ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو دیگر از برند «موتورولا» استفاده نخواهد کرد

موتورولا، شرکتی که در دوران جنگ جهانی دوم مشغول ساخت واکی تاکی برای نیروهای متحدین بود، شرکتی که سفر طولانی اندروید را در سال 2009 با Motorola DROID آغاز کرد، آخرین روزهای خود را سپری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

موتورولا، شرکتی که در دوران جنگ جهانی دوم مشغول ساخت واکی تاکی برای نیروهای متحدین بود، شرکتی که سفر طولانی اندروید را در سال 2009 با Motorola DROID آغاز کرد، آخرین روزهای خود را سپری می کند.

چند ماه پیش در آگوست سال 2015، شرکت Lenovo اعلام داشت که قرار است بخش Lenovo Mobile را با گروه موتورولا ترکیب کرده و از این پس از نام موتورولا روی محصولات موبایل خود استفاده کند. اما حالا گزارشی منتشر شده که عکس این ماجرا را تایید می کند.

نام موتورولا همچنان به عنوان یک بخش تجاری، درون این کمپانی چینی باقی خواهد ماند و لوگوی شرکت هم روی موبایل ها دیده می شود اما نام موتورولا قرار است با یک تفاوت بزرگ دیده شود. Moto از این پس فقط برای تلفن های پرچمدار مورد استفاده قرار می گیرد و برند آن ها «Moto by Lenovo» خواهد بود.

نام Vibe، مخصوص تلفن های اقتصادی و ارزان قیمت باقی خواهد ماند و بر اساس گفته های ریک اوسترلوه، مدیر کنونی موتورولا، تلفن های جدید از سری وایب باز هم به آمریکا خواهند آمد، اما احتمالا از سال بعد.

حتی پیش از Motorola DROID، این کمپانی با تلفن Motorola RAZR V3 اسم و رسمی در دنیای موبایل برای خود دست و پا کرده بود. اما با عرضه DROID، رقیب اصلی آیفون پا به میدان گذاشت تا ماجرای طولانی نبرد این دو پلتفرم با یکدیگر آغاز شود.

اگرچه موتورولا هیچ وقت به اندازه اپل یا دیگر کمپانی های توسعه دهنده موبایل موفق نبود اما در طول تاریخ چند ساله ی اسمارت فون ها، دستاوردهای خاصی داشت. از جمله معرفی اولین تلفن همراه مجهز به اسکنر اثر انگشت با نام Motorola ATRIX 4G.

کمپانی پر آوازه ی موتورولا، سال 2014 با قیمت 2.91 میلیارد دلار توسط Lenovo خریداری شد. لازم به ذکر است که سه سال قبل از آن، گوگل کمپانی مذکور را با پرداخت 12.5 میلیارد دلار خریداری کرده بود. با این حال، حین واگذاری شرکت به Lenovo، گوگل پتنت ها و پروژه های خاص موتورولا را نزد خود محفوظ داشت و نفروخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    به نظر من شرکتها باید اول به دنبال مدیر کاربلد و سخت کوش باشند تا بدست آوردن بازار و تکنولوژی.موتورولا و نوکیا و سونی و سانیو و آیوا پاناسونیک و شارپ و بلک بری و... با مدیریت اشتباه به چه روزی افتادند در حالیکه سامسونگ و ال جی و اپل و مایکرسافت با مدیریت صحیح بازار رو از گروه شکست خوردگان فوق الذکر به دست گرفتند

  • سیاوش
    سیاوش | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    خدا رحمتش کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی