ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

با این دستگاه، اطلاعات قند خون خود را برای پزشکتان ارسال کنید

شرکت پر آوازه AT&T با همکاری تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در تلاش است تا دستگاهی توسعه دهد که به بیماران دیابتی در جهت حفظ سلامت و میزان قند خون خود کمک کند. این دستگاه که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۴

شرکت پر آوازه AT&T با همکاری تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در تلاش است تا دستگاهی توسعه دهد که به بیماران دیابتی در جهت حفظ سلامت و میزان قند خون خود کمک کند. این دستگاه که YOFiMeter نام دارد، کیتی همه کاره برای اندازه گیری اطلاعات موجود در خون تنها با استفاده از یک قطره خون سر انگشت است.

YOFiMeter، میزان قند خون هر شخص را مرتبا اندازه گرفته و در سرورهای ابری ذخیره می کند. با ورود AT&T به این حوزه، بیماران حالا به راحتی می توانند این اطلاعات را سریعا و از طریق شبکه وایرلس برای پزشک خود ارسال کنند.

با این حال، دستگاه مذکور اول تلاش شرکت های بزرگ حوزه سلامت و تکنولوژی در جهت ساده سازی پروسه انتقال اطلاعات مربوط به سطح گلوکز خون نیست و YOFiMeter هنوز توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید نشده است. به ادعای AT&T، این دستگاه تقریبا نیمی از فرآیند دریافت تایید کامل را طی کرده و تا چندی دیگر به طور کامل دستگاه وارد بازار خواهد شد.

شرکت مخابراتی AT&T مدعی شده که اطلاعات در امنیت کامل هستند و بیماران نباید نگران لو رفتن آن ها باشند. اگر این دستگاه به شکلی گسترده وارد بازار شده و مورد تایید قرار بگیرد، شاهد نظارت دقیق تر و بهتر پزشکان روی بیماران خواهیم بود.

دیابت به شکلی ساده تر، فقدان انسولین در بدن است. انسولین میزان قند خون را تولید می کند و زمانی که این هورمون در خون نباشد، بدن دچار دردسر خواهد شد. به طور کلی، بدن انسان در هر حالتی که باشد، قند خون آن تغییر نمی کند، مگر آنکه گرسنگی های طولانی مدت انسان را از پای درآورد.

با این حال، افزایش ناگهانی یا کاهش بیش از حد قند خون، پیامدهای جدی برای سلول های مستقل بدن در پی خواهد داشت. به همین سبب، مبتلایان به بیماری دیابت باید مرتبا قند خون خود را کنترل کرده و آن را در سطح قابل قبولی قرار دهند.

اوایل ۲۰۱۶ زمانی خواهد بود که دارندگان این دستگاه می توانند با پزشکان خود مستقیما در تماس بوده و روزانه چند مرتبه گزارش ارائه دهند. با این وجود، هنوز تاریخ عرضه و قیمت دستگاه به طور دقیق مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی