ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاسیو از تکنولوژی پرینت 2.5 بعدی خود برای نابینایان پرده برداشت

در اغلب کشورهای دنیا و به خصوص ایران خودمان، زیرساخت ها و امکانات شهری برای افرادی طراحی می شوند که از نظر جسمی با هیچ محدودیتی روبرو نیستند و به غیر از همان رمپ های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

در اغلب کشورهای دنیا و به خصوص ایران خودمان، زیرساخت ها و امکانات شهری برای افرادی طراحی می شوند که از نظر جسمی با هیچ محدودیتی روبرو نیستند و به غیر از همان رمپ های ساده، کمتر می توان امکاناتی را دید که برای معلولین و بالاخص نابینایان طراحی شده باشند.

نابینایی یا کم بینایی علاوه بر رفت و آمد، در یادگیری هم مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد. کاسیو یکی از شرکت هایی است که نگاه ویژه ای به این قشر از کاربران خود داشته و در جریان CES امسال از نوعی تکنولوژی پرینت 2.5 بعدی پرده برداشت که دنیایی از فرصت های تازه را پیش روی افراد کم بینا قرار می دهد.

سیستم تازه کاسیو نخست تصویری رنگی را روی یک قطعه کاغذ چاپ می کند و سپس آن را پردازش کرده و خطوط برجسته ای را در بخش های مختلف تصویر ایجاد می کند.

این سیستم در نهایت می تواند به ایجاد وسایل کمک آموزشی به خصوص برای افراد کم بینا یا نابینا بیانجامد چراکه این قشر می توانند با استفاده از حس تقویت شده لامسه خود عکس های مختلف پرینت شده با استفاده از دستگاه و همچنین جداول و نمودارهای توصیفی را درک کنند.

اما تکنولوژی اصلی به خدمت گرفته شده در اینجا TD (برگرفته از سرواژه های عبارت Thermal Distend به معنای پرینت حرارتی برجسته) است که می تواند خط و خطوط برآمده را روی کاغذ چاپ ایجاد کند.

casio-25d-printer-5

casio-25d-printer-6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sam7
    sam7 | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    خدا خیرش ون بده

مطالب پیشنهادی