ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Psychonauts 2 موفق به جذب سرمایه گذاری جمعی 3.3 میلیون دلاری شد

دنباله مورد انتظار سری بازی Psychonauts، برای اولین بار در همایش PlayStation Experience به نمایش درآمد و تیم شفر، کارگردان دوست داشتنی بازی، از مردم خواست که با کمک مالی 3.3 میلیون دلاری، وی را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

دنباله مورد انتظار سری بازی Psychonauts، برای اولین بار در همایش PlayStation Experience به نمایش درآمد و تیم شفر، کارگردان دوست داشتنی بازی، از مردم خواست که با کمک مالی 3.3 میلیون دلاری، وی را ساخت نسخه دوم یاری کنند. نتیجه این درخواست آن بود که تا کمتر از 14 ساعت بعد از همایش مورد بحث، Psychonauts 2 به یک میلیون دلار سرمایه عمومی دست یافت.

اما به نظر می رسد که حالا و بعد از گذشت یک ماه دابل فاین، استودیوی سازنده بازی، به سرمایه دلخواه خود دست یافته و روند ساخت Psychonauts 2 به صورت جدی شروع شده است. استودیوی دابل فاین، دقیقا رقم 3.3 میلیون دلاری را برای ساخت نسخه بازسازی Broken Age در وب سایت کیک استارتر از طرفداران خود درخواست کرد.

با این حال، رویه کاری دابل فاین تغییر کرده و آن ها جذب سرمایه خود را از طریق سرویس Fig دنبال کردند. سرویس مورد بحث به حامیان مالی اجازه می دهد که در نقش سرمایه گذار قرار گرفته و سهم خود را از میزان سود نهایی دریافت کنند.

نسخه اول بازی Psychonauts در زمان عرضه خود، چندان چشمگیر عمل نکرد اما عمری طولانی در قفسه های خرید داشت. در دهه گذشته، 1.5 میلیون کپی از بازی به فروش رفته است. تیم شفر می گوید که اکثر این واحدهای بازی، سال ها بعد و بعد از ظهور پلتفرم استیم به فروش رفته اند. اگرچه بازی در بازه زمانی 2005 الی 2010 فروش نیم میلیون واحدی را تجربه کرد، توانست در 5 سال بعد، حدود 1.2 میلیون واحد بفروشد.

با این همه، دابل فاین می گوید که طرفداران نباید به این زودی منتظر تجربه نسخه دوم باشند؛ چرا که Psychonauts 2 در سال 2018 منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که بازی روی چه پلتفرم هایی در دسترس خواهد بود اما استودیوی دابل فاین علاوه بر ساخت نسخه دوم، نسخه ای جانبی برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن تدارک دیده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی