ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس قصد دارد موشک بعدی خود را در دریا فرود آورد

SpaceX که اخیراً موفقیتش در فرود آوردن فضاپیمای فالکون ۹ سر و صدای زیادی به پا کرده بود، این بار قصد دارد فرود موشک روی سطحی شناور بر آب را تجربه کند، یعنی همان پروژه ای که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

SpaceX که اخیراً موفقیتش در فرود آوردن فضاپیمای فالکون ۹ سر و صدای زیادی به پا کرده بود، این بار قصد دارد فرود موشک روی سطحی شناور بر آب را تجربه کند، یعنی همان پروژه ای که تاکنون ۲ بار انجام گرفته و به شکست انجامیده است.

اسپیس اکس برای این پروژه نسخه ۱.۱ از فضاپیمای خود را در نظر گرفته که هرچند از نسخه بهبود یافته اخیر ضعیف تر است، اما به گفته سازنده از توانایی لازم برخوردار است، چرا که برای فرود روی آب به نیرو و سوخت کمتری نسبت به فرود روی زمین نیازمند است.

اسپیس اکس برای این منظور از یک پلتفرم شناور به نام drone ship استفاده می کند که هرچند در آزمایش های پیشین فرود روی آن با موفقیت انجام نگرفته بود، اما فرود موفقیت آمیز اخیر روی زمین موجب شده این بار امید زیادی در رابطه با آن وجود داشته باشد.

در پایان لازم است بدانید که اسپیس اکس در این پروژه قصد دارد ماهواره «جیسون ۳» ناسا را برای نظارت بر اقیانوس ها به مدار زمین ارسال کند و تاریخ ۲۷ دی ماه را نیز برای انجام آن در نظر گرفته است، البته برخلاف همیشه که پرتاب های این شرکت از ایالت فلوریدا انجام می گیرند، پرتاب فضاپیما این بار از پایگاه نیروی هوایی Vandenberg واقع در کالیفورنیا انجام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    اسپیس ایکس فعلا فاصله خیلی زیادی تا هدف اصلی خودش یعنی فرود انسان در مریخ داره ولی با اینحال با سرعت و روند خوبی در حال پیشروی هست. امیدوارم همینطور به پیشروی ادامه بده.

مطالب پیشنهادی