ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با Nox آشنا شوید؛ سیستم هوشمندی که خواب شما را پایش می کند

این روزها، بسیاری در هیاهوی این دنیا، آرزوی یک خواب راحت را دارند و شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی هم از این مساله به خوبی آگاهی دارند. برای نمونه Sleepspace شرکتی است که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

این روزها، بسیاری در هیاهوی این دنیا، آرزوی یک خواب راحت را دارند و شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی هم از این مساله به خوبی آگاهی دارند.

برای نمونه Sleepspace شرکتی است که در جریان CES 2016 لاس وگاس نوعی سیستم خواب هوشمند به نام Nox را رونمایی کرد. این دستگاه قیمتی در حدود 280 دلار دارد و قرار است که در سه ماهه نخست امسال از راه برسد.

امکانات آن دربرگیرنده پایشگری است که درست زیر ملحفه های شما قرار می گیرد، نوعی چراغ خواب هوشمند و دست آخر اپلیکیشنی که مطمئن می شود شرایط نوری اتاق به بهترین شکل ممکن تنظیم شده است تا خوابی آرام را تجربه نمایید.

این روزها پوشیدنی های زیادی به بازار عرضه شده اند که می توانند خواب شما را مورد پایش قرار دهند؛ Misfit Ray و Fitbit Blaze تنها دو نمونه از این موارد هستند که در جریان نمایشگاه امسال هم معرفی شدند.

اما برخی از این محصولات از جمله سیستم Nox در داخل رختخواب شما قرار می گیریند و نیازی به پوشیدن هیچگونه گجتی ندارید. پایشگر این دستگاه که RestOn نام دارد نوعی بند بلند ساخته شده از میکروفایبر است که تعداد زیادی حسگر را در خود جای داده و باید بین تشک و ملحفه های خود قرار دهید.

این قطعه در ادامه اطلاعات مربوط به الگوهای خواب شما و همچنین ضربان قلب و ریتم تنفس تان را اندازه گرفته و علاوه بر این حواسش به حرکات بدن شما در حین خواب هست و در نهایت آن اطلاعات را برای اپلیکیشنی ارسال می کند که پیشنهاد می دهد چه کارهایی را انجام دهید تا خواب بهتری داشته باشید.

RestOn همچنین آن اطلاعات را برای لامپ همراه دستگاه ارسال می کند تا بهترین شرایط خواب را برای شما ایجاد نماید. برای مثال، این لامپ در صورتی که پایشگر احساس کند شما در سبک ترین بخش از خواب هستید، روشن می شود تا بیدارتان کند.

این لامپ همچنین قادر است صداهای آرامش دهنده ای را برایتان پخش کند تا بهتر بتوانید به خواب بروید و در صورتی که تشخیص دهد خوابیده اید، خاموش می شود.

این لامپ ابعاد نسبتا کوچکی دارد (در حدود 20 سانتی متر طول و 10 سانتی متر عرض) و به همین خاطر می توانید به راحتی آن را در کنار تختخواب خود مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی