ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون و تولید چیپ بر اساس معماری ARM
تکنولوژی

آمازون از چیپست اختصاصی خود با بهره گیری از معماری ARM پرده برداشت

بسیاری کمپانی آمازون را به عنوان یک خرده فروش اینترنتی بزرگ می شناسند، اما این شرکت چند سالی هست که کسب کار و خود را به سایر حوزه های تکنولوژی گسترش داده و اخبار جدید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

بسیاری کمپانی آمازون را به عنوان یک خرده فروش اینترنتی بزرگ می شناسند، اما این شرکت چند سالی هست که کسب کار و خود را به سایر حوزه های تکنولوژی گسترش داده و اخبار جدید نشان می دهد که آنها حالا در تولید نیمه هادی ها و چیپ های پردازشی نیز وارد شده اند.

سال قبل شرکت آمازون یک سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری را در استارتاپ Annapurna انجام داد. آن زمان اطلاعات زیادی از کارهای این شرکت نوپا در دسترس نبود. تنها می دانستیم که آنها روی فناوری های مرتبط با معماری ARM فعالیت می کنند. به طور دقیق تر آنها تمرکز خود را روی «چیپست های تحت شبکه میان رده برای مراکز داده با حداکثر توان انتقال اطلاعات و کمترین انرژی مصرفی» قرار داده بودند.

در همان زمان ها بود که بیان شد آمازون قصد دارد که به تدریج استفاده از پردازنده های اینتل را کاهش و به سمت معماری ARM برود. به علاوه این که توسعه چیپ اختصاصی می تواند در بلند مدت صرفه جویی مالی زیادی را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

امروز بالاخره برنامه های آمازون برای ورود به این بخش از بازار تکنولوژی آشکار شد؛ امروز در نهایت از ثمره سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیونی آمازون در Annapurna پرده برداری شد تا مشخص شود که آمازون اهداف بلندپروازانه ای برای فروش چیپ های پردازنده جدیدش در سر می پروراند.

آمازون با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی رسماً از سری تازه محصولاتش با نام Alpine رونمایی کرد. این سری از محصولات قرار است پایه و اساس نسل بعدی سرویس های دیجیتالی جهت خانه های هوشمند باشد. آنها قصد دارند چیپ های جدید را به تولیدکنندگان محصولاتی چون روترهای وای فای، ابزارهای استریم آنلاین، گت وی های خانگی و ذخیره سازهای تحت شبکه (NAS) عرضه کنند.

حرکت تازه آمازون می تواند آینده پر سودی را برای آن رقم بزند. در حال حاضر سرویس های مبتنی بر وب و پردازش ابری این شرکت سهم بزرگی را از بازار سرویس های آنلاین در اختیار دارند. حال این غول دنیای اینترنت می تواند با در اختیار گرفتن بخش سخت افزاری و همگام سازی سخت و افزار و نرم افزار، بخش عمده ای از شبکه های هوشمند آینده را تحت سلطه خود درآورد.

البته در حوزه دیتاسنترها و سرورها اینتل همچنان حاکم بلامنازع باقی خواهد ماند، چرا که هنوز پردازنده ها و به طور کل سرورهای مبتنی بر معماری ARM نتوانسته اند خود را به عنوان هماوردی قدرتمند نشان دهدن. چیپست های تولیدی Annapurna نیز فعلاً ابزارهای کم مصرف و سبک را هدف قرار داده اند، اما به طور قطع روزی خواهد رسید که آمازون برای بازار پرسود سرورها نیز خیز بردارد و بخواهد تاج پادشاهی اینتل را از آن برباید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی