ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از نمایش قابلیت های بی سیم CarPlay در خودروهای فولکس واگن جلوگیری کرد

نمایشگاه CES امسال،‌ فرصت فوق العاده ای برای اپل بود تا قابلیت های تکنولوژی CarPlay اش را به معرض دید عموم بگذارد. صاحبان آیفون به زودی قادرند این تلفن هوشمند را به اتومبیل های جدید فورد و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

نمایشگاه CES امسال،‌ فرصت فوق العاده ای برای اپل بود تا قابلیت های تکنولوژی CarPlay اش را به معرض دید عموم بگذارد. صاحبان آیفون به زودی قادرند این تلفن هوشمند را به اتومبیل های جدید فورد و کرایسلر متصل کنند تا به اینترفیس داخلی هوشمند اپل برای کنترل این خودروها دسترسی داشته باشند.

اما به نظر می رسد که از دیدگاه اپل، تکنولوژی CarPlay برای نمایش عمومی هنوز کاملا آماده نشده، چرا که طبق گزارش وبسایت Car & Driver ظاهرا کمپانی مورد بحث از نمایش قابلیت های آن طی نمایشگاه CES در خودروهای فولکس واگن جلوگیری به عمل آورده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

ظاهرا فولکس واگن برای نمایش قابلیت های بی سیم CarPlay در CES، دمویی آماده کرده بوده تا آن را در خودروهایش به نمایش گذارد. اما اپل به دلیلی نامعلوم مانع این کار شده؛ شاید به خاطر این که تکنولوژی مورد بحث هنوز کاملا آماده نیست یا اینکه سران اپل به یک رونمایی مفصل و پر سر و صداتر برای آن احتیاج دارند.

البته فرضیه دیگری هم می گوید که شاید اپل به خاطر مشکل عمر باتری آیفون از نمایش قابلیت های CarPlay سر باز زده. iOS مدتی است که از نظر فنی برای پشتیبانی از قابلیت های بی سیم CarPlay آماده شده، اما برای استفاده از آن در خودروهایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند کاربر حتما می بایست موبایل را به پنل خودرو متصل کند.

اگر دلیل این اقدام مسئله باتری نبوده و اپل صرفا برای داشتن یک رونمایی بهتر از CarPlay تصمیم به جلوگیری از نمایش آن در خودروهای فولکس واگن گرفته باشد، باید این اقدام را کمی احمقانه توصیف کنیم. چرا که مطمئنا شرکای خودروساز دیگر اپل هم به زودی برای نمایش این قابلیت آماده می شوند و اپل بالاخره می بایست یکی از آنها را برای نمایش تکنولوژی Carplay انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    شايد هم با توجه به رسوايي هاي اخير فولكس واگن (تقلب در آلايندگي دود اگزوزها)، اپل ترجيح ميده معرفي اين قابليت، توسط خودرو ساز خوشنام تري انجام شود.

    • reza
      reza | ۱۹ دی ۱۳۹۴

      آره اتفاقا منم همین نظرو داشتم

مطالب پیشنهادی