ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال ۲۰۱۶ میلادی پلی استور گوگل مجدداً در دسترس کاربران چینی قرار می گیرد

با وجود اینکه سیستم عامل اش میلیون ها تلفن هوشمند را در کشور چین قدرت می بخشد، ولی به دلیل اختلافات با دولت این سرزمین چندین سالی می شود که گوگل از ارائه ی سرویس هایش ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

با وجود اینکه سیستم عامل اش میلیون ها تلفن هوشمند را در کشور چین قدرت می بخشد، ولی به دلیل اختلافات با دولت این سرزمین چندین سالی می شود که گوگل از ارائه ی سرویس هایش در آنجا امتناع می کند. هر چند که حالا و بر اساس گفته های «چن ژودانگ»، یکی از مدیران عالی رتبه ی لنوو، ظاهراً کمپانی مذکور بنا دارد خدمات «پلی» خود را مجدداً در اختیار اهالی سرزمین اژدهای سرخ قرار دهد.

ناگفته نماند مقاله ای که در همین رابطه از جانب «Tech.Sina» منتشر شده جزئیات اندکی دارد و به تاریخ دقیقی در رابطه با بازگشت پلی استور به چین اشاره نمی کند. دلیل بازگشت هم کاملاً واضح است؛ به دست آوردن درآمدی هنگفت، از یکی از پرجمعیت ترین و ارزشمندترین بازارهای حال حاضر جهان.

از سوی دیگر این احتمال نیز مطرح است که شاید گوگل می خواهد در بازار موردبحث نظارت دقیق تری روی نحوه ارائه سیستم عامل موبایلی اش به کاربران داشته باشد و سر و سامانی به کشوری بخشد که بیشترین نسخه های منشعب اندروید در آن رواج دارند.

ضمناً در سرزمینی که در بالا به آن پرداختیم انواع و اقسام فروشگاه های اپلیکیشن هم به وفور اپ ها را به شیوه هایی مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند و حضور پلی استور در چین می تواند پایان عمر بسیاری از این استورهای غیر رسمی را رقم بزند.

شکی نیست که گوگل به تازگی به مراتب بیشتر از گذشته تمایل دارد تا نقش خود را در بازار تکنولوژی چینی ها پر رنگ تر نماید. به همین منظور این شرکت اخیراً با برخی از نام های خوش آتیه یا خوش آوازه ی محلی شراکت هایی را آغاز کرده و با آنها وارد همکاری هایی شده که از جمله شان می توان به «Mobvoi» اشاره نمود که در زمینه فناوری های تشخیص گفتار و هوش مصنوعی فعالیت دارد.

برند برخواسته از مانتین ویو پیمان اش را با تعدادی از سازندگان محلی بزرگ تلفن های هوشمند نیز مستحکم تر کرده. در راستای برقراری ارتباط بهتر کمی قبل تر موتورولا در ازای ۲.۹۱ میلیارد دلار آمریکا به لنوو واگذار شد و هوآوی نیز عهده دار تولید نکسوس ۶ پی گشت.

گزارش پیشین در این رابطه حکایت از آن دارد که گوگل می خواهد نسخه ای سفارشی شده و مطابق قوانین فیلترینگ کشور چین را در اختیار کاربران این سرزمین بگذارد؛ البته نباید فراموش کرد علیرغم اینکه ساکنین مانتین ویو بنیانگذاران اندروید محسوب می شوند ولی رقابت با فروشگاه های نرم افزاری محلی حتی برای آنها نیز آسان نخواهد بود و به دست آوردن درک مناسبی از بازار و نیازهای کاربران به یقین مستلزم زمان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی