ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

آیا محتوای شما ارزش دانلود کردن را دارد؟

یک استراتژی با کیفیت بازاریابی محتوایی بخش های سیال زیادی دارد که هر یک از آنها برای موفقیت تلاش های شما حیاتی هستند. با در نظر گرفتن این نکته که تنها ۳۰ درصد از بازاریابان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

یک استراتژی با کیفیت بازاریابی محتوایی بخش های سیال زیادی دارد که هر یک از آنها برای موفقیت تلاش های شما حیاتی هستند. با در نظر گرفتن این نکته که تنها ۳۰ درصد از بازاریابان B2B سازمان های خود را در زمینه ی بازاریابی محتوایی اثربخش توصیف می کنند، به طور قطع زمان آن فرا رسیده که این بخش های سیال را ارزیابی کنیم. این ارزیابی مجدد باید از مهم ترین بخش شروع شود.

اول از همه اینکه، بازاریابی محتوایی شما یک بخش بیرونی خواهد داشت، مثل مقالاتی که در اختیار نشریات بیرونی قرار می گیرد. بخش میانی بازاریابی محتوایی شما را محتوایی تشکیل می دهد که برای مثال روی وبلاگ شرکتتان قرار می گیرد. به طور قطع هر یک از این بخش ها بازدیدکننده هایی خواهد داشت و بخشی از مخاطبان شما را آماده می کند. اما آخرین لایه ی محتوای شما در نهایت راغب ترین مشتریانتان را به خود جذب خواهد کرد و شما را به مرحله ی فروش نزدیک تر خواهد ساخت. این لایه از محتوا اغلب مختص آن دسته از مخاطبانی است که تمایل دارند اطلاعات شخصی خود را برای دسترسی به آن در اختیار شما قرار دهند. به همین دلیل نام آن را «محتوای با دسترسی محدود» می گذارند. قالب این نوع محتوا می تواند از فرم ها و چک لیست های آماده گرفته تا کتاب های الکترونیکی متفاوت باشد. اما برای حفظ اثربخشی، به هر صورت باید ارزش دانلود کردن را داشته باشد. حال سؤال اینجاست که چگونه می توان به چنین ارزشی دست پیدا کرد؟

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۳ ویژگی کیفی محتوای ارزشمند با دسترسی محدود

این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از آنکه مخاطبان شما بتوانند به این نوع محتوا دسترسی پیدا کنند، از آنها خواسته می شود اطلاعات شخصی خود را وارد کنند؛ از جزئیات صنعت و یا موقعیت شغلی شان گرفته تا آدرس ایمیل و نام شرکت. به این ترتیب مسئولیت شما این است که مطمئن شوید محتوای شما ارزش آنچه در مقابل از آنها خواسته اید را دارد، یعنی حق برقراری تماس با او به امید اطلاعات بیشتر.

با ارزش ترین محتوای شما به جای آنکه مجموعه ای جمع آوری شده از چند مقاله ی قدیمی در قالب یک محتوای حجیم و بی کیفیت پشت درخواستی برای جمع آوری اطلاعات شخصی افراد باشد، باید سه ویژگی کیفی زیر را به کار بگیرد:

۱- اطلاعات انحصاری

نکته ی مهم در این قسمت آن است که اطلاعات یا منابعی در اختیار کاربر قرار دهید که تنها خودتان در اختیار دارید. اگر خوانندگان شما بتوانند این اطلاعات را جای دیگری بدون نیاز به ثبت اطلاعات شخصی خود پیدا کنند، محتوای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. بنابراین اگر خودتان دست به انجام پژوهشی زده اید و یا برای محاسبه ی معیاری که به خوانندگان خود توصیه می کنید از فرمول خاصی استفاده کرده اید، باید این اطلاعات را در این نوع محتوا بگنجانید.

۲- بررسی عمیق موضوع

پست های استاندارد با چیزی بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه به شما این فرصت را نمی دهند که به هر یک از نکات مطرح شده به طور کامل بپردازید. بنابراین کپی پیست کردن این مطالب در قالب یک گزارش جامع یا کتاب الکترونیکی کافی نیست.

در عوض از این مقالات به عنوان سکوی پرتاب به یک بررسی بسیار عمیق تر استفاده کنید. وقت بیشتری به نوشتن آن اختصاص دهید و نقل قول های بیشتری از اعضای تیم یا متخصصین مختلف جمع آوری کنید. در تأیید ادعاهای خود به تحقیقات و مثال های بیشتری اشاره کنید. محتوای با دسترسی محدود شما باید با ارائه ی تمام اطلاعات ممکن برای فهم درست ایده ی مطرح شده، خواننده را به سطح «آگاهی کامل» برساند.

۳- سهولت استفاده

پیش از آنکه دسترسی به محتوا و داده های خود را به کاربران ثبت شده محدود کنید، مطمئن شوید درک آن برای خواننده آسان است و بلافاصله می تواند از آن استفاده کند. اگر مطالعه ای انجام داده اید، یافته ها و نتایج اصلی را با آنها در میان بگذارید نه داده های خام. اگر برگه ی گسترده ای درست کرده اید که برای سازماندهی اطلاعات به کاربران کمک می کند، راهنمای استفاده ی صحیح از آن را نیز همراهش بیاورید.

محتوای با دسترسی محدود را می توان مهم ترین بخش استراتژی بازاریابی محتوایی شما دانست. این محتوا باید آنقدر ارزشمند باشد که کاربر حتی ذره ای احساس پشیمانی نکند. فراهم کردن ابزار های مورد نیاز مخاطب برای استفاده ی سریع و آسان از این محتوا به آنها نشان می دهد برای آماده سازی آن به اندازه ی کافی زمان و فکر اختصاص داده اید و می خواهید بیشترین بهره را از آن ببرند. شما نیز در مقابل می توانید وفاداری خوانندگان خود را نیز در کنار اطلاعات شخصی و ارزشمندشان جلب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی