ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غرفه یک شرکت چینی در CES 2016 توسط پلیس ایالات متحده مصادره شد

روز گذشته در جریان نمایشگاه CES 2016، شرکت چینی تولید کننده اسکیت بورد تک چرخ Trotter توسط پلیس ایالات متحده آمریکا مورد بازرسی و مصادره قرار گرفت. گویا محصول تولیدی این شرکت، کپی کامل و بی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

روز گذشته در جریان نمایشگاه CES 2016، شرکت چینی تولید کننده اسکیت بورد تک چرخ Trotter توسط پلیس ایالات متحده آمریکا مورد بازرسی و مصادره قرار گرفت. گویا محصول تولیدی این شرکت، کپی کامل و بی نقصی از روی محصول کمپانی آمریکایی Future Motion بوده و از این رو دادگاه رای کاملی به نفع شرکت ساکن سیلیکون ولی ارائه کرده است.

اسکیت بورد الکتریکی Onewheel، توسعه یافته توسط Future Motion، عملکردی کاملا مشابه با Trotter دارد و آمریکایی ها از اینکه پتنت های شان چنین آشکارا نقض شده بسیار عصبانی هستند. دو پتنت فیوچر موشن برای این محصول، واضحا در محصول چینی نقض شده و دادگاه شکایت آمریکایی ها را قبول کرده است.

پس از صدور رای به نفع فیوچر موشن، پلیس ضمن ضبط تمامی اسکیت بوردهای الکتریکی این شرکت چینی، غرفه شان را هم مصادره کرد و بست. شرکت فیوچر موشن، سال 2014 در وبسایت کیک استارتر کمپینی برای محصول خود راه انداخت که در مدت زمانی اندک موفق به جذب سرمایه 600 هزار دلاری گشت. وان ویل های این شرکت 1500 دلار قیمت دارند در حالی که Trotter با یک سوم همین قیمت، از طریق علی بابا فروخته می شود.

براساس گزارش بلومبرگ، Consumer Technology Association، انجمنی که CES را برگزار می کند، مقرراتی در مورد چنین اختلافاتی دارد اما گویا مشاجره میان دو شرکت نتیجه ای نداشته و فیوچر موشن تصمیم گرفته از راه قانونی اقدام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    امان از دست این چینی های کپی کار و بنجل ساز!

  • Silent Sun
    Silent Sun | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    والا فک کنم تو ایران چندوقت دیگه بری بیرون یهو یکی این خودتو ببینی

مطالب پیشنهادی