ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوی جدیدی از پروسه ساخت هایپرلوپ منتشر شد

راب لوید و شروین پیشه ور، در ویدیوی جدید CNNMoney به صحبت و گفتگو در مورد تکنولوژی شرکت شان، Hyperloop Technologies می پردازند. نکته قابل تامل در مورد این ویدیو صرفا گفتمان صورت گرفته نیست، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

راب لوید و شروین پیشه ور، در ویدیوی جدید CNNMoney به صحبت و گفتگو در مورد تکنولوژی شرکت شان، Hyperloop Technologies می پردازند. نکته قابل تامل در مورد این ویدیو صرفا گفتمان صورت گرفته نیست، بلکه تصاویری حقیقی از پروسه ساخت پروژه هایپرلوپ نمایش داده می شود.

هایپرلوپ در واقع نوعی سیستم حمل و نقل سریع است که درون لوله هایی با فشار هوای بالا صورت می پذیرد. ایلان ماسک برای تحقق بخشیدن به این اتفاق تلاش های بسیاری نموده اما به گفته وی، شرکت های تسلا و اسپیس اکس به قدر کافی مشغله برای وی ایجاد کرده اند که فرصت کافی برای هایپرلوپ باقی نمانده است. اما حالا شرکت Hyperloop Technologies با حمایت افرادی نظیر ایلان ماسک کار خود را آغاز کرده تا در انتهای سال 2016، به صورت آزمایشی، مسیری کوتاه را ایجاد کند.

با این حال، Hyperloop Technologies یکی از دو شرکت فعال در این زمینه است. مسیر 3 مایلی که این شرکت در حال تهیه آن است، در بیابان های لاس وگاس واقع شده. لوله های عظیمی که در تصویر و ویدیوی فوق می بینید قرار است به زودی متصل شوند و مسیری بلند را بسازند، مسیری که تست اولین سفر هایپرلوپ در آن صورت می پذیرد.

لوید معتقد است که تا سال 2020 این شرکت می تواند بدون کمترین خطری، مسافرت با سیستم حمل و نقل اش را تضمین کند. مسافرت هایی که پیش از این ساعت ها به طول می انجامید حالا در عرض چند دقیقه صورت می پذیرد و از یک سر ایالات متحده تا آن سوی کشور را می توان تنها در چند دقیقه طی نمود.

البته، تکنولوژی هایپرلوپ منحصر به سفرهای انسانی نیست و می توان از آن برای انتقال بار نیز استفاده کرد. به نظر می رسد که طرح ایلان ماسک در حال تغییر دادن چهره دنیا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    هایپرلوپ در واقع نوعی سیستم حمل و نقل سریع است که درون لوله هایی با فشار هوای "پایین" صورت می پذیرد.

  • رسول
    رسول | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    آقای شروین پیشه ور هم داخل این ویدئو صحبت میکنه

مطالب پیشنهادی