ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با عینک هوشمند Solos خاطرات بد گوگل گلس را فراموش کنید

شاید گوگل گلس برای انجام کارهای روزمره بیش از حد احمقانه باشد، اما برای ورزش هایی مثل دوچرخه سواری عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد. کمپانی Solos با عینک هوشمند ایده آلی که برای دوچرخه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

شاید گوگل گلس برای انجام کارهای روزمره بیش از حد احمقانه باشد، اما برای ورزش هایی مثل دوچرخه سواری عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد. کمپانی Solos با عینک هوشمند ایده آلی که برای دوچرخه سواران در نمایشگاه CES امسال ارائه کرده، مطمئنا یکی از قدرتمندترین رقبای گوگل در آینده نزدیک خواهد بود.

عینک هوشمند سولو از نمایشگری بهره می برد که رویش می توان به لطف دیتای جمع آوری شده توسط یک اسمارت فون، اطلاعاتی نظیر سرعت، تعداد رکاب ها، انرژی باتری و موارد دیگر را به طور ریل تایم مشاهده کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

به گفته Solos، این روزها بسیاری از دوچرخه سواران حرفه ای از تلفن های هوشمند برای ردیابی اطلاعات مسیر و چک کردن وضعیت سلامتی خود استفاده می کنند.

kopin-solos-hands-on-1-980x420

از آنجایی که یک موبایل به تنهایی می تواند از پس پردازش تمام این اطلاعات برآید، عینک Solos فقط و فقط بر روی نمایش  آنها بر روی شیشه متمرکز می شود. سپردن وظیفه پردازش اطلاعات به یک گجت بیرونی در عینک Solos، وزن آن را به طرز قابل توجهی نسبت به نمونه های مشابه کاهش داده.

ضمنا فریم این عینک از یک پلاستیک ارتجاعی پلی آمیدی ویژه ساخته شده که هم سبک است، هم زیادی جلب توجه نمی کند و هم به راحتی در زیر بسیاری از کلاه های محافظ استاندارد دوچرخه سواری جای می گیرد.

وظیفه ساخت نمایشگر این عینک که Vista نامگذاری شده را کمپانی Kopin تقبل کرده که اولین بار با تکنولوژی ویژه آن در سال 2014 آشنا شده بودیم.

kopin-solos-hands-on-3-1280x720

در حقیقت، Solos یکی از زیرمجموعه های کمپانی Kopin به شمار می رود که حالا با ارائه این عینک با ضخامت 4 میلی متری و نمایشگر 5 اینچی، سعی در جلب نظر دوچرخه سواران حرفه ای دارد.

نمایشگر این عینک روی یک بازوی قابل تنظیم سوار شده، و می تواند اطلاعاتی نظیر ضربان قلب، سرعت، فاصله تا مقصد، آهنگ رکاب زنی، مدت زمان لازم تا رسیدن به مقصد و دیگر اطلاعات وابسته به بلوتوث و +ANT را از اپلیکیشن های iOS و اندروید گرفته و روی صفحه اش به نمایش در آورد.

kopin-solos-hands-on-5-1280x720

بر خلاف عینک های هوشمند دیگر، نمایشگر Solos کوچک است و گسسته، و هنگام دوچرخه سواری ابدا مزاحم دید شما نمی شود. ضمنا اسپیکرهای نزدیک به گوش آن شما را از گذاشتن ایر باد برای نشنیدن صداهای اضافی محیط بی نیاز می کنند.

اسپیکرهای عینک مورد بحث به قدری قدرتمند هستند که حتی هنگام دوچرخه سواری در جاده یا در بادهای شدید، به راحتی می توانید متوجه نوتیفیکیشن ها و تماس های تلفنی شوید. با هر بار شارژ عینک هم می توانید به مدت ده ساعت از آن استفاده نمایید.

kopin-solos-hands-on-6-1280x720

این عینک هوشمند استثنایی هنوز در بازار منتشر نشده، اما تا سه ماهه دوم سال جاری می توانید آن را با قیمت 499 دلار خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حسین محمدی
    حسین محمدی | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    کاربردی و مفید

  • مجید مردانه
    مجید مردانه | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    سلام و خسته نباشید
    شما واقعا نمیخواین این مشکل سایت رو برطرف کنین ؟!
    هر جای کلیک میکنی یه پاپ آپ باز میشه و پست رو هم که میخوای رایت کلیک کنی تو تب جدید باز کنی بازم پاپ آپ باز میشه و پست تو همون صفحه باز میشه.
    نزدیک 2 هفته ست اینجوریه و رسیدگی نکردین.

    • GEEEEK
      GEEEEK | ۱۸ دی ۱۳۹۴

      دوست عزیز سایت همچین مشکلی نداره.احتمالا سیستم شما الودست

    • علیرضا
      علیرضا | ۱۸ دی ۱۳۹۴

      سایت مشکلی نداره

    • یوسف
      یوسف | ۱۸ دی ۱۳۹۴

      مجیدِ دلبندم
      سیستمت آلودس
      مرورگر رو Clear History یا Default Setting کن حل میشه
      من دقیقا همین مشکل رو داشتم ^_×

      • مجید مردانه
        مجید مردانه | ۱۸ دی ۱۳۹۴

        خیر دوست عزیز
        تنها گزارش دهنده این مشکل من نیستم
        در ضمن این مشکل رو تو مرورگر اج تو گوشیم هم دارم که آلوده شدنش 0% هست
        از طرفی تو دکستاپم هم کروم استفاده میکنم و اون هم این ایرادو داره
        و چطور میشه فقط تو سایت دیجیاتو این اتفاق میوفته

        • reza_zarchi
          reza_zarchi | ۱۸ دی ۱۳۹۴

          دوست عزیز منم عین مشکل شما رو داشتم و حتی روی گوشی اندرویدی و روی سیستم عامل لینوکس هم این پاپ آپ ها و بنر های تبلیغاتی خارجی ظاهر میشدن. مشکل من بعد از آپدیت کردن مودم مبین نتم، به وجود اومد و الانم دیگه از یه مودم دیگه ای استفاده می کنم. مطمئن باشید که مشکل از سایت نیست و یک یا چند سیستم در خونه ی شما آلوده هستن

مطالب پیشنهادی