ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا این قفل هوشمند می تواند مشکل تیراندازی های مرگبار در آمریکا را حل کند؟

در هفته ای که گذشت، تسلیحات هوشمند نیز به عنوان گروهی از محصولات به نمایش در آمده در CES، در سرخط خبرها قرار گرفتند و درخواست اباما، رئیس جمهور آمریکا، برای افزایش تحقیقات در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در هفته ای که گذشت، تسلیحات هوشمند نیز به عنوان گروهی از محصولات به نمایش در آمده در CES، در سرخط خبرها قرار گرفتند و درخواست اباما، رئیس جمهور آمریکا، برای افزایش تحقیقات در این زمینه نیز قطعا یکی از عوامل داغی بازار این محصولات بوده است.

اما تکنولوژی پیشگیری از کاربرد تسلیحات توسط افراد تبهکار، ایده تازه ای نیست و محققان چندین دهه است که تلاش دارند آن را عملیاتی سازی نمایند. با این همه، استفاده گسترده از این قبیل فناوری ها بنا بر دلایل مختلفی از جمله احتمال هک شدن از سوی کارشناسان امر رد شده است.

یکی از تکنولوژی های هوشمند به نمایش در آمده در CES امسال Identilock نام دارد؛ نوعی قفل بیومتریک برای تفنگ که به اسکنر اثر انگشت مجهز گردیده و کاربر باید از طریق آن هویت خود را احراز کند تا اجازه استفاده بیابد.

این مکانیزم را می توان جایگزینی برای کمدهای نگهداری اسلحه دانست که قیمت بالایی دارند و دسترسی به تفنگ را در شرایط اضطراری به کندی فراهم می کنند.

قفل گشایی Identilock کمتر از یک ثانیه طول می کشد و بعد از این مرحله ماشه آن بدون آنکه آسیبی ببیند روی زمین می افتد و می توان گفت همین دسترسی سریع است که این قفل را برای نیروهای پلیس و سازمان های مجری قانون جذاب خواهد کرد.

عمر کیانی مخترع این تکنولوژی نیز در مورد قیمت 319 دلاری آن می گوید، Identilock در اصل برای نیروهای مجری قانون ساخته نشده است و در عوض برای خانواده های آمریکایی طراحی گردیده تا با آن از خود حفاظت کنند.

هدف از ساخت این تکنولوژی نیز پایین آوردن آمار مرگ و میری است که همه ساله به خاطر شلیک های ناگهانی یا خودکشی نوجوانان (از طریق سلاح های گرم) در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتند.

در پایان باید اضافه نمایید که امکان ثبت کردن چندین اثر انگشت برای این قفل فراهم است و کاربر اصلی می تواند سطح دسترسی سایر استفاده کنندگان را به تشخیص خود تغییر دهد.

البته امکان قفل گشایی تفنگ با استفاده از یک دکمه فیزیکی نیز فراهم است و علاوه بر این، چنانچه حسگر بیومتریک باتری تمام کرده باشد نیز می توان از این دکمه بهره جست.

عمر باتری این قفل نیز بیشتر از شش ماه اعلام شده و ظرف تنها دو ساعت از طریق کابل USB شارژ می گردد. به غیر از شارژ از طریق USB، گجت مورد بحث نیازی به اپلیکیشن یا کامپیوتر ندارد و در نتیجه خطری از بابت هک شدن آن وجود نخواهد داشت.

امکان پیش سفارش  Identilock از همین امروز در ایالات متحده آمریکا به قیمت 319 دلار فراهم است و پیش بینی می شود که عرضه آن از تابستان امسال آغاز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ali
    ali | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    قفل اثر انگشت رو به راحتی می شه هک کرد

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۲۱ دی ۱۳۹۴

      داداش مگه مطلبو نگرفتی؟؟؟چون که این محصول نیازی به یه محصول جانبی ندارن و هک چنین ابزاری مشکل خواهد بود و در ضمن قفل گاو صندوق که نیس واسه موقعیت های اضطراری طراحی شده

  • سیاوش
    سیاوش | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    تمام مشکلات حل شد موند مشکل تیراندازی آمریکا

  • سیاوش
    سیاوش | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    تمام مشکلات حل شد موند مشکل تیراندازی آمریکا

  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    خوبه. فقط اگه میشد خودش به صورت خودکار با 911 تماس بگیره و اعلام خطر کنه .بهتر بود

مطالب پیشنهادی