ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت: هوش مصنوعی مشکلات بزرگ بشر را حل خواهد کرد

اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره آلفابت روز گذشته در همایشی در شهر نیویورک حضور بهم رساند و در مورد هوش مصنوعی، دیدگاه های خود را مطرح نمود. وی باور دارد که از طریق فناوری هوش مصنوعی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره آلفابت روز گذشته در همایشی در شهر نیویورک حضور بهم رساند و در مورد هوش مصنوعی، دیدگاه های خود را مطرح نمود.

وی باور دارد که از طریق فناوری هوش مصنوعی، می توان مشکلاتی نظیر تغییرات آب و هوایی، ضعف های سیستم آموزشی و رشد بی رویه جمعیت را حل کرد. وی البته خبر می دهد که تصمیم دارد یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Not-Eric» برای خود تهیه کند.

او همچنین در خصوص همکاری های اخیر گوگل و فیسبوک در زمینه توسعه هوش مصنوعی گفت: «پیشرفت ها از جایی شروع شدند که مهندسان برتر هر دو شرکت در یک اتاق به ابراز دیدگاه های خود پرداخته و به استانداردهایی در این زمینه دست پیدا کردند. اکنون وعده می دهم که ما، -گوگل، آلفابت یا هر چه که حالا اسم مان است!- به شدت تلاش می کنیم تا این پلتفرم های هوشمند را به مراحل بعدی خود برسانیم.»

آقای اشمیت همچنین پیش بینی می کند که تکنولوژی هوش مصنوعی در فناوری های فردی نیز به شدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اگر به خاطر داشته باشید در هفته گذشته برایتان نوشتیم که مارک زاکربرگ، مدیر عامل و موسس فیسبوک، تصمیم دارد در سال جاری سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی تهیه کرده و از آن در خانه اش بهره گیرد. سیستمی که گویا بی شباهت به «جارویس» در سیری فیلم های «Iron Man» نیست.

در این میان اریک اشمیت هم بیان می کند که امیدوار است روزی بتواند چنین سیستم و دستیاری داشته باشد و خبر داده که قصد دارد اسم این دستیار مجهز شده به هوش مصنوعی را نیز «Not-Eric» بگذارد.

آقای اشمیت یکی از بزرگترین طرفداران پیشرفت هوش مصنوعی است و پیش از این مقاله ای در نشریه تایمز در همین رابطه به رشته تحریر درآورده بود که بخشی از نکات مهم آن را برایتان منتشر کردیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی