ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش سهام اپل به کمترین میزان خود در ۱۵ ماه اخیر رسید

ارزش سهام اپل امروز با افتی ۴ درصدی (معادل ۴.۲۵ دلار) به ۹۶.۴۵ دلار رسیده است و این اولین باری محسوب می شود که قیمت سهام کمپانی مورد بحث در طول یکسال بیش از یکبار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

ارزش سهام اپل امروز با افتی ۴ درصدی (معادل ۴.۲۵ دلار) به ۹۶.۴۵ دلار رسیده است و این اولین باری محسوب می شود که قیمت سهام کمپانی مورد بحث در طول یکسال بیش از یکبار به زیر شاخص ۱۰۰ دلار می آید. ناگفته نماند که با پایان یافتن کار بازارهای مالی شاهد کمترین ارزش سهام برند ساکن کوپرتینو از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴ تا به امروز هستیم (ارزش سهام این شرکت در تاریخ یاد شده برابر با ۹۶.۲۶ دلار بوده).

با نگاهی به نوسانات ارزش سهام برند اول جهان در می یابیم روند نزولی عمدتاً‌ از زمانی آغاز شده که سرمایه گذاران و تحلیل گران با تردیدهایی در مورد آینده فروش آیفون رو به رو گشته اند. به یقین جدی ترین و موثرترین گزارش در این رابطه چند روز پیش و از جانب «Nikkei Asian Review» منتشر شد که اظهار می داشت اپل میزان تولید تلفن هوشمندش را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

شاید در همین راستا باشد که این شرکت بلافاصله پس از انتشار گزارش یاد شده و با هدف مدیریت بحران، پای اپ استور را وسط کشید و اعلام نمود این واحد توانسته در طول سال ۲۰۱۵ درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را برای آنها به ارمغان بیاورد؛ هر چند که در این مبحث هم به عقیده ی کارشناسان نشانه هایی از افول دیده می شود. ضمناً‌ اهالی کوپرتینو یادآور شدند تنها در دو هفته ی پایانی سال فروشگاه نرم افزاری شان درآمدی ۱.۱ میلیارد دلاری داشته است.

گزارش اپل از فصل مالی جاری در ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) منتشر خواهد شد و این شرکت به صورت رسمی اعلام خواهد نمود که در سه ماهه منتهی به دسامبر چه تعداد آیفون فروخته است. در حالیکه انتظار می رود در این گزارش نیز کوپرتینویی ها از رشد سالانه شان خبر بدهند، کارشناسان حدس می زنند شاید فعلاً‌ این آخرین سه ماهه ای باشد که اپل می تواند با افتخار راجع به ترقی اش سخن به میان آورد.

برآیند های کنونی می گویند در سه ماهه ی مرتبط به ماه مارس آیفون با تنزل فروش سالانه رو به رو خواهد شد و این موضوع ممکن است بر ساز و کار شرکت سازنده ی این محصول اثراتی دور از انتظار داشته باشد؛ حال باید دید تیم کوک و یارانش در پس پرده چه چاره ای برای روزهای سختی که در راه هستند اندیشده اند و آیا می توانند به سلامت از این طوفان عبور کنند یا خیر.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    من هر وقت گوشی اپل رو می بینم یاد داستان معروف( پادشاه لخته) هانس کریستین اندرسون می افتم.شما نگاه کنید جز دیزاین که اونهم دیگه تکراری شده گوشی های اپل چی داره گوشی هاش باتریش ضعیفه،هنوز زور میزنه اونهم با کمک سامسونگ و شرکت تایوانی سی پی یو دو هسته ای میزنه،آنتن دهی اش ضعیفه، دوسیم کارت رو پشتیبانی نمیکنه،بلوتوث انتقال دهنده نداره، وای فای دایرکت نداره ،حافظه جانبی رو پشتیبانی نمیکنه،نصب برنامه که مکافات داری و رایگان نیست و مجبوری گوشیت رو‌ جیلبریک و زخمی کنی،سیستم عاملش هیچی نداره،دوربینش که هنوز به دلیل ضعیف بودن سی پی یو و سنسور چشمی پیکسل بالاتر از ۱۲ رو پوشش نمیده و فلاش ضعیفه و در تاریکی تصویر و عکس افتضاحه،رم گوشی پایینه،شارژ باتری کنده و هنوز تکنولوژی شارژ سریع باتری نداره،صفحه نمایشش بالاتر از فول اچ دی نداره تا چند وقت پیش هم صفحه نمایش بالاتر از ۵اینچ نداشت تعمیرش خیلی سخته و با این همه ایراد بسیار گرونه و سالی زور بزنه یک و اخیرا دو مدل گوشی بیرون میده و فقط وکیل فعالی داره که راه دادگاه رو خوب بلده و هر چند وقت یکبار با شکایت از این شرکت و اون شرکت با کمک دادگاه اخاذی میکنه

  • narcis
    narcis | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    همه اومدن پایین، گوگل، اپل، ماکروسافت... گوگل که تو پنج روز 46 دلار ارزش سهامش کم شد، فیس بوک هم اومده زیر 100 دلار ... شاید به خاطر شروع ساله شایدم به خاطر شک بازار بورس توی چین .. مطمئن نیستم ..

  • پارسا
    پارسا | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    فعلا که اپل بیشترین سود دنیا رو داره و این ضرر همگانی هستش و کلا سال 2016 افت فروش اسمارت فون داریم.

  • ahooramazda
    ahooramazda | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    سیب گندیده به زباله دان خواهد پیوست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی