ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت می گوید «آیپد پرو» یک محصول جانبی است نه یک کامپیوتر کامل

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به تازگی در مصاحبه ای با وب سایت «TrustedReviews»، در اظهار نظری اعلام نموده که آیپد پروی اپل، بیشتر به یک محصول جانبی شباهت دارد تا کامپیوتری کامل و این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به تازگی در مصاحبه ای با وب سایت «TrustedReviews»، در اظهار نظری اعلام نموده که آیپد پروی اپل، بیشتر به یک محصول جانبی شباهت دارد تا کامپیوتری کامل و این دستگاه، نمی تواند به توانمند سازی کاربران و البته افزایش بهره وری آنها، کمکی کند.

آقای Dan Laycock، مدیر روابط عمومی بخش «سرفس» از مایکروسافت بیان می کند که کاربران به راحتی قادر هستند با یک سرفس، همه امور خود را انجام دهند اما نمی توان همین ادعا را در خصوص تبلت بزرگ اپل داشت.

وی ادامه می دهد: «مایکروسافت صرفا تمایل دارد تا شما یک دستگاه را با خود حمل کنید؛ گجتی که می تواند در نقش کامپیوتر شخصی و تبلت ایفای نقش کند. از آن طرف ولی، آیپد پرو صرفا یک ابزار جانبی و همراه است. استراتژی های دو شرکت تفاوت های بسیاری با هم دارند.»

آیپد پرو در نوامبر ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و در همان زمان معرفی هم بسیاری از تحلیلگران بیان نمودند که از شباهت های بسیار زیادی به سری محصولات سرفس برخوردار است.

آقای Laycock، مدیر روابط عمومی مایکروسافت و برند سرفس می گوید:‌ «در مقطعی از زمان، اپل عنوان می کرد که استفاده از قلم های استایلوس به منزله شکست است. ما ولی از همان ابتدا به اینگونه قلم ها باور داشته و می دانیم که مشتریان ما نیز عاشق استایلوس و قلم سرفس هستند. به طور کلی این دو محصول [سرفس و آیپد پرو] با هم قابل مقایسه نیستند چرا که شما در سرفس، با یک کامپیوتر کامل رو به رو هستید و در واقع این محصولات می توانند اپلیکیشن های کلاس دسکتاپ را برای شما اجرا کنند.»

اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش تیم کوک در مصاحبه ای با تلگراف بیان کرده بود که آیپد پرو می تواند به عنوان یک محصول مستقل مورد استفاده قرار گرفته و کاربران را از کامپیوترهای شخصی بی نیاز سازد. وی گفته بود: «درک نمی کنم با وجود آیپد پرو، یک کاربر چرا باید به PC نیاز داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • شهرام جزایری
    شهرام جزایری | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    چ اسباب بازی قشنگی

  • امید
    امید | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    مقایسه مایکروسافت بزرگ با آی او اس ؟؟
    یه شخص بزرگواری فرموده بودن : ios چی از windows کم داره
    ابونتوی عزیز مزحک ترین شوخی که میشه کرد این فرمایش شما بود
    مثلا فکر کن تروخدا با یه اپلیکیشن دوهزاری ios بری کارای امنیتی و شبکه راه بندازی ؟
    خودتونم میدونین تا چن صد سال اینده ios به گرد ویندوز بزرگ نمیرسه
    مقایسه ios با windows ؟ بزرگترین شوخی بود که زمانه با ما کرد D:

  • گراز افسرده
    گراز افسرده | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    نهایتا به نظرم درست بودن سیاست کلی مایکروسافت رو می‌رسونه و نادرست بودن سیاست فعلی اپل.

    مایکروسافت ویندوز رو می‌خواد بشه یه چیز واحد که همه جا کار کنه. البته در عمل تا حالا خیلی کند حرکت کرده الان سه ساله که دارن شعار میدن هنوزم یه سری اصول اولیۀ تاچ تو ویندوز پیاده‌سازی نشده و کاربر خودش باید دستی سایز محیط رو بزرگ کنه و با نقصاش کنار بیاد، بعد به جای اینکه بیان همون عناصر قدیمی رو آروم آروم به روز کنن اومدن در کنار اون عناصر قدیمی یه چیزای جدید و ناشناخته معرفی کردن که کاربر باید از اول بهشون خو بگیره، که همینم داد همه رو درآورده. شعار خوب می‌دن، اما مایکروسافت در نهایت شلخته است. مایکروسافت کلی شعار داد که نظر بدید، ما بر اساس نظرات شما ویندوز رو درست می‌کنیم، دیدیم دیگه، کلی نظر داده شد، اونا اومدن فقط چند تا از بی‌ارزش‌تریناشو (مثل ساپورت زبان فارسی کورتانا) و اونم بر اساس سلیقۀ درون سازمانی شلختۀ خودشون گرفتن و بقیه رو نادیده گرفتن. نهایتا هم کلا وبسایتش رو جمع کردن و بردن تو اپلیکیشن فیدبک، که هیچ فایده نداره، هی شما نظر بدید هی اونا هیچ کاری نمی‌کنن.

    اپل اما می‌گفت لمسی جدا، غیر لمسی جدا. اما الان خود درگیری پیدا کرده. از طرفی آیفون‌ها و آیپدها هنوز هم طوری نیستن که بشه باهاشون کاری غیر از مصرف محتوا اون هم در حد ابتدایی روزمره و غیرحرفه‌ای انجام داد، از اون طرف اصلا سیستم عامل دسکتاپشون هم کاملا با بحث لمس بیگانه هست فعلا. مجبور شدن iOS رو که اصلا طراحیش واسه کار لمسی رو صفحات قابل حمل هست بیارن تو یه صفحه با سایز دسکتاپ. یعنی تو جدا کردن حوزۀ کاری و روزمره کلا قاطی کردن و مرزا رو به بدترین شکل ممکن شکستن. نتیجه این که یه آیفون داریم با سایز 13 اینچ! حالا این که این آیفون 13 اینچی دقیقا به درد چی می‌خوره و چه کاری میخواد بکنه رو من مطمئنم خودشون هم نمیدونن. در حالی که اگه از همون اول به فکر سر و سامون دادن سیستم عامل اصلیشون بودن و از این تزهای صد من یک غاز نمی‌دادن الان خیلی پیش بودن. اما درنهایت اپل مثل مایکروسافت شلخته نیست و وقتی وارد کاری بشه معمولا خوب انجامش می‌ده. باید دید چی می‌شه.

    * معذرت کامنتم داره طولانی می‌شه، اما امید داشتم از جناح لینوکس یه جنبشی بشه، منتها متاسفانه لینوکس کارا عمدتا یه مشت خرخون و عشق کد و مسخره‌بازی هستن و تا حالا زیاد حرکتی واسه مردم‌پسند کردن لینوکس نکردن. هر کاری می‌خوای بکنی و هر سوالی که می‌پرسی مثل اوایل دهۀ هفتاد راه حلش اینه که سریع باید دست به کد بشی و چند خط جادو و جمبل بنویسی که یه نرم‌افزار یه مگی لطف کنه نصب شه! نمی‌دونم مگه گرافیکی کردن این دستورا تو محیط یه سیستم عامل چقد سخته که اینا چند دهه است هنوز نمی‌فهمنش؟! کلی شعار امنیت میدن، مگه چند درصد مردم هکر و دانشمند هستن و نگران امنیت داده‌های مرموزشون هستن و عشق کد نویسی؟ امنیتشونم دیدیم، با 28 بار بک‌اسپیس امنیت پر! باید دم به دقیقه بشینی ببینی علما و نوابغ روزگار چه آپدیتی می‌دن بیرون و چه کد جانگولری جدیدی از خودشون در‌می‌کنن و در باب نرم‌افزار آزاد افاضات جدید چی میدن بیرون. جمع کنید بابا!

    • عقاب خسته
      عقاب خسته | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      هستمت!

  • محسن
    محسن | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    همین جمله اخر که درک نمیکنن چرا نیاز به PC داشته باشند معلومه از رو تبلیغ بوده اخه کجا میشه کارای PC رو با هرگونه تبلتی انجام داد ؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی