ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

“DRIVE WISE” برند “کیا موتورز” برای خودروهای مجهز به فناوری رانندگی خودکار

کره ای ها نیز از قافله تولید خودروهای اتوماتیک عقب نمانده اند و کیا دقایقی پیش از برنامه های خود برای تولید اتومبیل های کاملا خودکار تا سال 2030 تحت نامگذاری "رانندگی هوشمندانه" یا DRIVE WISE ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۳:۵۸

کره ای ها نیز از قافله تولید خودروهای اتوماتیک عقب نمانده اند و کیا دقایقی پیش از برنامه های خود برای تولید اتومبیل های کاملا خودکار تا سال 2030 تحت نامگذاری "رانندگی هوشمندانه" یا DRIVE WISE خبر داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شاید سال 2030 در مقایسه با سایر خودروسازان، کمی دیر به نظر برسد اما این پیش بینی بلند مدت کره ای ها برای تولید انبوه خودرویی با رانندگی خودکار در تمام شرایط است.

در مراحل ساده تر که شامل رانندگی در محیط بزرگراهی یا قابلیت پارک خودکار می شود، برنامه ریزی این کمپانی شروع تولید انبوه از سال 2020 خواهد بود.

مجموعه فناوری های "DRIVE WISE" شامل یکپارچه سازی تکنولوژی هایی مانند کروز کنترل فعال، کنترل خط حرکت، ترمزگیری خودکار پیش از تصادف، کنترل زاویه فرمان برای جلوگیری از تصادف و پارک خودکار می شود.

KIA TECH-2

همانطور که احتمالا می دانید، مجموعه کروز کنترل خودکار خود به تنهاییی شامل کنترل و مدیریت دریچه گاز موتور از طریق ECU،  ارزیابی فاصله و سرعت نسبی در مقایسه با سایر خودروهای هم مسیر و کنترل هوشمند و اتوماتیک مجموعه گیربکس و ترمز گیری است.

تنها به لطف همین تکنولوژی راننده می تواند بدون نیاز به فشردن پدال گاز یا ترمز، حتی در سرعت های بالا نیز به صورت یکپارچه با سایر خودروها (با فاصله ثابت نسبت به آن ها در زمان کاهش و افزایش سرعت) به رانندگی بپردازد.

کیا از سال 2018 رقمی در حدود 2 بیلیون دلار را برای توسعه فناوری های رانندگی خودکار در مجموعه مهندسی خود واقع در صحرای نوادا هزینه خواهد کرد.

جالبتر آنکه علاوه بر موارد گفته شده، تکنولوژی DRIVE WISE شامل مجموعه نمایشگر های تشخیص حرکات دست و حتی فناوری اسکن اثر انگشت راننده هم می شود.

به هرحال همانطور که در تصاویر می بینید. مهندسان کیا، نمونه پیش تولید و آزمایشی از فناوری های DRIVE WISE را بر روی یک مدل برقی از مدل "سول" نصب کرده اند.

برای تولید انبوه این تکنولوژی در سال 2020، امکان نصب و سفارش DRIVE WISE بر روی طیف وسیعی از محصولات کیا و قاعدتا هیوندای وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی