ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکنون بیش از ۲۱۷ هزار نفر کمپین اعتراض به حذف درگاه هدفون از آیفون را امضا کرده اند

در حال حاضر آنقدر شایعه و خبر در این زمینه درز کرده که با اطمیمنان زیادی می توانیم بگوییم اپل تصمیم گرفته جم ۳.۵ میلی متری هدفون را از آیفون بعدی خود حذف و به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

در حال حاضر آنقدر شایعه و خبر در این زمینه درز کرده که با اطمیمنان زیادی می توانیم بگوییم اپل تصمیم گرفته جم ۳.۵ میلی متری هدفون را از آیفون بعدی خود حذف و به جای آن، درگاه لایتنینگ یا فناوری بلوتوث را مورد استفاده قرار دهد.

شرکت ساکن کوپرتینو پیش از این نیز سابقه ایجاد تغییرات تعجب برانگیز در درگاه ها و استانداردهای ارتباطی ابزارهای خود را در پرونده دارد، این بار اما تغییر آنقدر بزرگ به نظر می رسد که کاربران از هم اکنون انتقادهای خود را آغاز کرده اند.

یکی از عمده ترین اعتراض ها به ایجاد پتیشن روی سایت Som of Us باز می گردد که تاکنون بیش از ۲۱۷ هزار نفر آن را امضا کرده اند. بر اساس آنچه در متن این اعتراض آمده، حذف این درگاه از آیفون می تواند به ایجاد کوهی از لوازم جانبی غیر قابل استفاده (زباله الکترونیکی) منجر گردد و لازم است یک کمپین بین المللی برای متوقف کردن آن ایجاد شود.

از سوی دیگر می دانیم که درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون سالهای طولانی بدون تغییر باقی مانده و دیر یا زود لازم است اندازه آن مثل درگاه USB و حتی سیم کارت کوچکتر گردد.

با توجه به فاصله طولانی باقی مانده تا عرضه آیفون بعدی، در حال حاضر تنها می توانیم منتظر بمانیم تا مشخص شود در نهایت این اعتراضات هستند که به ثمر می نشینند یا اپل خواهد توانست این تغییر قابل توجه را در دنیای فناوری ایجاد نماید.

در پایان می توانید با استفاده از این لینک، پتیشن ایجاد شده برای مقابله با تصمیم اپل را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • امین
    امین | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    به نظر لازمه که بعد از این همه سال تغییراتی واسه بهبود درگاه صدا ایجاد بشه، ولی نه اینکه بشه لایتنینگ که انحصارا مال اپل باشه، بهتره درگاه صدا همچنان توی همه ی دستگاها یک شکل باشه...یه درگاه جدید لازمه، ولی نه درگاهی که اپل برای خودش طراحی کنه!

  • دووی
    دووی | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    من هم اولین گوشیم که چینی بود جای هندزفری نداشت
    اپل از چینیها کپی کرد

  • ali
    ali | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    آخه این کمپین و واسه کسی بزارین که دوزار واسش ارزش قائل شه اپل جک و حذف میکنه یعنی کرده تا چششون دراد فقط بعد این کمپینیا نیان بگن به عجب نواوری عجب چیزی

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    به نظر من که خیلی کار خوبی میکنه، ایشالا که حذفش کنه، بالاخره یکی باید استاندارد های جدیدی رو تو زمینه فیش های هدفون بوجود بیاره، usb ها و کابل های شارژ در مرور زمان خیلی پیشرفت کردن ولی درگاه صدا تقریبا هیچ پیشرفتی نکرده
    ایشالا اپل استارت اشو میزنه
    من کیفیت بیشتر رو ترجیح میدم

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    این همه آدم که کلی پول هدفون حرفه ای دادن پس باید هدفوناشونو بندازن دور؟!
    حداقل خدا کنه یه تبدیلی چیزی واسش بزارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی