ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خواب جدید فیسبوک برای اپلیکیشن پیام رسان خود

یک ماه پیش فیسبوک و اوبر از ویژگی تازه ای خبر دادند که به کاربران اجازه می دهد از داخل نرم افزار پیام رسان فیسبوک ماشین درخواست کنند. کاربران درست مثل اینکه با دوست خود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

یک ماه پیش فیسبوک و اوبر از ویژگی تازه ای خبر دادند که به کاربران اجازه می دهد از داخل نرم افزار پیام رسان فیسبوک ماشین درخواست کنند. کاربران درست مثل اینکه با دوست خود صحبت کنند با «بات» اوبر صحبت خواهند کرد، و به او می گویند کجا لازم است کسی سراغشان بیاید و مقصدشان کجاست. این فرایند تا جایی که به رابط کاربری بر می گردد، بی نهایت ساده است و به نظر می رسد شرکت های بیشتری در آینده شروع به استفاده از طراحی های مشابه کنند.

به گزارش تک کرانچ، فیسبوک به شرکت های شخص ثالث منتخب خود دسترسی هایی داده است که به آنها اجازه می دهد در پیام رسان این شرکت بات های خود را داشته باشند؛ یعنی کاربران می توانند طرف صحبتی مجازی داشته باشند که قادر است به صورت خودکار به درخواست هایشان واکنش نشان دهد، و در پاسخ به آنها اطلاعات، تصاویر و حتی خدمات محاسبه ی هزینه ارائه دهد.

ممکن است اینطور به نظر برسد که فیسبوک در حال رقیب درست کردن برای دستیار متنی خود به نام M است. اما واقعیت این است که این شرکت در حال تبدیل کردن نرم افزار پیام رسان خود به پلتفرمی برای دیگر برند ها و کسب و کارهاست. این مدل قبلاً در آسیا موفق ظاهر شده است و کاربران اپلیکیشن های پیام رسان آسیا مدتی هست که می توانند از طریق این اپلیکیشن ها خدمات زیادی نظیر رزرو بلیط هواپیما و یا مدیریت حساب های بانکی دریافت کنند.

فیسبوک نیز مدتی است به آرامی مشغول افزودن بر قابلیت های پیام رسان خود بوده و ویژگی هایی را عملیاتی کرده است که به کاربران اجازه می دهند با کسب و کارها به طور مستقیم وارد گفتگو شوند و به تبادل اطلاعاتی مثل زمان دریافت سفارش و یا رسید تحویل بپردازند.

اگر فیسبوک بتواند به شرکت های دیگر کمک کند بات های خود را برای چنین کارهایی بسازند، پیام رسان فیسبوک به پایگاهی برای تعاملات گوناگون بدل خواهد شد. به این ترتیب برند ها دیگر برای نگهداری اپلیکیشن های مجزای خود مجبور به صرف هزینه نخواهند بود و فیسبوک نیز دلیل دیگری برای ماندن روی این پلتفرم به کاربرانش ارائه داده است.

مدتی طول می کشد تا این ویژگی ها به فسیبوک بیایند. به گفته ی یکی از مدیران تولید فیسبوک، این شرکت هنوز دارد کاربران خود را با این ایده آشنا می کند که از طریق سرویس چت کارهای دیگری هم می توان کرد. به هر صورت دیر یا زود شما قادر خواهید بود تمام تراکنش های آنلاین خود را به جای کلیک، از طریق مکالمه انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی