ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنتی از اپل که دوربینی دوگانه، متفاوت و بسیار کارآمد را برای آیفون تفسیر می کند

دوربین همواره یکی از اصلی ترین نقاط قوت آیفون بوده است و حالا پتنتی ثبت شده توسط اپل حکایت از آن دارد که این ماژول می تواند در آینده ای نزدیک بسیار کاراتر و توانمند تر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

دوربین همواره یکی از اصلی ترین نقاط قوت آیفون بوده است و حالا پتنتی ثبت شده توسط اپل حکایت از آن دارد که این ماژول می تواند در آینده ای نزدیک بسیار کاراتر و توانمند تر از چیزی شود که امروزه شاهدش هستیم.

اسناد مربوط به پتنت مورد بحث که ابتدا توسط «Patently Apple» رویت شده اند، روایت گر سیستم دوربین دو گانه ای هستند که در بخش پشتی اسمارت فون تعبیه خواهد گشت. ناگفته نماند تمرکز اصلی اپل در این پتنت فراهم کردن راهکاری بوده که کاربر بتواند در حین تصویربرداری بدون افت کیفیت اقدام به زوم نماید.

ایده ی موجود به این صورت است که یکی از دوربین ها لنزی عریض داشته و دیگری دارای فاصله ی کانونی بسیار عمیق است به این ترتیب شما قادر خواهید بود وقتی از ویژگی زوم دیجیتالی استفاده می نمایید بین دو دوربین سوییچ کرده و از افت کیفیت تصویر جلوگیری کنید.

البته اپل از یک دوربین دوگانه در پشت تلفن هوشمند تولیدی اش می تواند استفاده های گوناگونی ببرد، که شاید یکی از اصلی ترین آنها فراهم آوردن امکان ثبت تصاویر سه بعدی باشد. هر چند کارشناسان می گویند برای گنجاندن چنین قابلیتی در آیفون ابتدا لازم است اهالی کوپرتینو نمایشگرهایی را پدید بیاورند که بتوانند تصاویر سه بعدی را برای کاربران به تصویر بکشند.

بد نیست در این بین یادآور شویم در درون پتنت شیوه های بهره برداری دیگری از این سیستم دوربین نیز مطرح گشته. برای مثال گفته شده که می توان از یکی از لنزها برای گرفتن عکس و از دیگری برای فیلمبرداری همزمان استفاده کرد. اپل از این هم فراتر رفته و ذکر نموده قادر خواهیم بود با دوربین ها به صورت همزمان برای تصویربرداری با رزولوشن ها و کیفیت های مختلف اقدام نماییم و یا وقتی همزمان عکس و فیلم می گیریم بعداً این عکس ها با ویدئو تطبیق پیدا کرده و برای مشخص نمودن بخش های مهم تر فایل ویدیویی مورد استفاده قرار گیرند.

نباید از خاطر برد که بازهم با یک پتنت مواجه هستیم و اینکه آیا روزگاری این الگوی ثبت شده بدل به واقعیت خواهد گشت یا خیر ابداً مشخص نیست. هر چند یکسال پیش «John Gruber» نویسنده شناخته شده سایت «MacRumors» شایعه ای را به نقل از منابع خود مطرح کرد که از احتمال مجهز شدن آیفون به دوربینی دارای دو لنز خبر می داد، تا این اسمارت فون قادر گردد تصاویری با کیفیت دوربین های DSLR بگیرد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در نسل بعدی موبایل اهالی کوپرتینو و یا نسل های بعدترش شاهد چنین دگرگونی مهمی خواهیم بود یا خیر.

6a0120a5580826970c01bb08a89854970d-800wi-w600

6a0120a5580826970c01bb08a89836970d-800wi-w600

6a0120a5580826970c01b7c803e70c970b-800wi-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    یادتون نره که اول اچ تی سی تو evo 3d این دوربین دوگانه رو گذاشت حالا هم الجی زودتر از اپل میخواد تو گوشیش بزاره پس تکنولوژی جدیدی نیست خواهشا نیاید بگید اپل میخواد یه چیز کاملا جدید تو گوشیاش بزاره

    • sALEH
      sALEH | ۱۸ دی ۱۳۹۴

      اره ، HONOR 6PLUS رو از قلم انداختی

    • محسن
      محسن | ۱۹ دی ۱۳۹۴

      اینایی که گفتی چقدر موفق بودن!

      • آرش
        آرش | ۱۹ دی ۱۳۹۴

        موفق بودنش اهمیتی نداره
        ایدش مهمه
        وگرنه که ایرباس 380 هم بهتر از هواپیمای برادران رایته

    • هادی
      هادی | ۱۹ دی ۱۳۹۴

      دوست عزیز، هر گردی گردو نیست...هر دو لنز کنارهم یک دوربین دوگانه محسوب نمیشه...شما دقت کن اگر قبلا اچ تی سی و ال جی و هواوی این کار رو انجام داده بودن که اپل نمی تونست پتنتش رو ثبت کنه...قضیه استفاده درست از این دو لنز هست...همون کاری که اپل بارها و بارها انجام داده و اسمش رو به عنوان اولین بهترین ثبت کرده، نه فقط اولین...وگرنه ۱۰ سال پیش من یادمه پتنک تبلیغ می کرد گوشی که رمزش با اثر انگشت باز می شد، اما اون کجا و تکنولوژی Touch ID کجا...

مطالب پیشنهادی