ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آئودی با سیستم Fit Driver می خواهد سلامت شما را هنگام رانندگی تحت نظر بگیرد

آئودی به غیر از ساخت اتومبیل های برقی، به فکر ایمنی و سلامت رانندگان در حین رانندگی هم هست. سیستم "Audi Fit Driver" برای نظارت بر وضعیت سلامتی شما هنگامی که پشت فرمان اتومبیل نشسته اید، می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۲

آئودی به غیر از ساخت اتومبیل های برقی، به فکر ایمنی و سلامت رانندگان در حین رانندگی هم هست. سیستم "Audi Fit Driver" برای نظارت بر وضعیت سلامتی شما هنگامی که پشت فرمان اتومبیل نشسته اید، می تواند از طریق یک پایشگر سلامتی یا ساعت هوشمند علائم حیاتی شما را چک کرده و آن را با دیتایی که قبلا جمع آوری شده مقایسه کند.

از این مرحله به بعد، سیستم مورد بحث داده های جمع آوری شده از حسگرهای مختلف اتومبیل را آنالیز می کند تا به مواردی مثل سبک رانندگی شما، وضعیت آب و هوا، ترافیک و تعداد نفس های شما در دقیقه پی ببرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر هنگام رانندگی تنشی به شما وارد شود، سیستم Fit Driver آئودی با تشخیص این موضوع می تواند ماساژور صندلی را برایتان فعال کند، دمای کابین را به حد مطلوب برساند یا اینکه اگر دچار گرفتگی نفس شده باشید، نمایشگر خودرو را روشن و در آن یک ویدئوی آموزش تنفس صحیح را برایتان به نمایش بگذارد.

A1512072_large

گفتیم که Fit Driver قادر به آنالیز وضعیت ترافیک هم هست. با بهره گیری از این قابلیت، سیستم مورد بحث می تواند زمان مانده تا رسیدن شما به مقصد را محاسبه کرده و بسته به آن، به شما پیشنهاد کند که در نزدیک ترین رستوران اطراف اندکی استراحت کنید.

آئودی برای Fit Driver برنامه های بلندمدتی دارد. بنابرگفته سران این کمپانی، قرار است در آینده سیستمی به Fit Driver اضافه شود که در صورت بروز حادثه برای راننده هنگام رانندگی، اتومبیل به طور خودکار متوقف شده و با مراکز اورژانس تماس تلفنی برقرار کند.

این قابلیت ها فوق العاده به نظر می رسند، اما متأسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که بنابرگفته آئودی تنها در مدل های آلمانی اتومبیل های شرکت شاهد آنها خواهید بود. البته با توجه به پیشرفت فوق العاده ای که آئودی در زمینه تکنولوژی خودروسازی داشته، هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک پای این سیستم به مدل های تولیدی آئودی برای دیگر نقاط جهان هم باز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی