ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Byrd آشنا شوید؛ پهپادی که به اندازه آیپد تا می شود

در نمایشگاه CES امسال، کمپانی های بسیاری در زمینه طراحی پهپادی متفاوت از بقیه با یکدیگر رقابت داشتند. در کنار همه نمونه هایی که شاهد معرفی آنها بودیم، یکی از پهپادهای کمپانی ProDrone واقعا با ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در نمایشگاه CES امسال، کمپانی های بسیاری در زمینه طراحی پهپادی متفاوت از بقیه با یکدیگر رقابت داشتند. در کنار همه نمونه هایی که شاهد معرفی آنها بودیم، یکی از پهپادهای کمپانی ProDrone واقعا با بقیه فرق داشت و این تفاوت نیز در اولترا پرتابل بودن این دستگاه خلاصه می گشت.

پهپاد مورد بحث یکی از مدل های Byrd محسوب می گردد و در ظاهر یک کواد کوپتر استاندارد و معمولی است اما به گونه ای طراحی گشته که می توانید آن را تا کنید تا به اندازه یک آیپد بشود. برای این منظور، چهار بازوی دستگاه یاد شده و پیشرانه های آن بدون نیاز به جدا شدن، به داخل بدنه اصلی تا می گردند.
بخشی که برای فرود گجت در نظر گرفته شده نیز به صورت دستی قابلیت تا شدن به زیر دِرون را دارد تا پهپاد را درون کیف یا کوله پشتی خود قرار داده و به راحتی آن را به مقصد مورد نظر حمل نمائید.

WSJ-Photograph-08.0

این دستگاه یک توپی مخصوص دوربین دارد که کاربر می تواند بدون نیاز به آچار یا هر نوع ابزار دیگری آن را از بدنه وسیله جدا نماید. به این ترتیب باید گفت Byrd یکی از برترین پهپادهای ماژولار و چند قطعه ای در دنیا به شمار می رود که بخش های مختلف آن کاملا تفکیک پذیر هستند.

بد نیست بدانید کیف یا ساک های مخصوص حمل پهپادها قیمت های گزافی دارند و با اینکه این لوازم جانبی مخصوص سفر و حمل آسان دستگاه طراحی شده اند اما باز سنگین محسوب می گردند و استفاده از آنها آن طور که گفته می شود آسان نیست. اما Byrd این مزیت را دارد که می توانید آن را در هر کیف یا کوله ای جای داده و حمل نمائید.

البته باید اشاره کنیم این محصول نیز با اینکه قابلیت تا شدن دارد اما همچنان سنگین است و حدود دو کیلوگرم وزن دارد. بیشتر سنگینی آن نیز برای باتری 7 هزار میلی آمپر ساعتی است که امکان 29 دقیقه پرواز را به کاربر می دهد که میزان قابل توجهی به شمار می رود.

WSJ-Photograph-09.0

این Drone توان تحمل بار تا حداکثر 2.5 کیلوگرم را دارد و مثلا می توانید دوربین های عکاسی DSLR همانند 5D کانن را روی آن نصب نمائید.

در آخر نیز باید بگوئیم که قیمت مدل استاندارد پهپاد مورد بحث 949 دلار اعلام گشته که حدود 50 دلار از فانتوم 3 4K ارزان تر است و دلیلش هم این بوده که این دستگاه فقط با قابلیت 1080p فیلم برداری می نماید. اگر بخواهید از دوربین 4K برای این گجت بهره بگیرید باید مدل پرمیم آن را که قیمت 1399 دلاری دارد، خریداری نمائید.

فروش مدل استاندارد آن در انتهای ماه ژانویه این محصول آغاز خواهد گشت اما برای خرید مدل پرمیم باید تا بهار سال آتی صبر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی