ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارائه مشترک مایکروسافت و سامسونگ برای اینترنت اشیا
تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و سامسونگ در ارائه نمایشی با موضوع آینده اینترنت اشیا در CES ۲۰۱۶

در نمایشگاه امسال CES که اخبار فراوانی از آن را در روزهای گذشته خدمت شما ارائه کردیم، گجت ها و راهکارهای متنوعی مرتبط با اینترنت اشیا رونمایی شد. شرکت های مختلف تلاش کردند آخرین دستاوردها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

در نمایشگاه امسال CES که اخبار فراوانی از آن را در روزهای گذشته خدمت شما ارائه کردیم، گجت ها و راهکارهای متنوعی مرتبط با اینترنت اشیا رونمایی شد. شرکت های مختلف تلاش کردند آخرین دستاوردها و راهکارهای خود را در زمینه هوشمندتر شدن هرچه بیشتر دنیای اطرافمان در معرض دید عموم قرار دهند.

اما در میان همه این معرفی ها و رونمایی ها، ارائه نمایشی مشترک مایکروسافت و سامسونگ از همه جالب تر بود.

در خلال این ارائه برایان روپر در کنار تری میرسون از مایکروسافت روی سن قرار گرفت و از کورتانا تعدادی سوال در ارتباط با ابزارهای هوشمند خانگی سامسونگ من جمله یخچال ها، تلویزیون ها و ماشین لباسشویی پرسید. جالب این که روپر برای این کار از لپ تاپ تبدیل شونده  Galaxy TabPro S که چند روز قبل معرفی شده بود استفاده می کرد.

در یک نمونه، روپر از کورتانا در خصوص یکی ماشین لباس شویی که در حال کار بود پرسید و دستیار دیجیتالی پاسخ او را به صورت صوتی ارائه کرد و در ادامه نموداری به نمایش درآورد که زمان تقریبی پایان شستشو را نشان می داد. روپر درخواست کرد که به محض پایان کار از آن خبردار شود. ویندوز ۱۰ این توانایی را داشت که او را از اتمام عملیات شستشو مطلع سازد.

Untitled

در مرحله بعد روپر خواست که سهم هر فرد از اعضای خانواده در لباس های داخل ماشین لباس شویی را بداند، و کورتانا با نمایش نموداری دیگر این اطلاعات را در اختیار او قرار داد. همچنین کورتانا توانست میزان استفاده هر فرد از لوازم منزل، بر فرض مثال یخچال، را مشخص نموده و ظرفیت و فضای خالی باقی مانده را نشان دهد.

1Untitled

شاید کسانی کاربردپذیری ارائه نمایشی مایکروسافت را در واقعیت زیر سوال ببرند، اما این مورد تنها نمونه ای از توانایی ها و امکاناتی است که می توان بر اساس اینترنت اشیا و نرم افزارهای فراگیر که قابلیت اجرا روی گجت های مختلف پلتفرم ویندوز ۱۰ به آن دست یافت.

ارائه فوق تنها یک ماه پس از آن محقق شد که مایکروسافت کیت توسعه IoT Pro مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود را در اختیار سازندگان محصولات خانگی قرار داد و آنها را تشویق به توسعه محصولات خود بر مبنای پلتفرم ویندوز ۱۰ کرد. حال باید دید چنین قابلیت هایی از چه زمان وارد زندگی روزمره ما خواهند شد و چگونه می توانند کیفتی زندگی ما را ارتقا دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • avamoradi
    avamoradi | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    شما نمی خواد برید از نمایشگاه مطلب بیارید برید سایت تون و درست کنید که یه ماهه می خوام توش عضوشم نمی شه

  • Hesam
    Hesam | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    تا همین جاهم ویندوز 10 موفق عمل کرده.اینده ویندوز روشنه

    • محبی
      محبی | ۲۰ دی ۱۳۹۴

      دسکتاپ بله
      ولی آینده IoT متعلق به سیستم های مبتنی بر لینوکس هست

      • آرش
        آرش | ۲۰ دی ۱۳۹۴

        جوک جالبی بود ... یکپارچگی محوصلاته که حرف اول رو میزنه و اولین قدم رو ویندوز برداشته موبایل ، تبلت ، پی سی و بقیه لوازم الکترونیکی مبتنی بر ویندوز خواهد بود و مردم رو بیشتر به سمتش میکشونه . همونطور که امسال ویندوز بازار تبلت ها رو هم اشغال کرد و از چند اپل و اندروید دراورد ، به بخش موبایل هم خواهد رسید .

        • محبی
          محبی | ۲۰ دی ۱۳۹۴

          حوصله بحث ندارم
          این IoTهست نه دسکتاپ
          شما صرفا فقط به خاطر علاقه ای که به مایکروسافت دارین دفاع میکنین
          برای اینکه iot خیلی زودتر به راه بیوفته احتیاج به برد جداگانه هست ویندوز 10 تو ریزپریپای 2 (که قدرتمندترین برد شناخته شده است) مشکلات زیادی داره
          در مقابل لینوکس پروژه های زیادی در این زمینه داره که موفقم هست

          • محمد
            محمد | ۲۰ دی ۱۳۹۴

            حرفتون رو قبول دارم و اینکه لینوکس بسیار بیشتر از ویندوز میتونه پایدار باشه و از منابع کمتری استفاده کنه.

            اما از امکانات و تلاش های مایکروسافت در این زمینه هم نمیشه چشم پوشی کرد.

        • حامد
          حامد | ۲۰ دی ۱۳۹۴

          نه دوست عزیز متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که حرف شما کاملاً غلط هست و شایدم فقط به دلیل علاقه شما به مایکروسافت باشه. منم خیلی مایکروسافت رو دوست دارم، اما دنیای توسعه ابزارهای سخت افزاری عموماً متمایل به اوپن سورس هست و علاقه چندانی به سیستم های بسته نداره. دلیلش هم واضحه، دولوپرهای سخت افزاری سطح اطلاعات بالایی در رابطه با لایه های پائینی ارتباط سخت افزار با نرم افزار دارند و از اینکه سیستم عاملی دست و پای اونها رو برای دست کاری این بخش ببنده متنفر هستند.

مطالب پیشنهادی