ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامپ Sengled Voice هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد؛ از پخش موسیقی گرفته تا حرف زدن با شما

هر سال در نمایشگاه CES در کنار محصولاتِ برندهای شناخته شده، کانسپت های عجیبی نیز معرفی می گردند که گاهی جالب هستند و بعدها به تولید انبوه هم می رسند و گاهی زیاده از حد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

هر سال در نمایشگاه CES در کنار محصولاتِ برندهای شناخته شده، کانسپت های عجیبی نیز معرفی می گردند که گاهی جالب هستند و بعدها به تولید انبوه هم می رسند و گاهی زیاده از حد غیر واقعی به نظر می رسند. در نمایشگاه امسال هم از این نوع کالاها کم نیست و یکی از آنها، Sengled Voice نام دارد.

کالای یاد شده در بالا در واقع یک لامپ هوشمند محسوب می گردد که هر کاری که تصور کنید را می تواند انجام دهد. یعنی نه تنها برای روشنائی فضا مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه اسپیکر وایرلس بلوتوث نیز هست و هنرهای دیگری نیز دارد که شامل جستجو در وب، خواندن رویدادهای تقویم برای کاربر، ارسال پیام یا اعلان هشدار در صورت تشخیص نویزهایی همانند دود یا صدای گریه کودک می شوند.

این وسیله مدرن که فقط در ظاهر شبیه لامپ است و در واقعیت دستگاهی چند منظوره به شمار می رود، حتی از هاب هوشمند Echo آمازون نیز قابلیت های بیشتری دارد و می توان آن را به یک دستیار مجازی تشبیه نمود. اما همانند آن به دستورات صوتی کاربر پاسخ می دهد و اگر سوالی از آن پرسیده شود با جستجو در وب پاسخ آن را یافته و اعلام می نماید و به لطف بلندگوهای JBL بی سیمی هم که دارد، موسیقی های دلخواه کاربر را برایش پخش خواهد نمود.

خالقان این ایده در مورد اینکه چگونه این وسیله آماده استفاده می شود گفته اند که هنوز به نتیجه نهایی دست نیافته اند اما احتمالا با بیان عبارت هایی همانند «الکسا» یا «اوکی گوگل» این لامپ فعال شده و آماده اجرای دستورات صوتی کاربر خواهد شد.

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم این تنها لامپ موجود در نمایشگاه نبود که به اسپیکر مجهز بوده، سونی نیز امروز در غرفه خود نمونه ای از این چنین لامپی را به نمایش گذاشته بود که البته قابلیت تشخیص صدا و اجرای دستورات را نداشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arvin
    Arvin | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    نونم میگیره یا نه ؟؟؟؟؟

  • sasman
    sasman | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    میشه باهاش توالت کرد ؟

مطالب پیشنهادی