ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنل های LED که از طریق تلفن های هوشمند کنترل می شوند

Nanoleaf بیشتر به خاطر تولید لامپ های ال ای دی پرینت شده اش شهرت دارد اما محصول تازه این کمپانی اندکی با آنچه قبلا می ساخت فرق دارد. این محصول که Nanoleaf Aurora نام دارد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

Nanoleaf بیشتر به خاطر تولید لامپ های ال ای دی پرینت شده اش شهرت دارد اما محصول تازه این کمپانی اندکی با آنچه قبلا می ساخت فرق دارد. این محصول که Nanoleaf Aurora نام دارد و هم اکنون تنها نمونه اولیه ای از آن ساخته شده است در اصل نوعی کیت نوری هوشمند متشکل از تعدادی پنل LED سه ضلعی است.

شما می توانید این پنل ها را با هر الگویی که می خواهید روی دیوار خانه خود بچینید و سپس با هاب Nanoleaf سینک کنید تا بتوانید افکت های تغییر رنگ شان را از طریق موبایل خود تحت کنترل درآورید.

هر کدام از پنل های Aurora را می توان از طریق یکی از سه لبه اش به دیگری متصل کرد و ترتیب چیدن آنها نیز همانی است که در اپلیکیشن برایتان نمایش داده می شود و از طریق آن اپ می توانید تغییرات نوری پنل ها را تنظیم نمایید.

Nanoleaf در نظر دارد کیت های خود را که متشکل از پنل Aurora است در کنار یک منبع برق که گیرنده و فرستنده وایرلس را در خود جای داده به کاربران عرضه نمایند.

امکان اتصال منبع برق به هر کدام از پنل های موجود در کیت هست و می توان انرژی مورد نیاز تا سی عدد از آنها را از طریق آن تامین نمود. برای تامین انرژی این پنل ها یا می توانید منبع برق را مستقیما به آنها متصل کنید یا اگر دوست ندارید سیم و کابل های متصل در معرض دید باشند، تدابیری را اتخاذ کنید که مستقیما از برق منزل تغذیه کنند.

پنل های Aurora درست مانند لامپ های هوشمند Ivy قادرند که یک سیگنال ZigBee را برای هاب Nanoleaf ارسال نمایند و به این طریق به روتر وای فای منزل شما متصل گردند تا بتوانید پنل ها را با استفاده از موبایل خود تحت کنترل درآورید.

البته شرکت سازنده این محصول هنوز تصمیم نگرفته که هاب را در کیت قرار دهد، اما اعلام نموده که ممکن است نوعی کنترلر دوازده ضلعی بسازند که می تواند نقش نوعی سوئیچ فیزیکی را برای پنل ها ایفا کند.

هر کدام از وجوه این چند ضلعی نقش نوعی پیش تنظیمات نوری متفاوت را ایفا خواهد کرد و برای حذف مورد مد نظرتان کافیست که آن را به سمت بالا بچرخانید.

تیم سازنده این پنل ها وعده داده که در نظر دارد امکان یکپارچه سازی آنها را با سیستم های پیشتاز اتوماسیون خانگی محقق نماید اما هنوز سازگاری لازم میان این محصول با پلتفرم خاصی ایجاد نشده است.

لامپ های Ivy در زمان رونمایی شان با هوم کیت اپل سازگاری داشتند و در نتیجه کاربران iOS قادر بودند آنها را با استفاده از Siri کنترل نمایند. شاید فراهم نمودن این سازگاری، مطمئن ترین راهکار برای Aurora هم باشد.

گفتنی است که لامپ های Ivy تا اواخر امسال سازگاری لازم برای کار کردن با Google Weaveرا هم پیدا می کنند. شرکت Nanoleaf در نظر دارد که محصول تازه خود را تا ماه جولای امسال به مرحله فروش برساند. قیمت این کیت هنوز هم اعلام نشده اما جیمی چو مدیر عامل این کمپانی اعلام داشته که می خواهد Aurora تا حد ممکن مقرون به صرفه و قابل دسترس باشد و به همین خاطر هدف تعیین شده فعلا 99 دلار برای 10 پنل است.

او در ادامه گفته: اما 199 دلار ظاهر قیمت منطقی تری است. ما به عنوان شرکتی که کانال های تثبیت شده برای فروش خود نداریم، قدرت نفوذمان به اندازه غول های این صنعت نیست.

در حال حاضر این شرکت لامپ های خود را به صورت بین المللی و از طریق وبسایت خود به فروش می رساند. اگر استقبال از کیت Aurora خوب باشد پیش بینی می شود که در ادامه قیمت آن از 199 دلار به 135 دلار تقلیل پیدا کند.

nanoleaf-aurora-promo

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی