ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر افت و خیز “فیشر بادی”؛ بزرگترین کارخانه اتاق سازی و طراحی اتومبیل آمریکا

در صنعت خودروسازی نام های بزرگی هستند که با نوآوری و طراحی بی نظیرشان طرفداران و فعالان این حوزه را متحیر می کنند. اکنون بعضی از این نام ها رو به اُفول هستند یا کاملا ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در صنعت خودروسازی نام های بزرگی هستند که با نوآوری و طراحی بی نظیرشان طرفداران و فعالان این حوزه را متحیر می کنند.

اکنون بعضی از این نام ها رو به اُفول هستند یا کاملا نابود شده اند، اما گذشته ی درخشانی دارند که روایت آن خالی از لطف نیست. فیشر بادی نیز مانند پینین فارینا، ایتال دیزاین و گیا، در زمینه طراحی و تولید بدنه خودرو فعالیت می کرد و بیشتر خودروهای کلاسیک آمریکایی بر روی بدنه ی خود نقش فیشر بادی را یدک می کشند.

در ادامه این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

فیشر بادی که در آغاز کارگاه کالسکه سازی بود، توسط برادران فیشر در سال 1908 در دیترویت میشیگان تاسیس شد. برای سال های متمادی فیشر بادی جزئی از جنرال موتور بود.

در سال 1980 به عنوان یک برند مستقل به تدریج کار آن متوقف شد و با دیگر بخش های جنرال موتورز ادغام شد.

فیشر بادی امروزه به عنوان fisher and company شناخته می شود. نامی که برای همگان یادآور عنوان بهترین کارخانه تولید اتاق خودروهای جنرال موتورز شناخته است.

در دهه 1990 بر روی درهای محصولات جنرال موتورز، نماد body of fisher گذاشته می شد.

2

آغاز کار fisher body بر می گردد به مغازه ی گاری فروشی در نوروالک اوهایو در اواخر دهه 1800.

لورنس بی فیشر و همسرش مارگارت تیزن یک خانواده پرجمعیت و بزرگ داشتند که شامل 11 فرزند بود. هفت تن از آنها پسر بودند که همه آنها بخشی از شرکت fisher body در دیترویت شدند.

لورنس و مارگارت در اوهایو در 11 می 1876 ازدواج کردند و مارگارت بعد مرگ همسرش در کوچه ی لانگ فلو 101 در دیترویت ساکن شد.

برادران فیشر شامل: فردریک جان، چارلز توماس، ویلیام اندرو، لورنس پیتر، ادوارد اف، الفرد جی و وارد ای بودند.

3

در سال 1904 و 1905 دو برادر بزرگتر فردریک و چارلز به دیترویت آمدند، محلی که عمویشان آلبرت فیشر کار استاندارسازی اتاق خودروها را شروع کرده بود.

دو برادر کار در شرکت c.r.wilson را شروع کردند جایی که سرآغاز کار دو برادر برای تولید بدنه برای تولیدکننده های اتوموبیل بود.

FISSHER-1
فیشر بادی، همچون پنین فارینا، ایتال دیزاین و بسیاری کمپانی های طراحی خودرو دیگر در سطح جهان در چند سال اخیر با مشکلات اقتصادی روبرو شده است.

 

با کمک مالی از طرف آلبرت در 22 جولای 1908 فردریک و چالز فیشر شرکت فیشر بادی را راه اندازی کردند، بعد از مدتی عموی آنها خواست که از شرکت بیرون بیاید و برادران سرمایه ی مورد نیاز خود را از طریق تاجر دترویتی لویز مندلسون فراهم کردند.

این امر او را به یک سهامدار و مدیر تبدیل کرد. در خلال این زمان چارلز و فردریک فیشر 5 برادر خود را وارد این عرصه کردند.

فردریک فیشر بدنه کادیلاک اوس سولا Cadillac Osceola را در شرکت c.r.wilson ساخت. در شروع کار شرکت در سال 1910 بدنه کادیلاک و بیوک را تولید می کردند.

One of the most frequently-immitated shots in the plant is the looping of the track. This photograph was directly inspired by a similar picture by Yves Marchand and Romain Meffre.

در اوایل کار شرکت، برادران فیشر طرح های جدید بدنه و اتاق خودرو را ابداع کردند، به دلیل اینکه بدنه اتومبیل ها قدرت تحمل و ایستادگی در برابر تکان های موتورهای جدید را نداشتند.

در سال 1913 شرکت فیشر بادی ظرفیت تولید 100000 اتاق در اواسط سال را داشت و مشتری های آن شامل فورد، کریت krit، چالمرز chalmers ، کادیلاک و Studebaker بودند.

