netgear بعدی شما هم آن را داشته باشند. ضمناً این افراد خاطر نشان می سازند بسیاری از تلفن های هوشمند و تبلت هایی که در سه سال اخیر تولید شده اند هم قادر خواهند بود از طیف های بهینه و سیع تر روترشان استفاده ببرند.

ناگفته نماند که روتر پورتال مانند محصول مشابه گوگل یعنی OnHub دارای اپی است که برای کاربر روی محصول کنترل بیشتری را فراهم می آورد. این دیوایس طراحی جذاب دارد، برای آن آنتن اکسترنال در نظر گرفته نشده و Ignition می افزاید سعی کرده محصولی بسازد که چندان حلب توجه نکرده و در پس زمینه کار خودش را به بهترین شکل سرانجام بخشد.

Ignition یادآور شده روتر آنها قرار نیست فراگیر شود و تنها نمونه ی اولیه ای بتا است تا فناوری جدیدی که به آن دست یافته اند را به نمایش بگذارد. این شرکت این پتانسیل را دارد تا در خانه ی بسیاری از ما شبکه ی وای-فایی پایدارتر را پدید آورده و بسیاری از دردسرهای شبکه های بی سیم خانگی و اداری را برای همیشه به فراموشی بسپارد، اما زمان مشخص خواهد کرد آنها موفق خواهند شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی