ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین جدید ZR300 اینتل
تکنولوژی

اینتل از تلفن هوشمندی جدید با دوربین RealSense رونمایی کرد

در نمایشگاه امسال CES اینتل از موبایل هوشمندی پرده برداشته که مجهز به یک دوربین تشخیص بعد سوم است و به وسیله آن می توان اشیا و ژست های حرکتی را موقعیت یابی و تصویربرداری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در نمایشگاه امسال CES اینتل از موبایل هوشمندی پرده برداشته که مجهز به یک دوربین تشخیص بعد سوم است و به وسیله آن می توان اشیا و ژست های حرکتی را موقعیت یابی و تصویربرداری کرد.

این دوربین RealSense که ZR300 نامیده می شود، با همراهی یک سنسور شتاب سنج، ژیروسکوپ و یک لنز ویژه می تواند طیف وسیعی از حرکت ها را در سه بعد فضا رصد کرده و ثبت نماید.

اینتل می گوید دوربین جدید RealSense آنها از یک روش نشانه گذاری زمانی مابین سنسورهایش استفاده می کند تا بتواند با دقت بیشتری حرکات را ردیابی و تشخیص دهد. از آنجا که این دوربین می تواند با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت تصاویر در مقیاس VGA بپردازد، بنابراین دقت تشخیص ژست های حرکتی اش نسبت به نمونه های مشابه بسیار بالاتر است.

این تکنولوژی جدید از تمام ویژگی های پروژه تانگوی گوگل هم پشتیبانی می کند. به علاوه این که فناوری نقشه برداری فضاهای داخلی و قابلیت های شناسایی محیطی، آن را به یکی از بهترین ابزارهای کمکی برای تولید محتوای مبتنی بر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ساخت پهپاد های خود هدایت شونده بدل می کند.

گرچه رزولوشن دوربین های معرفی شده در این اسمارت فون مفهومی اینتل چندان زیاد نیست. (۸ مگاپیکسل در بخش پشتی و ۲ مگاپیکسل در بخش جلویی) اما امکاناتی که در آن تعبیه شده نوید کاربردهای تازه ای را برای موبایل ها و تبلت ها می دهد.

تلفن هوشمند اینتل جز این دوربین ها، از هر جهت یک موبایل معمولی است که صرفاً برای تجربه عملی فناوری RealSense طراحی شده و قرار است با پردازنده اتم x7-Z8700 و ۲ گیگابایت رم، با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی