ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار دلیل که نشان می دهد حذف جک ۳.۵ میلی متری از آیفون تصمیم درستی است

هرچند هنوز زمان زیادی تا عرضه آیفون بعدی باقی مانده، اما با توجه به اخبار و شایعات اخیر می توان با اطمینان نسبتاً زیادی گفت که اپل تصمیم گرفته درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون را ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

هرچند هنوز زمان زیادی تا عرضه آیفون بعدی باقی مانده، اما با توجه به اخبار و شایعات اخیر می توان با اطمینان نسبتاً زیادی گفت که اپل تصمیم گرفته درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون را از این محصول حذف نماید، تصمیمی که در صورت عملی شدن، کاربران را به استفاده از درگاه Lightning یا هدفون های بلوتوث سوق خواهد داد.

تردیدی وجود ندارد که ایجاد چنین تغییری حداقل در کوتاه مدت به اعتراض و نارضایتی کاربران منجر خواهد شد، کما اینکه در حال حاضر نیز شاهد هستیم که کمپین های اعتراضی با حضور صدها هزار کاربر نسبت به شایعات موجود شکل گرفته است.

از سوی دیگر اما لازم است بدانید که جک ۳.۵ میلی متری عمر زیادی دارد و نمونه های اولیه این فناوری به قرن نوزدهم باز می گردد، در نتیجه اگر اپل بتواند تکنولوژی که کاربران سالها به آن عادت کرده اند را تغییر دهد، این موضوع بدون شک به بهبود ابزارهای آینده منجر خواهد شد.

با ادامه این مطلب همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مزیت های استفاده از درگاه لایتنینگ به جای جک ۳.۵ میلی متری فعلی.

باریک تر ساختن ابزارها را ممکن می کند

iPhone-6-vs-all-models-thickness

هرچند ضخامت ۷.۱ میلی متری آیفون 6S به هیچ وجه زیاد به حساب نمی آید، اما بر اساس تحلیل ها حذف درگاه ۳.۵ میلی متری می تواند این میزان را تا ۱ میلی متر دیگر نیز کاهش دهد، موردی که همه کاربران بدون تردید از آن استقبال خواهند کرد.

برای استفاده از قابلیت حذف نویز احتیاجی به باتری جداگانه نخواهد بود

evernote-camera-roll-20140427-161826

اگر از هدفون های مجهز به فناوری حذف نویز استفاده کرده باشید، می دانید که این محصولات از کارایی زیادی به خصوص در پروازهای هوایی و محیط های شلوغ برخوردار هستند.

از سوی دیگر اما درگاه ۳.۵ میلی متری قادر نیست انرژی مورد نیاز برای این قابلیت را تامین کند و به همین دلیل لازم است پک باتری نه چندان دوست داشتنی متصل شده به هدفون را همواره همراه داشته باشید، نقطه ضعفی که در صورت استفاده از درگاه Lighting به سادگی از میان خواهد رفت.

کیفیت پخش صدا را افزایش خواهد داد

er_photo_211795

بر اساس شایعات و گزارش های منتشر شده می دانیم که ظاهراً اپل نیز می خواهد مثل اسپاتیفای و رقبای دیگر خود، سرویس استریم موسیقی به شکل Hi-Res و با کیفیت بالاتر را در اختیار کاربران قرار دهد.

در صورت راه اندازی چنین سرویسی، استفاده از درگاه Lightinig برای پخش موسیقی تعجب برانگیز نخواهد بود، چرا که این درگاه قادر است کیفیت پخش به مراتب بالاتری نسبت به جک ۳.۵ میلی متری فعلی ارائه نماید.

استفاده از این درگاه «هوشمندانه» تر خواهد بود

it-would-be-smarter

از آنجایی که درگاه Lighting برای تبادل اطلاعات از سیگنال های دیجیتالی استفاده می کند، در نتیجه داده های دیگری نیز در کنار صوت می تواند توسط آن منتقل گردد، در نتیجه می توان قابلیت های بیشتری را در صورت استفاده از این درگاه متصور بود. برای مثال کاربر می تواند در تنظیمات ابزار خود تعیین کند که در صورت اتصال هدفون، اپلیکیشن اسپاتیفای به شکل خودکار باز و آماده کار گردد.

apple-macbook-air-type-c

 

سالها پیش حذف درایو فلاپی دیسک از کامپیوترهای iMac اعتراض زیادی را از سوی کاربران برانگیخت، اما این موضوع در تصمیمات اپل اخلالی ایجاد نکرد و این شرکت در سالهای پس از آن به ترتیب درایو CD/DVD و حتی درگاه های فایروایر ۴۰۰ و ۸۰۰ را نیز از کامپیوترهای خود حذف کرد.

اما آینده مشخص کرد شرکت ساکن کوپرتینو در تمام این موارد تصمیم درست را گرفته و با دنباله روی تولید کنندگان دیگر، تغییرات قابل توجهی در صنعت ایجاد کرده است.

از سوی دیگر اما حذف درگاه ها در محصولات اخیر به حدی رسیده که آخرین مک بوک تنها از جک ۳.۵ میلی متری در کنار یک درگاه USB Type-C بهره می برد، در نتیجه لازم است منتظر بمانیم تا مشخص شود این تصمیم جدید نیز در راستای بینش هوشمندانه یا صحیح اپل به شمار می رود یا نمونه دیگری است از زیاده روی این شرکت در حذف درگاه هایی که کاربران به استفاده از آنها خو گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    دوستان یک سوال چرا از جک 2.5 میلیمتری استفاده نمیکنه؟چون هم کوچیک تره هم اینکه بین عموم جا افتاده
    قبلن یک گوشی داشتم همینجوری بود نوکیا 5610

  • Ehsan
    Ehsan | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    خبر :

    اپل تصمیم دارد ابتدا آسفالت خیابان را جویده و سپس سینه خیز فاصله برج میلاد تا مترو جوانمرد قصاب را طی کند.

    دیجیاتو : سیصد و شصد و دو دلیل که اپل بهترین تصمیم را گرفته است.

    • شهروز
      شهروز | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      آقا دمت گرم کلی خندیدم ?

  • امیرمهدی تبریزی
    امیرمهدی تبریزی | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    کلا هرکاری که اپل بخواد بکنه ، یه توجیح براش میارن !!میدونین اپل خوبه...
    این کارم مث حذف slot SD card میمونه .. راهی برای گران کردن محصول...

  • sorush33
    sorush33 | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    سالهای زیادی نوکیا برای گوشی هاش بجای جک 3.5 میلی متری از درگاه منحصر فردی استفاده میکرد.تا اونجایی که من میدونم این مسئله زیاد به مذاق دارندگان نوکیا خوش نیومد.چون مجبور بودن مدام از کانورتر کابل برای گجت های مختلف استفاده کنند
    منظورم اینه جک3.5 الان تبدیل به استاندارد شده و تعویضش تاثیر مثبت چندانی نداره.میزان نویزی که فرمودین در حال حاضر با توجه به تکنولوژی شرکت های سازنده روز به روز در حال کمتر شدنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی