ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین دید در شبی که بردی به اندازه یک زمین فوتبال دارد

در جریان نمایشگاه CES 2015 شرکت Flir که در زمینه ساخت دوربین های حرارتی دوربرد فعالیت دارد نوعی لوازم جانبی به نام Flir One را برای تلفن های هوشمند ارائه کرد که امکان دید در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۹

در جریان نمایشگاه CES 2015 شرکت Flir که در زمینه ساخت دوربین های حرارتی دوربرد فعالیت دارد نوعی لوازم جانبی به نام Flir One را برای تلفن های هوشمند ارائه کرد که امکان دید در شب را به آنها می دهد.

امروز، این شرکت در روز نخست نمایشگاه CES نشان داد که یک سال گذشته را بیکار نبوده و تمام تلاش خود را به خرج داده تا دوربین حرارتی یاد شده را در قالب فرمی جدید و با بدنه ای مینیاتوری معرفی نماید.

محصول تازه این شرکت Flir Scout TK نام دارد و میتوان آن را کوچک ترین دوربین حرارتی مجزایی خواند که تا به امروز از سوی این شرکت معرفی شده است.

البته این محصول همه اجسام موجود در تاریکی را هم نمی تواند ببیند و برای این منظور بهتر است که مدل گران تر آن را از نظر بگذرانید. با این همه دستگاه به اندازه کافی قدرتمند هست که سیگنال های حرارتی ساطع شده از انسان، حیوانات یا اشیاء ثابت دیگر را از آنسوی یک زمین فوتبال دریافت کند.

استفاده از این دوربین هم بسیار ساده است و تنها کافی است که آن را روی چشم خود قرار دهید و شات مورد نظرتان را روی نمایشگر آن که رزلوشنی برابر با 640 در 480 پیکسل دارد مشاهده نمایید و روی دکمه ای که در بالای دوربین تعبیه شده است کلیک کنید (فشار کوتاه برای عکسبرداری و فشار طولانی تر برای فیلم برداری).

اما ایرادی که به این محصول وارد است آن است که ابعاد زیردریایی شکل آن بیش از اندازه کوچک است: طول دستگاه برابر با 10.16 سانتی متر، عرض آن کمتر از 5 سانتی متر و وزنش معادل با 170 گرم است. نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که عملکرد دوربین کاملا مستقل از اسمارت فون شماست و از این جهت می توان گفت که کاملا با Flir One فرق دارد.

اگر بخواهیم این دوربین را با دیگر محصولات Flir مقایسه نماییم (که غالبا توسط ارتش، نیروهای امدادی یا مامورین مرزی مورد استفاده قرار می گیرند) میتوان آن را یک اختراع فوق العاده خواند.

اما نکته دیگری که در مورد این دوربین باید به آن اشاره شود استحکام بدنه اش است: دستگاه براساس اعلام شرکت سازنده اش در برابر آب و هوای نامتعارف مقاوم است و میتواند دماهای بین منفی 20 تا 40 درجه سانتی گراد را تحمل کند و در صورت سقوطش روی سطوح سخت مشکلی برای آن پیش نمی آید.

عمر باتری این دوربین برابر با 5 ساعت اعلام شده است و در حالت استندبای می تواند تا ماه ها دوام بیاورد و تا چهار ساعت ویدئو و همچنین 1000 عکس را بگیرد و ذخیره سازی کند.

قیمت تعیین شده برای نسخه اولیه این دوربین دید در شب برابر با 250 دلار عنوان شده است و به همین خاطر ممکن است که بسیاری در مورد خریدش دچار تردید شده باشند، حال دیگر برچسب قیمت 599 دلاری تعیین شده برای Scout TK که جای خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی