ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: شیائومی Redmi Note 3

اکنون دیگر مدتی است به شنیدن نام شیائومی در کنار دیگر غول های حوزه فناوری خو گرفته ایم، شرکت چینی که در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت و با سرعتی خارق العاده موفق شد خود را به چهارمین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۰

اکنون دیگر مدتی است به شنیدن نام شیائومی در کنار دیگر غول های حوزه فناوری خو گرفته ایم، شرکت چینی که در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت و با سرعتی خارق العاده موفق شد خود را به چهارمین تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان بدل سازد.

شیائومی به کاربران نشان داد کاهش هزینه تولید تلفن های هوشمند تنها با حذف قابلیت ها و کاهش کیفیت ساخت میسر نمی شود و می توان محصولاتی ارائه کرد که با وجود قیمت مناسب، از امکانات جذابی نیز برخوردار باشند.

همین روش موجب شد این شرکت سهم بازار تولید کنندگان پر سابقه و قدرتمندی مثل سامسونگ را به خود اختصاص داده و مشکلات زیادی در این زمینه برای آنها ایجاد نماید.

خریداران محصولات اقتصادی دیگر به گزینه های نه چندان دلچسب محدود نبوده و اکنون می توانستند با هزینه پایین، امکانات و قابلیت هایی در سطح پرچمداران را تجربه کنند، خصوصیتی که تلفن هوشمند «ردمی نوت ۲» را به یکی از پرطرفدار ترین محصولات این تولید کننده تبدیل کرد.

هرچند این تلفن هوشمند از چیپست پرچمدار مدیاتک در کنار نمایشگر و دوربین با کیفیت بهره می برد، اما بدنه پلاستیکی و عدم وجود قابلیت هایی مثل حسگر اثر انگشت، امکان رقابت مستقیم با پرچمداران را برای این تلفن هوشمند محدود ساخته بود.

محدودیتی که موجب شد شیائومی در تصمیمی عجیب، تنها ۳ ماه بعد از نسل بعدی با نام «ردمی نوت ۳» رونمایی کند که البته سازنده آن را نسخه بهبود یافته مدل پیشین به حساب می آورد.

اما در هر حال تردیدی وجود ندارد که یک تلفن هوشمند ۱۷۵ دلاری مجهز به بدنه فلزی، چیپست پرچمدار، حسگر اثر انگشت و قابلیت های پیشرفته ی دیگر، می تواند برای هر رقیبی هراس آور باشد.

در ادامه این مطلب با بررسی دیجیاتو از شیائومی ردمی نوت ۳ همراه باشید تا ببینیم شرکت چینی در ساخت این محصول زیبا، این بار تا چه حد موفق عمل کرده است.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

هرچند سازنده در «ردمی نوت ۳» خصوصیات ظاهری نسل پیشین را حفظ کرده، اما کیفیت ساخت این تلفن هوشمند به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. شیائومی در ساخت بدنه آلومینیومی محصول جدید، فرایند اکسیداسیون الکترونیکی را مورد استفاده قرار داده که موجب می شود لمس بدنه دستگاه حس مطلوبی داشته باشد.

انجام چنین فرایندهایی موجب شده کیفیت ساخت این تلفن هوشمند ۱۷۵ دلاری حتی از رقبای گران قیمت تر مثل Meizu M1 Metal که از بدنه فلزی بهره می برند نیز مناسب تر به نظر برسد و محصول جدید شیائومی از این نظر در بازه قیمت خود منحصر به فرد باشد.

IMG_1426

حتی ضخامت ۸.۶ میلی متری دستگاه نیز با وجود اینکه نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی نداشته، با توجه به قیمت دستگاه کاملاً قابل قبول و مناسب به حساب می آید، خصوصاً با توجه به افزایش قابل توجه ظرفیت باتری در محصول جدید.

IMG_1420

از سوی دیگر اندازه ۵.۵ اینچی در کنار انحناهای پشت بدنه موجب شده این تلفن هوشمند ارگونومی مناسبی داشته باشد، هرچند لیز بودن بدنه، تاحدی در ارگونومی اثر منفی گذاشته است.

IMG_1394

این تلفن هوشمند با ابعاد ۱۵۰ در ۷۵ میلی متر، حدود ۲ میلی متر نسبت به مدل پیشین کوتاه تر شده اما وزن ۱۶۴ گرمی دستگاه اندکی افزایش داشته که با توجه به روی آوردن به بدنه فلزی طبیعی به نظر می رسد.

IMG_1414

پس از تغییر جنس بدنه، مهمترین تغییر ظاهری مدل جدید را می توان اضافه شدن حسگر اثر انگشت به پشت بدنه در نظر گرفت که در محل مناسبی تعبیه شده و دسترسی به آن به سادگی امکان پذیر است.

IMG_1408

از سوی دیگر اما اسپیکر «ردمی نوت ۳» مثل مدل قبلی در بخش پایین بدنه واقع شده و این موضوع موجب می شود هنگام استفاده از دستگاه به شکل عمودی صدای در حال پخش به شکل خفه به گوش برسد، در نتیجه می توان گفت بهتر بود اگر سازنده این خصوصیت را نیز در محصول تازه تغییر می داد.

IMG_1431

در پایین اسپیکر نیز یک زائده کوچک به چشم می خورد که احتمالاً تلاش خواهید کرد با استفاده از آن درب پشت دستگاه را باز کنید، اما لازم است بدانید باتری مدل جدید دیگر قابل تعویض نیست و این سازنده این زائده را تعبیه کرده تا قرار گرفتن محصول روی میز موجب اخلال در پخش صدا نگردد، تمهیدی که البته نتیجه آن چندان هم چشمگیر نیست.

IMG_1402

ضمناً باید توجه داشت که نوار بالا و پایین پشت بدنه برای عبور امواج از پلاستیک ساخته شده اند، اما امکان تشخیص تفاوت جنس آنها به سادگی وجود ندارد و شیائومی در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده است.

تنها دکمه های دستگاه در سمت راست قرار دارند که دسترسی به آنها ساده انجام می گیرد و درگاه سیم کارت نیز در سمت چپ قرار دارد که از ۲ سیم کارت نانو پشتیبانی می کند، اما امکان استفاده از کارت حافظه وجود ندارد.

IMG_1422

ورودی هدفون، میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز در نمای بالا مشاهده می شوند و در بخش پایین دستگاه نیز میکروفون اصلی و درگاه MicroUSB قرار گرفته اند.

IMG_1410

در بخش پایین نمایشگر دکمه های سخت افزاری ناوبری وجود دارند که دیگر همانند مدل قبلی ثابت نیستند و چراغ آنها پس از استفاده خاموش می شود تا نمای روبرویی دستگاه ساده تر به نظر برسد.

IMG_1463

بخش بالای نمایشگر به اسپیکر، دوربین جلو و حسگرهای دستگاه اختصاص داده شده و اندازه حاشیه های صفحه نمایش نیز با توجه به قیمت قابل قبول هستند، هرچند نوار مشکی اطراف تصویر موجب شده در حالت روشن بودن نمایشگر، اندازه حاشیه ها بیشتر به نظر برسد.

در مجموع می توان گفت شیائومی در «ردمی نوت ۳» به خوبی موفق شده ضمن حفظ ویژگی های مدل پیشین، طراحی دستگاه را افزایش داده و محصولی ارائه کند که از نظر کیفیت ساخت در رده قیمتی خود متمایز باشد، هرچند این تغییرات به قیمت حذف قابلیت های تعویض باتری و پشتیبانی از کارت حافظه ممکن شده اند.

نمایشگر

IMG_1439

سازنده یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را برای «ردمی نوت ۳» در نظر گرفته است، خصوصیات مناسبی که با مدل پیشین مشترک است و البته چندان هم بین محصولات این رده قیمتی فراگیر به شمار نمی آید.

این نمایشگر از نظر عملکرد نیز تاحد زیادی با مدل پیشین برابر است و از رنگهای پویا و طبیعی، زاویه دید مناسب و کنتراست قابل قبولی بهره می برد.

IMG_1445

حداکثر میزان روشنایی دستگاه اما افزایش یافته و موجب شده صفحه نمایش خوانایی قابل قبولی در فضاهای باز داشته باشد. حسگر نور محیط نیز بخش دیگری است که از عملکرد سریع و دقیقی بهره می برد، اما باید در نظر داشته باشید که بازتاب زیاد از روی سطح نمایشگر، تاحدی میزان خوانایی زیر نور مستقیم خورشید را کاهش خواهد داد.

IMG_1436

سازنده علاوه بر این امکان انتخاب حالت نمایش رنگها را در رابط کاربری دستگاه در نظر گرفته که به لطف آن می توانید این خصوصیت را بین گزینه های رنگهای گرم، استاندارد و رنگهای سرد مطابق با سلیقه خود تنظیم نمایید.

این صفحه نمایش در مجموع عملکرد مناسبی برای استفاده های مالتی مدیا ارائه می کند و عمده ترین نقطه ضعف آن را می توان عدم وجود لایه محافظ در برابر ضربه و خش به شمار آورد.

سخت افزار

IMG_1457

برخلاف تغییرات ظاهری، «ردمی نوت ۳» از نظر سخت افزاری به مدل پیشین شباهت های زیادی دارد، از جمله چیپست پرچمدار مدیاتک یعنی MT6795 یا همان Helio X10 که از ۸ هسته Cortex-A53 با قدرت ۲ گیگاهرتز برخوردار است.

سازنده ضمناً بر خلاف مدل پیشین، ۲ نسخه از این محصول را با حافظه رم ۲ و ۳ گیگابایت ارائه کرده که مدل اول از ۱۶ و دومی از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد (در این بررسی مدل دوم مورد استفاده قرار گرفته است).

سخت افزار یکسان موجب شده این تلفن هوشمند عملکرد نزدیکی به مدل پیشین داشته باشد و بر اساس نتیجه بنچمارک ها می توان توان پردازشی آن را مشابه محصولی مثل Nexus 5X به حساب آورد.

Digiato Xiaomi

پردازنده گرافیکی PowerVR Rogue G6200 در نظر گرفته شده برای دستگاه نیز عملکرد مناسبی دارد و در مجموع می توان گفت این تلفن هوشمند با وجود ۱۷۵ دلار، به خوبی قادر است سنگین ترین اپلیکیشن ها و بازی های گرافیکی را اجرا کند.

البته لازم است بدانید که رابط کاربری دستگاه به شکل پیش فرض روی گزینه مصرف بهینه انرژی قرار دارد و در صورتی که بخواهید عملکردهای سنگین را به انجام برسانید، دستگاه در مورد تغییر آن به حالت Performance از شما سوال می کند.

نحوه اجرای رابط کاربری دستگاه نیز کاملاً مناسب است و به لطف افزایش حافظه رم به ۳ گیگابایت، اجرای همزمان عملکردها و ناوبری در نرم افزار این تلفن هوشمند به شکل روان انجام می گیرد.

در مجموع می توان گفت که «ردمی نوت ۳» از عملکرد کاملاً مناسبی در این بخش برخوردار است. این تلفن هوشمند نه تنها با رقبایی مثل Meizu MX5 و OnePlus X برابری می کند، بلکه به لطف پردازنده ۸ هسته ای توان پردازشی بالاتری نسبت به برخی رقبای گران قیمت تر ارائه می کند و جای تردید چندانی در این زمینه باقی نمی گذارد.

دوربین

IMG_1467

«ردمی نوت ۳» نیز مثل بسیاری از تلفن های هوشمند اقتصادی دیگر، به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سونی با گشودگی دهانه لنز f/2.2 مجهز شده است، در نتیجه نمی توان توقع داشت این محصول اقتصادی پرچمداران گران قیمت را در این زمینه شکست دهد.

هرچند شیائومی با اضافه کردن قابلیت هایی پیشرفته مثل فوکوس هیبریدی با قابلیت تشخیص فازی و فلش دوگانه تلاش کرده عملکرد این بخش را بهبود بخشد، اما دوربین «ردمی نوت ۳» در نهایت تصاویری ثبت می کند که از نظر کیفیت به رده محصولات میان رده تعلق دارد.

البته این موضوع به معنای بی کیفیت بودن نیست و این تلفن هوشمند قادر است در نور روز، عکس هایی با جزئیات قابل قبول، نویز پایین و رنگ های طبیعی به ثبت برساند.

IMG_20160111_165044

عملکرد سخت افزاری اما همان بخشی است که قیمت دستگاه را یادآوری می کند. برای مثال فوکوس خودکار چندان دقیق عمل نکرده و در مواردی به تار ثبت شدن تصاویر خواهد انجامید.

نمونه ای از عملکرد نامناسب فوکوس خودکار
نمونه ای از عملکرد نامناسب فوکوس خودکار

علاوه بر این قابلیت HDR نیز عمل نمی کند و هنگام استفاده از آن با هنگ های طولانی و پیام خطای رابط کاربری مواجه خواهید شد، موضوعی که البته انتظار می رود با ارائه بروزرسانی نرم افزاری مرتفع گردد.

عکاسی شب نیز از شرایط مشابهی با نور روز برخوردار است و در مجموع می توان گفت «ردمی نوت ۳» با توجه به قیمت، از کیفیت مناسب و قابل قبولی به بهره می برد.

IMG_20160111_194307

البته در این میان نباید فلش دوگانه دستگاه را از یاد ببریم که از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و همانطور که از نامش توقع می رود، تغییری نیز در طبیعی بودن رنگها ایجاد نمی کند.

IMG_20160111_194206

دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز از عملکرد مناسبی برخوردار است، اما یکی از جذاب ترین ویژگی های جانبی آن را می توان تشخیص سن افراد حاضر در تصویر به حساب آورد که با دقت بسیار بالایی عمل می کند.

Screenshot_2016-01-11-23-16-54

در مورد رابط کاربری دوربین نیز باید بگوییم که هرچند از طراحی ساده و قابل درکی برخوردار است، اما با فعال کردن برخی قابلیت ها نحوه ناوبری در آن به کلی تغییر می کند و مدتی زمان خواهد برد تا به این موضوع عادت کنید.

Screenshot_2016-01-11-23-20-39

این رابط کاربری البته از امکانات قابل قبولی برخوردار است که از جمله آنها می توانیم به فیلترهای رنگی، تنظیمات دستی، روتوش خودکار و تراز برای ثبت تصاویر افقی اشاره نماییم.

Screenshot_2016-01-11-23-46-53

در پایان می توانید گالری نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «ردمی نوت ۳» را مشاهده نمایید.

حسگر اثر انگشت

IMG_1451

شیائومی در حالی «ردمی نوت ۳» را به عنوان نخستین محصول بهره مند از حسگر اثر انگشت خود عرضه کرده که این تلفن هوشمند در زمره پرچمداران تولید کننده چینی به شمار نمی رود.

اما سازنده قدم اول را با قدرت تمام برداشته و اعلام کرده حسگر موجود در این تلفن هوشمند ۱۷۵ دلاری ظرف ۰.۳ ثانیه اثر انگشت کاربر را تشخیص می دهد، ادعایی که در بررسی ما صحت آن تایید شد.

این حسگر دایره شکل حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش نیز فعال است و از همه جهات اثر انگشت کاربر را با دقت زیادی شناسایی می کند، خصوصیتی که محصول اقتصادی شیائومی را به یکی از بهترین ها در این زمینه تبدیل کرده است.

پخش صدا

IMG_1427

هرچند تنها اسپیکر مونوی «ردمی نوت ۳» از بلندی مطلوبی برخوردار است، اما محل قرار گیری آن در پشت دستگاه موجب شده این بخش بستگی زیادی به نحوه استفاده کاربر داشته باشد.

برای مثال هنگام استفاده از تلفن هوشمند به شکل عمودی دست کاربر به سادگی می تواند اسپیکر را مسدود کرده و قرار دادن محصول روی میز به شکل قابل توجهی در عملکرد این بخش اخلال ایجاد خواهد کرد. البته سازنده با تعبیه کردن یک زائده کوچک در بالای اسپیکر سعی کرده این نقطه ضعف را برطرف کند، تلاشی که البته نتیجه چشمیگری در پی نداشته است.

اما گذشته از این نقطه ضعف، دیگر بخش های عملکرد دستگاه در این زمینه قابل قبول است. میزان تفکیک فرکانس ها، قدرت بیس و کیفیت پخش صدا در این تلفن هوشمند با توجه به قیمت ۱۷۵ دلاری مناسب است و این موضوع در کنار نمایشگر با کیفیت، «ردمی نوت ۳» را به یک گزینه اقتصادی جذاب برای استفاده های صوتی تصویری بدل کرده است.

شیائومی علاوه بر این اکولایزر و بهبود دهنده صدا را برای رابط کاربری خود در نظر گرفته که با استفاده از آنها می توانید نحوه پخش صدا در هدفون ها را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید، البته لازم است بدانید که شیائومی همراه این تلفن هوشمند اقتصادی هدفون ارائه نمی کند.

امکانات ارتباطی

IMG_1469

هرچند «ردمی نوت ۳» از ۲ سیم کارت 4G از نوع مایکرو پشتیبانی می کند، اما ارتباط مبتنی بر نسل چهارم تنها در یکی از آن دو می تواند فعال باشد و در صورت انتخاب هر یک، دیگری روی حالت GSM قرار خواهد گرفت.

همچنین لازم است بدانید که رابط کاربری «ردمی نوت ۳» بر اساس اندروید نسخه ۵.۰.۲ ساخته شده و به همین دلیل این تلفن هوشمند مثل دیگر محصولات مبتنی بر این سیستم عامل، به شکل مناسبی از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

درگاه Micro USB 2.0 این تلفن هوشمند ضمناً از قابلیت OTG پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توانید حافظه های جانبی را به «ردمی نوت ۳» متصل کرده و عدم وجود درگاه حافظه را تا حدی جبران نمایید.

از دیگر امکانات ارتباطی دستگاه نیز می توان به بلوتوث ۴.۱، وای-فای a/b/g/n/ac دوبانده، رادیو و فناوری میراکست برای ارسال بی سیم تصویر به نمایشگر های دیگر اشاره کرد.

همچنین به لطف فرستنده مادون قرمز، می توانید از «ردمی نوت ۳» به شکل ریموت برای کنترل دیگر ابزارها استفاده نمایید، قابلیتی که به یک گزینه کم یاب بین تلفن های هوشمند اخیر تبدیل شده است.

باتری

IMG_1434

هرچند ظاهر زیبای «ردمی نوت ۳» به قیمت فدا کردن امکان تعویض باتری فراهم آمده، اما سازنده در عوض ظرفیت باتری محصول را با وجود کاهش ضخامت دستگاه، به شکل قابل توجهی نسبت به مدل پیشین افزایش داده و به ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت رسانده است.

این موضوع نه تنها «ردمی نوت ۳» را به نخستین تلفن هوشمند شیائومی با چنین ظرفیتی تبدیل کرده، بلکه حتی می توان گفت محصول جدید از این نظر نسبت به دیگر رقبای ۵.۵ اینچی با قیمت بسیار بالاتر نیز برتری دارد.

علاوه بر این باید در نظر داشت که مدل پیشین با وجود سخت افزار مشابه، با هر شارژ تا ۲ روز کارایی داشت و حالا این مدت به لطف افزایش ظرفیت در محصول تازه به ۳ روز رسیده است، عملکردی که با توجه به قیمت ۱۷۵ دلاری دستگاه ستودنی به حساب می آید.

البته باید توجه داشته باشید که این تلفن هوشمند از فناوری شارژ سریع برخوردار نیست و به همین دلیل شارژ کردن باتری غول آسای دستگاه، حدود ۲.۵ ساعت به طول خواهد انجامید.

سازنده علاوه بر این امکان کاهش مصرف انرژی را در رابط کاربری دستگاه در نظر گرفته که با فعال کردن آن قدرت سخت افزاری دستگاه کاهش یافته و می توانید مدت بیشتری این تلفن هوشمند را مورد استفاده قرار دهید.

جمع بندی

IMG_1399

شیائومی محصول جدید را نسخه Prime یا بهبود یافته از نسل پیشین می داند و با اندکی گران تر کردن قیمت، کیفیت ساخت و کارایی نسل جدید را به شکل قابل توجهی افزایش داده است، محصولی که از نظر جایگاه بین پرچمداران سری Mi و دیگر تلفن های هوشمند این سازنده قرار می گیرد.

هرچند این تلفن هوشمند از نظر ظاهری و کیفیت ساخت به مراتب از محصولات میان رده این شرکت بالاتر است، اما در زمینه برخی ویژگی های ظاهری، در سطحی پایین تر از پرچمداران شیائومی قرار می گیرد.

این البته به معنای ضعف «ردمی نوت ۳» نیست و تلفن هوشمند جدید از خصوصیات لازم برای رفع انواع نیاز های کاربران برخوردار است. این محصول به لطف چیپست پرچمدار مدیاتک، بدنه فلزی با کیفیت و باتری بسیار پر ظرفیت، حتی بدون توجه به قیمت نیز، تلفن هوشمند جذاب و مناسبی به حساب می آید.

البته نقاط ضعف دستگاه را نیز نباید از یاد برد، از جمله باگهای فراوان در رابط کاربری و عدم وجود درگاه حافظه؛ اما در مجموع می توان گفت شیائومی باز هم در زمینه بالاتر بردن استانداردهای خود موفق عمل کرده و محصولی ساخته که یک تجربه کاربری نزدیک به پرچمداران را با قیمت ۱۷۵ دلار برای کاربران فراهم خواهد آورد.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت
  • قیمت
  • قدرت سخت افزاری
  • ظرفیت باتری
  • عملکرد حسگر اثر انگشت

نکات منفی

  • باگهای نرم افزاری
  • عملکرد دوربین
  • عدم وجود فناوری شارژ سریع
  • عدم وجود درگاه حافظه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (75 مورد)
  • احمد رضا
    احمد رضا | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    من هدست Piston 3 رو از وبسایت شیائومی فارسی xiaomi-fa.com خریدم. خیلی خوبه. الانم میخوام Redmi note 3 بخرم. کسی تست کرده ببینه هدست های شیائومی با گوشی هاش بهتر کار میکنه یا نه؟

  • ﻣﻬﺮاﻥ
    ﻣﻬﺮاﻥ | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ و ﺗﺒﺮﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﻧﻮ
    ﻣﻦ اﻳﻦ ﮔﻮﺷﻴﻮ 1 ﻣﺎﻫﻪ ﺩاﺭﻡ.اﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻇﺎﻫﺮ و ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻳﻪ ﺳﺮﻭ ﮔﺮﺩﻥ اﺯ ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﻝ 2015 ﺑﺎﻻﺗﺮﻩ ﻣﺜﻼ اﻟﺠﻲ ﺟﻲ 4 ﻛﻨﺎﺭ اﻳﻦ ﮔﻮﺷﻲ اﺻﻼ ﺣﺲ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﻤﻴﺪﻩ و ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ و اﺭﺯﻭﻥ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻴﺎﺩ.ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳﺎﺧﺘﺶ ﺑﺎ اﻳﻔﻮﻥ 6 ﺑﺮاﺑﺮﻱ ﻣﻴﻜﻨﻪ.اﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﺎﻟﻴﻪ ﻣﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﭘﺮﻭ ﺩاﺭﻡ و ﺑﻨﭽﻤﺎﺭﻛﺶ 75000 ﻫﺴﺖ.ﺩﻭﺭﺑﻴﻨﺸﻮ ﻓﻘﻄ ﻣﻴﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﺭاﺿﻲ ﻛﻨﻨﺪﺳﺖ.ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﺶ اﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺭﻧﮓ و ﻛﻨﺘﺮاﺳﺖ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺑﻪ ﻓﻘﻄ ﻳﻜﻢ ﺑﻌﻀﻲ ﺗﺼﺎﻭﻳﺮ ﻣﺜﻞ ﻭاﻟﭙﻴﭙﺮﻫﺎﻱ ﺑﻠﻮﺭ ﺭﻭ ﺑﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﭘﺨﺶ ﻣﻴﻨﻜﻪ ﻛﻪ اﻭﻧﻢ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ ﺟﺰﻭ ﺧﺼﻮﺻﻴﺖ ﻧﺮﻡ اﻓﺰاﺭﻳﺸﻪ.ﻳﺴﺮﻱ ﺑﺎﮔﻬﺎﻱ ﺭﻳﺰﻱ ﺩاﺭﻩ ﻣﺜﻼ ﻣﻮﻗﻊ ﺿﺒﻄ ﻭﻳﺪﻋﻮ اﺳﻠﻮﻣﻮﺷﻦ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﻣﻴﺸﻪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺪﻩ ﺗﻮ ﻛﺎﺭﺑﺮﻱ ﺭﻭﺯاﻧﻪ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻩ.ﺭاﺑﻄ ﻛﺎﺭﺑﺮﻳﺶ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﻳﻦ ﺣﺴﻨﺸﻪ ﻛﻪ ﺑﻨﻆﺮﻡ ﺑﺎ ios ﺑﺮاﺑﺮﻱ ﻣﻴﻜﻨﻪ.ﻫﺮ ﮔﻮﺷﻲ يه ﻧﻘﺎﻳﺼﻲ ﺩاﺭﻩ ﻣﺜﻼ اﻟﺠﻲ ﺟﻲ4 ﺑﺪﻧﺶ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻴﻪ و ﺭاﺑﻄ ﻛﺎﺭﺑﺮﻳﺶ ﺧﺴﺘﻪ ﻛﻨﻨﺪﺱ...اﻳﻨﻢ ي ﻧﻘﺎﻳﺼﻲ ﺩاﺭﻩ ﻭﻟﻲ اﮔﻪ ﻃﺮﻓﺪاﺭ اﻳﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﻴﺪ و ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻴﺪ اﺯ اﻧﺪﺭﻭﻳﺪ ﺩﻝ ﺑﻜﻨﻴﺪ ﺧﺮﻳﺪ اﻳﻦ ﮔﻮﺷﻴﻮ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻢ.ﺩﺭﺿﻤﻦ ﻣﻴﺰﻭ ﭘﺮﻭ 5 ﻫﻢ ﻓﻮﻕ اﻟﻌﺎﺩﺳﺖ ﻳﻪ ﻧﮕﺎﻫﻲ ﺑﻨﺪاﺯﻳﺪ ﺑﻬﺶ ﻣﻦ ﭘﺸﻴﻤﻮﻧﻢ ﭼﺮا اﻭﻧﻮ ﻧﺨﺮﻳﺪﻡ.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی