ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰A برای خودروها پرده برداشت

ظاهراً‌ نوبت آن رسیده تا کوالکام از یک چیپ جدید ویژه ی خودروها پرده بردارد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ سیستم-روی-چیپی با عنوان اسنپدراگون ۶۲۰A را در همین راستا معرفی کرده بود و حالا آنها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۵

ظاهراً‌ نوبت آن رسیده تا کوالکام از یک چیپ جدید ویژه ی خودروها پرده بردارد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ سیستم-روی-چیپی با عنوان اسنپدراگون ۶۲۰A را در همین راستا معرفی کرده بود و حالا آنها در CES امسال از تراشه ی تازه ای با نام اسنپدراگون ۸۲۰A رونمایی به عمل آورده اند.

به صورت معمول چیپست یاد شده تمام ویژگی ها و مشخصه های فنی اسنپدراگون ۸۲۰ را با خود به همراه دارد، این تراشه از هسته های پردازشی ۶۴ بیتی «Kryo» بهره می برد، به پردازنده ی گرافیکی آدرینو ۵۳۰ مجهز شده و از فناوری ارتباطی LTE با سرعت تبادل داده ی ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد.

در کنار همه ی مواردی که ذکر شد تولید کنندگان خودرو می توانند از قابلیت های یادگیری ماشینی و  هوش مصنوعی سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰A نیز استفاده برده و محصولاتشان را قادر سازند تا با گذر زمان در مورد مالک خود، عادات رانندگی اش و مسیرهایی که طی می نماید مواردی را فراگرفته و اندک اندک برخی امور را برای او ساده تر سازند.

در اکثر موارد می توان گفت چیپست جدید کوالکام نسبت به نمونه ی قبلی یعنی اسنپدراگون ۶۲۰A بهبود یافته، تراشه ی مذکور حالا به صورت کلی قدرت پردازشی بیشتری را فراهم می کند، از سنسورهای وسیع تری پشتیبانی می نماید و می تواند شبکه ای قدرتمندتر را میان سخت افزارهای گوناگون ایجاد کند.

ناگفته نماند که کمپانی مورد اشاره قرار نیست نمونه ی پیشین (اسنپدراگون ۶۲۰A) را بازنشسته نماید و برند آئودی بنا دارد تا از سیستم-روی-چیپ یاد شده در محصولات ۲۰۱۷ اش بهره گیرد.

اسنپدراگون ۸۲۰A از QNX، CarPlay و اندروید Auto پشتیبانی می کند و کوالکام اظهار داشته خودروسازان قادر خواهند بود به روز رسانی های موثر بر سخت افزار و نرم افزار را به صورت OTA برای محصولات تحت این چیپ ارسال نمایند.

انتظار می رود اولین نمونه های تراشه ای که در بالا به آن پرداختیم در سه ماهه ی اول امسال به دست شرکت های مختلف برسد، که این امر به آن معناست که تا پایان سال خبری از محصولی که از اسنپدراگون ۸۲۰A بهره ببرد نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی