ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون هوشمند پاناسونیک نشان می دهد عمر Firefox OS هنوز پایان نیافته

در تاریخ 18ام آذر ماه سال جاری کمپانی موزیلا اعلام نمود پلتفرم موبایلی Firefox OS را به دست فراموشی خواهد سپرد و دیگر بیش از این در حوزه توسعه و تولید اسمارت فون های مبتنی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۸

در تاریخ 18ام آذر ماه سال جاری کمپانی موزیلا اعلام نمود پلتفرم موبایلی Firefox OS را به دست فراموشی خواهد سپرد و دیگر بیش از این در حوزه توسعه و تولید اسمارت فون های مبتنی بر این سیستم عامل فعالیت نخواهد کرد.

اما با توجه به اخبار امروز، گویا عمر این پلتفرم به پایان نرسیده؛ موزیلا امروز اعلام نموده شاید سیستم عامل اپن سورس یاد شده دیگر در موبایل ها حاضر نباشد اما در دو دستگاه از تلویزیون های UHD پاناسونیک که در CES امسال معرفی شده اند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پنل های 58 و 65 اینچی سری DX900 پاناسونیک با استفاده از گزینه «دسترسی سریع» سیستم عامل فایرفاکس به کاربران اجازه می دهند تا اپلیکیشن ها، کانال های تلویزیونی و دیوایس های دلخواه خود را به صفحه تلویزیون پین کرده و از آنها استفاده نمایند.

کمپانی مورد بحث همچنین بیان داشته که آپدیت نسخه Firefox OS 2.5 نیز در سال جاری میلادی منتشر خواهد گشت و به موجب آن کاربران قادر خواهند بود اپلیکیشن های تحت وب مورد علاقه خود را به طور مستقیم در تلویزیون ذخیره نمایند.

البته اگر خاطرتان باشد این نخستین تلویزیون هوشمندی نیست که با این پلتفرم عرضه شده؛ در اسفند سال گذشته نیز تلویزیون های VIERA پاناسونیک، بر پایه سیستم عامل فایرفاکس عرضه شده بودند.

در ادامه این خبر باید یادآوری کنیم بر اساس شواهد موجود، این پلتفرم هرگز به طور کامل از طرف موزیلا کنار گذاشته نخواهد شد زیرا به گفته خود شرکت سازنده، قرار است در دیوایس های متنوعی همانند استیک های HDMI یا پی سی های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه، در آینده به جای اینکه شاهد فراموشی آن باشیم، محصولات متنوع تر و بیشتری را مشاهده خواهیم نمود که با این سیستم عامل همراه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    موقعی که نام فایرفاکس در میان باشد دنیایی از آبدیت و افزونه رایگان در میان است مبارک خریداران

مطالب پیشنهادی