ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نمی داند چه تعداد کاربر مقالات منتشر شده در«News» را مطالعه می کنند

در سپتامبر ۲۰۱۵ بود که اپلیکیشن «News» در iOS 9 به دست کاربران آیفون رسید و از آن زمان تا کنون، بیش از ۱۰۰ نشریه با اپل همکاری کرده اند تا مقاله های خود را در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

در سپتامبر ۲۰۱۵ بود که اپلیکیشن «News» در iOS 9 به دست کاربران آیفون رسید و از آن زمان تا کنون، بیش از ۱۰۰ نشریه با اپل همکاری کرده اند تا مقاله های خود را در اپلیکیشن خبری این شرکت جای دهند. در این میان ولی یک مشکل بزرگ و عجیب وجود دارد: نه اپل، و نه نشریات، هیچ کدام نمی دانند که چه تعداد کاربر خبرهای آنها را مطالعه می کنند.

بر اساس گزارش امروز وال استریت ژورنال، اپل از آغاز همکاری اش با نشریات تا کنون، رقم بازدید غیر حقیقی و کمتر از واقعیت را در اختیار داشته و آن را به نشریه های همکار خود نیز اعلام نموده.

البته باید خاطر نشان کرد همکاران و تولید کنندگان محتوای خبری، برای به نمایش کشیدن مقاله های خود در اپلیکیشن News به اپل مبلغی پرداخت نمی کنند اما در اختیار داشتن آمار اشتباه، می تواند بر توانایی آنها جهت فروش تبلیغات تاثیر منفی بگذارد.

در این میان باید اشاره کرد که اپل، به نشریات اجازه می دهد ۱۰۰ درصد درآمد خود از تبلیغاتی که خودشان به دست آورده اند را نگه دارند اما در صورتی که اپل موفق به فروش آگهی برای مقالات شود، ۳۰ درصد از مبلغ دریافتی را سهم خود دانسته و ۷۰ درصد باقی مانده را به تولیدکننده ی محتوا پرداخت خواهد کرد.

آقای ادی کیو، معاون ارشد بخش سرویس های اینترنتی شرکت یاد شده به وال استریت ژورنال می گوید که به علت تلاش جهت بهبود شرایط کلی اپلیکیشن News برای مخاطبان و محتواسازان، اپل از این مشکل غافل شده و این ایراد فنی از دیده پنهان مانده است: «اکنون در حال برطرف سازی همین مشکل هستیم و ارقامی که از بازدید ها به نشریات اعلام کرده بودیم، پایین تر از حد واقعی هستند. متاسفانه در حال حاضر نمی دانیم چه قدر بازدید داشته ایم.»

در این میان آقای کیو همچنین خاطر نشان کرده که از ابتدای کار اپلیکیشن News تا کنون، بیش از ۴۰ میلیون کاربر آن را مورد آزمایش قرار داده اند اما خبر نمی دهد که چه تعداد از این افراد، همچنان از آن استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad3861
    mohammad3861 | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    وقتی چیزی نمیگه یعنی هیچ کس استفاده نمیکنه ?

مطالب پیشنهادی