در سال 1914 آنها به گونه ای پیشرفت کردند که به بزرگترین تولید کننده بدنه ی خودرو در جهان تبدیل شدند. یکی از دلایل موفقیتشان توسعه بدنه های چوبی قابل تعویض بود که مانند بدنه کالسکه به جفت کردن با دست نیاز نداشت.

در سال 1916 موسسه به شرکت سهامی فیشر بادی تبدیل گشت. ظرفیت آن به 370000 بدنه در نیمه سال افزایش پیدا کرده بود و مشتری های آن شامل abbot، بیوک، کادیلاک، chalmers، chandler، شورلت، churchfiel، elmore، emf، فورد، herreshoff، hudson، krit، الدزمبیل، پاکارد، رگال و Studebaker بودند.

The plant, a few years after it closed.
یکی از ساختمان های فیشر بادی، چند سال بعد از توقف فعالیت، یکی از عظیم ترین کمپانی های خودروسازی آمریکا پس از بحران مالی سال 2008 عملا از چرخه رقابت خارج شد

در سال 1919 آلبرت کاهن albert kahn طراحی ساختمان 21 (کارخانه فیشر بادی) را بر عهده گرفت.

این ساختمان حالا قسمتی از حوزه تاریخی صنعتی خیابان piquette می باشد. در آن زمان شرکت بیشتر از 40 ساختمان داشت که مساحت آن 3700000 متر مربع بود.

6

در 1919 در معامله ای جنرال موتورز 60 درصد سهمیه شرکت را خرید. در سال 1925 شرکت فیشر امتیاز ساخت بدنه فلزی Fleetwood را خرید و در سال 1926 به صورت کامل با جنرال موتورز ادغام شد.

فیشر بادی در سال 1984 به عنوان یک نام بزرگ در صنعت خودروسازی به دوران اُفول خود نزدیک شد.

از ابتدای کار در مغازه ی کالسکه سازی در نوروالک اوهایو تا فروش آن در سال 1919 و 1926 به جنرال موتورز، شرکت فیشر که توسط برادران فیشر ساخته شده بود، یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی در جهان بود.

شرکت 650 کیلومتر مربع از جنگل را در اختیار داشت و از چوب، کارپت و غیره استفاده می کرد و نسبت به دیگر تولیدکنندگان در جهان به مراتب قدرت بیشتری داشت.

7

فیشر بیش از 40 عدد ماشین آلات و دستگاه داشت و بیش از 100000 کارگر در شرکت مشغول به کار بودند. فیشر بادی در هر نوع پیشرفت و توسعه در وسایل و طراحی اتومبیل پیشگام بود که شامل بدنه ی عایق در برابر رطوبت نیز می شد.

Fisher P-75A

کمپانی فیشربادی در دو جنگ جهانی اول و دوم مشغول تولید هواپیما و تانک بود. آلفرد جی فیشر طراح هواپیما در شرکت فیشر بادی بود، فیشر بادی جنگنده سنگین eagle p-75 را توسعه داد که البته در نهایت به طرحی ناموفق بدل شد.

در 14 آگوست 1944 برادران فیشر از جنرال موتورز جدا شدند تا وقت بیشتری را به علاقه مندی های خود اختصاص دهند که شامل ساختمان فیشر در بولوارد گراند غربی در دیترویت می شود.

FISSHER-2
بسیاری از خودروهای رویایی دهه 60 ماحصل هنر و مهارت طراحان و مهندسان کمپانی فیشر بودند.

برادران همچنین می خواستند شرکت Hudson motors را از آن خود کنند که پیشنهادشان کمی برای بازار پایین بود و این تلاش توسط سهامداران رد شد.

در 19 ژانویه 1972 آخرین برادر نیز فوت کرد، هفت برادر میلیون ها دلار به مدارس و کلیساها و دیگر موسسات خیریه کمک کردند و در اینگونه کارها فعال بودند. خانواده فیشر کار خود را با کمک شرکت سهامی فیشر در تولید وسایل مربوط به خودرو ادامه دادند.

9

در 22 جولای 2008 شرکت فیشر تولید اتوبوس GTB-40 را که یک اتوبوس الکتریکی و هیبریدی بود را آغاز کرد.

fissher-5

fissher-4
فیشر بادی حالا در قالب یک کمپانی قطعه سازی با بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان همکاری دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هژیر
    هژیر | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    افت و ((خیر)) ؟؟؟ خیر، واقعا؟ ...

مطالب پیشنهادی