ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کداک از برنامه خود برای احیاء کردن دوربین های سوپر ۸ پرده برداشت

هرچند آخرین دوربین Super 8 ساخته شده توسط کداک به سال ۱۹۸۲ باز می گردد، اما این شرکت اعلام کرده قصد دارد با همکاری طراح مشهوری به نام Yves Behar، این دوربین های محبوب را به عرصه بازگرداند. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۹

هرچند آخرین دوربین Super 8 ساخته شده توسط کداک به سال ۱۹۸۲ باز می گردد، اما این شرکت اعلام کرده قصد دارد با همکاری طراح مشهوری به نام Yves Behar، این دوربین های محبوب را به عرصه بازگرداند.

دوربین های موسوم به سوپر ۸ در سالهای دهه ۷۰ میلادی از اقبال زیادی برخوردار بودند و سخن گزافی نیست اگر بگوییم در نبودشان، شاید هرگز کارگردانان مشهوری مثل کوئنتین تارانتینو یا جی جی آبرامز به دنیای فیلمسازی قدم نمی گذاشتند.

کداک اعلام کرده برنامه جامع این شرکت برای احیای فرمت سوپر ۸، تنها به عرضه دوربین محدود نبوده و در کنار آن، سرویس های ظهور فیلم و خدمات مربوط به امور پَس تولید نیز ارائه خواهد شد تا کاربران در این زمینه، یک اکوسیستم کامل را در اختیار داشته باشند.

شرکت آمریکایی برنامه احیاء فرمت سوپر ۸ را به مناسبت پنجاهمین سالگرد این فرمت آغاز کرده و نیمه دوم سال ۲۰۱۶ را برای عرضه نخستین دوربین ها در نظر گرفته است، دوربین هایی که بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ دلار قیمت داشته و ظهور هر حلقه فیلم ثبت شده توسط آنها نیز بین ۵۰ تا ۷۵ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

هرچند کداک مدرسه های فیلمسازی و آژانس های تبلیغاتی را به عنوان مخاطب چنین محصولی در نظر گرفته، اما قیمت های در نظر گرفته شده، دوربین های جدید را در دسترس اکثر کاربران قرار داده و تهیه آن را برای علاقه مندان به سادگی امکان پذیر خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی