ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزارپایی که به کودکان شما برنامه نویسی یاد خواهد داد

پدر و مادرهایی که نگران هستند تا شاید کودک سه ساله شان از دنیای روز عقب مانده و دانش برنامه نویسی را فرا نگیرد بد نیست بدانند که کمپانی Fisher-Price در تلاش است تا با محصول ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۲۳

پدر و مادرهایی که نگران هستند تا شاید کودک سه ساله شان از دنیای روز عقب مانده و دانش برنامه نویسی را فرا نگیرد بد نیست بدانند که کمپانی Fisher-Price در تلاش است تا با محصول جدیدش این نگرانی آنها را مرتفع سازد.

شرکت یاد شده از اسباب بازی شبیه به یک هزارپا با نام «Think & Learn Code-a-Pillar» پرده برداشته که البته قرار نیست تا پیش از تابستان ۲۰۱۶ به بازار بیاید. به لطف این وسیله ی جدید دیگر نیازی نیست تا به کودکان حتماً با نمایشگر و کیبرد برنامه نویسی آموخت و کافیست تا از اجزای پلاستیکی بدنه ی آن بهره گرفت.

همانطور که ذکر شد Code-a-Pillar از طریق قطعات بدنه اش اصول بسیار اولیه کد نویسی را به افراد خردسال می آموزد. هر یک از این هشت قطعه با سمبل هایی متفاوت نشانه گذاری شده اند، کودک آنها را در کنار هم گذاشته و به سر هزار پا که چشم های اش خاموش و روشن شده، درونش موتوری تعبیه گشته و لبخند به لب دارد متصل می کند و سپس یک دکمه را فشار می دهد تا اسباب بازی به حرکت درآید.

بر حسب اینکه قطعات با چه چیدمانی کنار هم باشند (یا در اصل سمبل ها چگونه کنار هم چیده شده باشند) هزارپا در مسیرهای مختلف و به شیوه های گوناگون حرکت می کند. سه پکیج الحاقی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که هر یک ۱۵ دلار قیمت داشته و ویژگی های جدیدی مثل دور زدن ۱۸۰ درجه ای و پخش صدا و نورهای متفاوت را به آن می افزایند.

ضمناً فراموش نکنید Code-a-Pillar با یک اپ ویژه ی iOS و اندروید نیز سازگاری داشته که می تواند برخی از الگوهای برنامه نویسی و شمارش را به کودکان بیاموزد.

Fisher-Price می گوید ساخت سه اسباب بازی با هدفی مشابه را نیز در دستور کار دارد و محصول فعلی نیز احتمالاً تا ماه جولای راهی فروشگاه ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی ربانی
    مهدی ربانی | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

    آموزش برنامه نویسی و ساخت بازی های رایانه ای
    ویژه ی کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 15 سال
    به صورت عمومی و خصوصی
    تماس بگیرید: 09354395630

مطالب پیشنهادی